نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

سرما خوردگی(۲)

هوالطبیب 

 

آویشن 

این گیاه در درمان سرفه‌های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد که در حال حاضر نیز فرآورده‌های مختلفی از آن در داروخانه‌ها موجود است. وی، بوی معطر این گیاه را دلیل بر حفظ خاصیت آن دانست و اظهار کرد: البته استفاده از این گیاه در زنان باردار ممنوع است و در زنان شیرده و کودکان زیر ۲ سال نیز باید با احتیاط مصرف شود. 

گیاه ختمی  

 

گیاه ختمی را از دیگر گیاهان موثر در درمان سرفه‌های خشک سرماخوردگی نام برد و اضافه کرد: افراد می‌توانند به‌صورت دم‌‌کرده یا جوشانده از این گیاه استفاده کنند و قرص مکیدنی آن نیز در داروخانه موجود است. 

 

 گیاه ۴ تخم  

 

این متخصص گیاهان دارویی، گیاه ۴ تخم را که ترکیبی از بالهنگ، قدومه شیرازی و صمغ گیلاس و آلبالو است روش دیگری در درمان سرفه‌های خشک معرفی کرد.

روغن بادام تلخ سرفه را بهبود ‌بخشیده و ضدسرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد. روغن بادام تلخ می تواند در صورت مصرف زیاد سمی باشد حداکثر یک قاشق چایخوری برای مدت چند روز. 

 

 

 

دارچین در درمان سرماخوردگی، سوء هاضمه و گرفتگی عضلات موثر است 

 

درمان طبیعی علیه آبریزش بینی 

در مورد خواص بی‌شمار سیر اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد ولی یکی از خواص آن که ممکن است کمتر شناخته شده باشد، درمان آبریزش بینی است.

به این منظور کافی است در طول سرماخوردگی، مقادیر فراوانی سیر را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.  مصرف سیر به شکل پخته و یا خام در این مورد کارایی دارد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد