نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

درمان درد بدون دارو

درمان درد بدون دارو و جراحی

بعضی از اوقات، شیوه های ساده کارآیی بهتری برای افراد با دردهای مزمن دارد:استراحت، یک تغییر در ورزش های روزانه ، یک کفش جدید . وسایلی مانند حوله داغ برای ماهیچه های دردناک یا یک مچ بند برای دردهای دست به علت تایپ کردن ممکن است خیلی خوب کار کند.

اگرچه، خیلی از مردم با دردهای مزمن قبلا این روش ها را آزموده و یا در این انتخاب های ساده شکست خورده اند. اگر شما بعد از این سازگاریهای ساده بهبودی نیافتید،شما ممکن است نیاز به جستجو ی راه های بیشتر برای درمان دردهای خود بدون دارو یا جراحی باشید.

-  فیزیوتراپی

-  طب تکمیلی یا طب جایگزین

-   تحریکات الکتریکی

-   مشاوره

-   شل کردن عضلاتRelaxation

-   استعمال وسایل سرد یا گرم

-   زمان

  

فیزیوتراپی

بازبینی شیوه های ساده که شما استفاده می کنید ممکن است ایجاد نتایج بهتری تحت نظر یک  متخصص خواهد کرد.یک فیزیوتراپیست ممکن است قادر به سازماندهی یک برنامه منحصر به فرد برای شما که در بر دارنده کشش ، به همان اندازه قوی کردن  باشد. برای مثال، برخی انواع ورزش (مانند شنا به جای دویدن)می تواند دردهای مزمن کمر و پشت را کاهش داده یا علاج کند.

درمان های جایگزین یا تکمیلی

مثال درمان های تکمیلی یا جایگزین شامل طب سوزنی ، مراقبت های کاریوپراکتیک، بیو فیدبک، مدیتیشن،و ماساژ درمانی هستند. طب تکمیلی و جایگزین در بر گیرنده دارو نمی شود.اگر چه درمان جایگزین و جانشین می تواند دردهای مزمن را در بعضی موقعیت ها کاهش دهد،

دو مورد مهم را باید در ذهن نگهدارید:

-  خیلی از درمان های تکمیلی یا جایگزین موثر بودن آنها ثابت نشده است. خیلی از درمان های جایگزین به وسیله محققان دقیقا مطالعه نشده اند، حداقل نه به اندازه درمان های مرسوم.ادعا در مورد تاثیر آنها اغلب بر پایه داستان های فردی بیمار استوار است، تا اینکه بر آزمایشات بالینی دقیق و هدایت شده.این به آن معنی نیست که درمان های جایگزین و تکمیلی برای شما کار آ نیستند ، بلکه به این معنی که هنوز از راه علمی نتوانسته اند موثر بودن این روش ها را اثبات کنند.

-  گاه ، درمان های جایگزین یا تکمیلی ممکن است خطرناک باشند. اگرچه اغلب درمان های جایگزین که مردم برای دردهای مزمن انجام می دهند، بدترین ، بی ضرر ،هستند.تعداد کمی ممکن است خطرناک باشد. به عنوان مثال، اگر شما درد مزمن گردن دارید، انجام یک دستکاری ناگهانی گردن (یک روش کاریوپراکتیک) می تواند خطرناک باشد گر شما ندانید که علت درد شما چیست. بنابراین ، خیلی مهم است که شما با پزشک خود در مورد هر شیوه جایگزین که شما استفاده می کنید صحبت کنید. کمال مطلوب آن است ، که شما باید با پزشک خود صحبت کنید در مورد درمان های جایگزین قبل از اینکه هر درمان جدیدی را شروع کنید. خیلی از پزشکان فکر می کنند اگر درمان های مرسوم کارآیی ندارند و روش های جایگزین یا تکمیلی سالم به نظر می آید ، هیچ زیانی ندارد و سودمند تر است که از آنها استفاده کند.

تحریک الکتریکی

تحریک الکتریکی ممکن است درد را کاهش دهد. در تحریک الکتریکی ،یک وسیله (موسوم به تحریک کننده الکتریکی عصب از راه پوست یا TENS) بر روی پوست کار گذاشته می شود و یک جریان الکتریکی را به ناحیه دردناک هدایت می کند.عقیده بر این است که موجب راه اندازی پاسخ از نخاع که موجب کاهش پیام های درد می شود. اثر مشابه احتمالا اتفاق می افتد وقتی که شما بعد از یک صدمه ناحیه دردناک را مالش می دهید.

مشاوره (روانشناسی)

هر دو نوع گروه درمانی و مشاوره فردی می تواند در اداره کردن دردهای مزمن با برداشتن افسردگی و اضطراب که می تواند همراهی با درد کند کمک کننده است.گروه درمانی میدانی است برای افراد با دردهای مزمن که همدیگر را حمایت و تشویق کنند.و اجازه می دهد به افراد جدید که ببینند که دیگران با مسائل مشابه بهتر شده اند و بشنوند در مورد فنون کنار آمدن  که کمک کننده است.

بعلاوه،  خیلی از مردم با دردهای مزمن یافته اند که خانواده و دوستان ممکن است با درک کامل یا همدردی کردن با وضعیت آنها مشکل داشته باشند ، به مرور زمان دوستان و خانواده ممکن است ممکن است کمتر حمایت کننده باشند یا ممکن است تمایلی به شنیدن نداشته باشند. مشاوره ، بخصوص گروه درمانی ، می تواند یک گوش شنوا و همدرد و مایه تسلی از تجربه های مشترک باشد.

تمدد اعصابRelaxation 

چه خود آن را انجام دهیم و چه تحت نظارت (مانند زیر نظر یک روانشناس)، شل کردن عضلات یا تمدد می تواند فوایدی برای افراد با دردهای مزمن داشته باشد.برای برخی، به سادگی رفتن به تعطیلات و خلاص کردن خود از مسئولیت های روزانه منجر به کاهش درد و پیشرفت در کنار آمدن می شود.

کاربرد حرارت یا سرما

برای خیلی از افراد با دردهای مزمن ، استفاده از گرما یا سرما در ناحیه دردناک موجب تسکین می شود، اگرچه دلایل آن کاملا واضح نیست. مثال های آن شامل استفاده از یخ کمردرد و استفاده از پارچه حرارتی برای درد گردن می باشد.

زمان

سرانجام، زمان به خودی خود ممکن است انتخاب درمانی برای آنهایی که درد مزمن دارند باشدف چون حتی دردهای مزمن ممکن است خود بخود خوب شود ، گاهی از اوقات حتی بدون درمان رفع می گردند. 

 

http://www.pezeshk.us/?p=13085

نظرات 1 + ارسال نظر
یک مامابا چکمه های سفید دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:11 ب.ظ http://newmidwife.blogsky.com/

سلام...مطلب جالب و خواندنی بود

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد