نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

درمان سوختگی بدن با عسل

 درمان سوختگی بدن با عسل 24

   

عسل  24و ترمیم زخم ( سوختگی ، التهاب ، گزیدگی ، ترک و شقاق)

 

استفاده از عسل به عنوان مرحم در درمان سوختگی ها که حتی از دیر باز رایج بوده ودر طب سنتی نیز به آن اشاره شده است ، در ترمیم بافتی و جلوگیری ازافزایش عفونت از طریق استعمال خارجی بسیار مفید میباشد . عسل به واسطه آنزیم کاتالاز ترمیم پوست را سرعت بخشیده ، از شدت درد می کاهد و از تاول زدن جلوگیری میکند .

 

در رابطه با التهاب ، گزیدگی ، ترک و شقاق میتوان به صورت ماساژ آرام موضع ، از عسل استفده نمود .

 

عسل از خون ریزی زخم جلوگیری می کند و موجب انعقاد خون می شود.

 

عسل به علت خواص جذب آنی که دارد ترشحات پوستی را جذب و به بافتهای پوششی غذا می رساند و باعث شادابی آن می گردد.

 

    مثلاً ، تحقیقی در آفریقا نشان داده است که استفاده از پیوند پوست ، برداشت به روشهای جراحی و حتی قطع عضو زمانی که به صورت موضعی از عسل استفاده شده ، کاهش یافته است .

 

    در یک تحقیق دیگر در زنان استفاده از عسل در مواردی که برای سرطان فرج عمل جراحی انجام شده بود ترمیم زخم را تسریع نمود . همچنین در درمان زخم های مزمن و بدبوی جذام مؤثر بوده است .

 

درمان زخم ها با عسل 24

 

درمان آبسه

 

عسل 24 و آرد گندم را به نسبت مساوی مخلوط نموده و کمی آب به آن بیافزایید و به روی آبسه بگذارید آن معالجه خواهد شد.

 

درمان سودا با عسل 24

 

در درمان سودا (زخمهای دست و پا ، صورت و گردن)آب انار یا رب انار را با عسل 24 مخلوط کرده ضماد نمایید.

 

درمان سایر زخمها با عسل 24

 

روشهای درمان

 

الف-در درمان زخمهای سفلیس و سایر زخمهای مشابه آن ضماد آب انار یا رب انار مخلوط با عسل 24 مفید واقع می شود . ضماد ترب با عسل زخم های پلید و چرکی را درمان می کند.

 

ب-مالیدن زهره گاو مخلوط با عسل  24ضد ورم و نافع زخمها است.

 

ج-ضماد انار را با عسل 24جهت رفع آبله و از بین بردن گوشت های اضافی نافع است.

 

د-ضماد خربزه با عسل 24در درمان زرد زخم مؤثر است. مالیدن مخلوط پودر دارچین با عسل زخم های چرکی را خشک و کک و مک را پاک می نماید و چنانچه با سرکه همراه شود باز هم مفید است.

 

ه-جهت بهبودی زخمها 200 گرم پوره پیاز را با 100 گرم عسل 24 مخلوط نموده و پس از صاف کردن هر روز صبح ناشتا یک یا دو قاشق غذا خوری از آن میل نمایید.

 

درمان گوشت اضافی زخمها

 

مقداری آب انار را بجوشانید تا غلیظ شود سپس با کمی عسل 24 مخلوط نموده و بر گوشت اضافی قرار داده هر روز تا بهبودی کامل ادامه دهید.

 

عسل 24 سریعتر از آنتی‌بیوتیکها باعث بهبود زخمهای عفونی می‌شود

منبع:ایسنا

 

عضو هیات علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: عسل 24سریعتر از آنتی‌بیوتیکها باعث بهبود زخمهای عفونی می‌شود

دکتر عباس میراب‌زاده با بیان این که پدیده بهبود زخم از پدیده‌های پیچیده فیزیولوژی انسان است، تصریح کرد: آنتی‌بیوتیک‌ها به  علت توکسیک بودن برای پدیده بهبود زخم، در روند بهبود زخم اختلال ایجاد می‌کنند ولی برای برداشتن عفونت از روی زخم که پدیده بهبود زخم را به دنبال دارد استفاده از آنتی بیوتیک‌ها ضروری است

وی ادامه داد: در استفاده از عسل 24 برای بهبود زخم نیازی به کاربرد آنتی بیوتیک نیست و یکی از دلایل مهم بهبود معجزه‌آسای درمان زخم با عسل  24موضوع اخیر است؛ همچنین طبق بررسی‌های فراوان انجام شده در ایران و کشورهای دیگر مشخص شده که عسل  24بهتر و سریعتر از آنتی‌بیوتیکها باعث بهبود زخم می‌شود.

وی ادامه داد: خاصیت میکروب کشی عسل خیلی بهتر از الکل بوده و سریعا آب موجود در میکروبها را جذب می‌کند و سبب نابودی میکروبها می‌شود

دکتر میراب‌زاده تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده، میکروبهای خطرناک بیماریزای انسان را وارد عسل  24کرده‌اند نتایج این بررسی حاکی از این بود که این میکروب‌ها به علت فشار اسمزی بالای عسل  24سریعا از بین می‌روند

وی گفت: عسل  24به سرعت بوی عفونت را از زخم برمی‌دارد و این موضوع علاوه بر خاصیت میکروب کشی بالای عسل 24به خاطر رایحه موجود در عسل 24می‌باشد.



منبع : http://www.asalsabalan.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد