نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

روش های درمانی ابوعلی سینـا در میگـرن و سیـاتیک

 

به گفته متخصصان طب سنتی, بیشتر افرادی که میگرن دارند, افرادی سرد مزاج هستند که زود عصبی می شوند و به واسطه این عصبانیت, تغییراتی در طبع آنها ایجاد می شود که می تواند زمینه ساز بروز سردردهای میگرنی باشد. به همین دلیل در اولین اقدام درمانی, طبع این افراد باید گرم تر شود.

 

   

میگرن یکی از مهمترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند و متاسفانه هنوز دارویی برای درمان قطعی آن وجود ندارد.

 

در عین حال افراد مبتلا به میگرن همواره با توصیه های رنگارنگ اطرافیان روبه رو هستند تا از شر دردهای آزار دهنده خلاص شوند. بد نیست بدانید در طب سنتی سردردها به ۲۸ نوع مختلف تقسیم می شوند که میگرن یکی از آنهاست. اگر شما هم دنبال راه حلی برای تسکین دردهای میگرنی می گردید, ادامه مطلب را بخوانید.

به گفته متخصصان طب سنتی, بیشتر افرادی که میگرن دارند, افرادی سرد مزاج هستند که زود عصبی می شوند و به واسطه این عصبانیت, تغییراتی در طبع آنها ایجاد می شود که می تواند زمینه ساز بروز سردردهای میگرنی باشد. به همین دلیل در اولین اقدام درمانی, طبع این افراد باید گرم تر شود.

از طرفی یکی از علل مهم میگرن, سمومی است که به طور کامل از بدن دفع نمی شوند. در این افراد معمولا روده ها خوب کار نمی کنند و فرد با مشکل یبوست مواجه است. به گزارش فان خونه بنابراین متخصص طب سنتی برای دفع سموم, هم از طریق سیستم گوارش (به وسیله خوراکی های رفع سموم مثلا مصرف آش گشنیز در سه روز متوالی) و هم از طریق حجامت اقدام می کند تا هم از شدت دردها کاسته شود و هم از فاصله حمله های میگرنی کمتر شود. در واقع حجامت و زالودرمانی از جمله بهترین روش های درمانی سردردهای میگرنی به حساب می آیند که البته حتما باید توسط متخصص طب سنتی انجام شوند تا نتیجه بخش باشند. بد نیست بدانید مصرف بسیاری از مواد غذایی می تواند باعث بروز یا تشدید سردردهای دردناک دوره ای یا همان میگرن شود که پنیر, گوجه رنگی, فلفل قرمز و سیاه, غذاهای سرخ شده و ادویه دار, ماهی دودی, ماهی تن, پیاز داغ, باقلا, آجیل, نان سفید,شکر, حبوبات, کلم, سرکه, چای پررنگ و از جمله این خوراکی ها هستند. بنابراین در صورتی که میگرن دارید, باید دور آنها یک خط قرمز بکشید!

به گفته حکمای طب سنتی ناراحتی کبد, داشتن دندان خراب, ابتلا به ضعف چشم, انجام کار زیاد و خسته کننده, برانگیختن عواطف منفی در خود از قبیل کینه, نفرت و حسادت, بی نظمی عادت ماهانه, زیاده روی در نوشیدن چای پررنگ و عامل وراثت می توانند باعث بروز سردردهای میگرنی شوند. بعد از کشف علت درد, باید نسبت به درمان آن اقدام شود. در طب سنتی نسخه های گیاهی زیادی برای درمان سردرد به ویژه سردردهای میگرنی وجود دارد. بنابراین پیش از مراجعه به متخصص طب سنتی می توانید یکی از این روش ها را امتحان کنید:

 

 

 

نسخه ۱: عرق ترکیبی

یک فنجان عرق اسطوخودوس را با همان مقدار عرق سنبل‌الطیب و آب مخلوط کرده و روزی یک تا دو لیوان میل کنید. مصرف این عرق گیاهی به مرور زمان شدت دردهای میگرنی را کاهش می دهد. البته این عرق ترکیبی با نام «عرق جادویی درمان قطعی میگرن» در بسیاری از عطاری ها به فروش می رسد اما توصیه متخصان طب سنتی این است که خودتان این عرق ها را با هم ترکیب کنید تا از نتیجه درمانی مطمئن باشید.

 

 

نسخه ۲: لیمو درمانی

به گفته متخصصان طب سنتی مخلوط کردن چند قطره آب با بادام تلخ کوبیده شده و ماساژ سر با این ضماد گیاهی, قرار دادن برش های نازک لیمو روی پیشانی, ماساژ پیشانی با سرکه و بو کردن ریحان و برگ نعنا انواع سردردهای عصبی و میگرن را تسکین می دهد. خودتان امتحان کنید!

 

نسخه ۳: دمنوش ضد میگرن

۵۰ گرم گل بابونه را با همین مقدار چای کوهی (گل راعی) و ۲۵ گرم سنبل‌الطیب و ۲۵ گرم اسطوخودوس مخلوط کنید و حدود یک مشت از این مخلوط را با آب سرد بشویید و سپس با یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و روزی ۲ لیوان میل کنید. البته در صورتی که دیابت ندارید می توانید با تکه ای نبات طعم این دمنوش را شیرین کنید.

 

نسخه ۴: دمکرده ریحان

اگر سابقه دردهای میگرنی دارید می توانید ۵ تا ۱۰ گرم ریحان تازه را در یک فنجان آب جوش بریزید تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. بعد آن را صاف و با عسل یا شکر شیرین کرده و بعد از غذا یک فنجان از آن را میل کنید. مصرف روزانه این دمنوش تا حد زیادی از بروز سردردهای میگرنی پیشگیری می کند و در صورت بروز هم میزان درد خفیف خواهد بود.

 

نسخه ۵: یک شیشه روغن زنبق تهیه کنید و هنگام شروع سردرد مقداری از آن را روی پیشانی بچکانید و کمی ماساژ دهید. همچنین یک قطره از این روغن را داخل بینی بریزید. این کار در تسکین درد و کاهش مدت آن تاثیر بسزایی دارد.

 

نسخه ۶: دمنوش سوسنی

دمکرده سوسن, انواع سردرد به خصوص سردردهای میگرنی را تسکین می دهد. کافی است دو عدد برگ سوسن تازه را در یک فنجان آب جوش و یا ۱۵ گرم برگ خشک سوسن را در یک لیتر آب جوش بریزید و ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با عسل شیرین کنید و هر روز ۲ تا ۳ فنجان از آن را بنوشید.

 

نسخه ۷: برگ درمانی

به گفته حکمای طب سنتی خوردن آب برگ چغندر و دمکرده برگ درخت گلابی هم سردرد و میگرن را تسکین می دهد. برای تهیه این دمنوش باید ۱۰۰ گرم برگ خشک درخت گلابی را در یک لیتر آب جوش بریزید و ۲۰ دقیقه بگذارید تا کامل دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و یک گلابی را بدون آنکه پوست بکنید به قطعات نازکی ببرید و داخل آن بریزید و موقعی که درد میگرن تان شروع شد, یک فنجان از آن را میل کنید.

 

نسخه ۸: دمنوش آویشن

بر اساس توصیه های حکمای طب سنتی, دمکرده گیاه آویشن در درمان سردردهای شدید بسیار موثر است. برای تهیه این دمنوش باید ۱۰ تا ۱۵ گرم آوین تازه یا خشک را در یک لیتر آب بریزید تا برای مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. نوشیدن این دمنوش در عرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درد شما را آرام خواهد کرد.

 

نکته طلایی: بسیاری از حکما اثر این دمنوش را مشابه دمنوش تخم رازیانه و همچنین دمکرده پامچال می دانند که برای درمان سردردهای شدید توصیه می شود که طرز تهیه آنها مثل دمنوش آویشن است.



منبع : http://forum.moshaver.co

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد