نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

بیماری هایی که درچهره خودنمایی می کند


 


هنگامی که پزشکان با بیمار رو به رو می شوند، به چهره وی نگاه می کنند. این نگاه تنها برای برقراری ارتباط نیست بلکه به منظور به دست آوردن سرنخ های مهم بیماری است.

 

هنگامی که پزشکان با بیمار رو به رو می شوند، به چهره وی نگاه می کنند. این نگاه تنها برای برقراری ارتباط نیست بلکه به منظور به دست آوردن سرنخ های مهم بیماری است.

 

در این مطلب به نقل از «MSN»، از چند پزشک خواسته شده تا آن چه را هنگام معاینه کردن بیمار برایشان مهم است، بازگو کنند. به بخشی از پاسخ این پزشکان در ذیل اشاره می شود.

 

نامتقارن بودن صورت :این مشکل می تواند اولین علامت سکته باشد. اغلب بیماران پس از بیدار شدن از خواب، متوجه نامتقارن بودن صورتشان می شوند. فرد شاید دچار بی حسی یک طرف صورت شود یا این که لبخند زدن یا صحبت کردن برایش مشکل شود.

 



 

 بی حالی و رنگ پریدگی:کوچک ترین تغییر در رنگ چهره، می تواند نشانه مشکل باشد. رنگ پریدگی در برخی موارد نشانه کم خونی و زردی پوست نشانه بیماری کبدی است. هاله آبی رنگ در کنار لب ها یا ناخن می تواند بیانگر بیماری قلبی یا ریوی باشد.

 

جوش های ریز و لک :علایم برخی مشکلات گوارشی در پوست ظاهر می شود. جوش های خارش دار قرمز ممکن است نشانه بیماری سیلیاک نوعی اختلال خودایمنی در بدن باشد که به گلوتن واکنش نشان می دهد. جوش های پروانه ای شکل روی بینی و گونه ها در برخی موارد نشانه بیماری لوپوس نوعی بیماری خودایمنی است. حساسیت، اگزما و برخی عفونت ها نیز می تواند جوش های ریز صورت را تحریک کند.

 

چانه در حال عقب نشینی:خصوصیاتی مانند ضخامت گردن و چانه کوچک، می تواند نشانه آپنه خواب باشد. در این اختلال، به طور مکرر و هنگام خواب تنفس به مدت ۱۰ثانیه متوقف می شود. اگر بلند خروپف می کنید و اول صبح دچار سردرد یا طی روز دچار خستگی مفرط می شوید، برای معاینه نزد پزشک مراجعه کنید.

 

پف زیر چشم:چشم ها با ظاهر خسته می تواند علامت حساسیت مزمن باشد.

 

در این حالت رگ های خونی گشاد می شود و این امر باعث می شود پوست چشم پف کند و رنگ بنفش ایجاد می کند.

 

دانه های نرم و زردرنگ روی پلک ها :این علامت نشانه افزایش کلسترول است که با بیماری قلبی در ارتباط است. نتایج بررسی های جدید محققان هلندی، نشان می دهد افزایش کلسترول و سفت شدن رگ های خونی، حمله قلبی را تا ۵۰درصد افزایش می دهد.

 

موهای صورت :موهای زائد در فک، چانه و لب های فوقانی درخانم ها می تواند علایم تخمدان پلی سیستیک باشد.

 

در این سندروم هورمون ها، تعادل طبیعی خود را از دست می دهد و هورمون مردانه افزایش پیدا می کند.

 

پوست یا لب های خشک و پوسته پوسته شده:این علامت هشدار دهنده کمبود آب است و می تواند از علایم جدی اختلال عملکرد غدد عرق مانند کم کاری هورمون های غدد یا دیابت باشد. علایم دیابت شامل تشنگی بیش از حد، تکرر ادرار و تاری دید است.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد