نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

از کرم های موبر برای موهای زاید بدن استفاده کنیم یا نه؟

از کرم های موبر برای موهای زاید استفاده کنیم یا نه؟

 


از کرم های موبر برای موهای زاید استفاده کنیم یا نه؟

از کرم‌های موبر می‌توان برای از‌بین‌بردن موهای تمام قسمت‌های بدن استفاده کرد. این کرم‌ها موها را در سطحی پایین‌تر از تیغ قطع می‌کنند، بنابراین موها کمی دیرتر درمی‌آیند و برخلاف تیغ، نوک موها پس از اصلاح تیز نمی‌شود و پوست نرم‌تر خواهد بود، به همین دلیل این کرم‌ها برای از بین‌ بردن موهای زائد صورت خانم‌ها مناسب‌ترند. البته در آقایانی که موهای ناحیه گردنشان زبر است و با اصلاح مشکل دارند، کرم‌های موبر برای اصلاح جایگزین خوبی هستند. برداشتن موهای زائد دیگر قسمت‌های بدن با کرم موبر در زنان و مردان تفاوتی ندارد.


مواد اصلی کرم‌های موبر، «سدیم‌تیوگلی کولات» و «کلسیم هیدروکسید» (نوعی باز) هستند. از آنجا که ماده اصلی تشکیل‌دهنده مو کراتین است، کرم‌های موبر ماده کراتین موها را در خود حل می‌کنند و با این مکانیسم باعث شکسته‌ و کنده‌شدن مو می‌شوند. از آنجا که لایه سطحی پوست نیز حاوی کراتین است، اگر کرم موبر مدت طولانی در سطح پوست باقی بماند، امکان آسیب و تحریک پوستی افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، کرم‌های موبر ممکن است آلرژی‌زا باشند.

 

این آلرژی ممکن است به ماده اصلی کرم موبر یعنی سدیم تیوگلی گولات یا کلسیم هیدروکسید یا مواد نگهدارنده‌ای که برای خوش‌رنگ یا خوش‌بو کردن به کرم افزوده می‌شود، ایجاد شود. بنابراین بهتر است قبل از استفاده، کمی از کرم را داخل بازو بمالید و پس از نیم ساعت آن را بشویید. اگر در محل، التهاب و قرمزی و خارش ایجاد نشد، یعنی احتمالا به این کرم موبر آلرژی ندارید.


چنانچه فردی به کرم‌های موبر آلرژی داشته باشد، نباید از آنها استفاده کند. راهی برای حساسیت‌زدایی از این کرم‌ها وجود ندارد. کرم موبر هرگز نباید روی پوست آسیب‌دیده (بریده، زخمی...) یا پوست قرمز، ملتهب و نزدیک به چشم استفاده شود.

 


کرم‌های موبر به شکل کرم، موس، ژل و اسپری عرضه می‌شوند ولی ماده اصلی تشکیل‌دهنده همه آنها یکسان است و تفاوتشان کاربرد آنها برای نواحی مختلف بدن است. مثلا کرم موبر صورت با کرم مخصوص دیگر نواحی بدن تفاوت دارد و علت این تفاوت، غلظت ماده موثره آنهاست. برندهای مختلف کرم موبر بیشتر از جهت رنگ، عطر یا بسته‌بندی تفاوت دارند. هنگام انتخاب، باید توجه کنید که مهم این است شرکت‌ سازنده استاندارد تولید را رعایت کرده باشد و گول تبلیغات اغراق‌آمیز و گمراه‌کننده را نخورید. برخی شرکت‌ها، به کرم موبر موادی مثل ژل آلوئه‌ورا یا ترکیب‌های نرم‌کننده هم می‌افزایند.

 


ادعای کرم موبر دائمی عجیب و غیرعلمی است، حتی هیچ کرم موبری با خاصیت کاهش موهای زائد یا از بین بردن دایمی آنها وجود ندارد. البته کرم‌هایی با خاصیت کاهش موهای زائد وجود دارند، ولی این کرم‌ها موبر نیستند. بلکه باید آنها را مثل کرم معمولی روزی دو بار به ناحیه‌ای که مو دارد مالید تا پس از مدتی به مرور زمان موهای زائد این ناحیه کاهش یابند. این اثر کاهش موهای زائد تا وقتی ادامه می‌یابد که به مصرف کرم ادامه داده شود و با قطع مصرف، موها به حالت قبل برمی‌گردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد