نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

درمان های خانگی تیرگی زانو و آرنج ها

داشتن پوستی صاف و یکدست به زیباتر شدن شما کمک می کند و زانو و آرنج تیره نیز به زیبایی شما آسیب می زند.

پوست زانوها و آرنج زخیم تر است و از آنجایی که غدد چربی در این مناطق پوست وجود ندارند، پوست این مناطق حشک تر هستند. بنابراین وقتی از پوست این قسمت ها به اندازه کافی مراقبت نشود، پوست آن ها از بقیه قسمت ها تیره تر می شود.

خاراندن بیش از حد پوست، قرار گفتن طولانی مدت در معرض آفتاب، عوامل ژنتیکی، خشکی پوست، عدم تعادل هورمونی، چاقی و سلول های مرده پوست از جمله عوامل دیگری هستند که باعث تیرگی پوست زانو و آرنج می شوند.

درمان های خانگی متعددی و ساده ای برای از بین بردن این مشکل وجود دارند که در این مطلب با آن ها آشنا می شوید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل درمان مناسبی برای روشن کردن تیرگی های آرنج و زانو است. این روغن حاوی ویتامین E است که رنگ پوست را روشن می کند و با مرطوب نگه داشتن پوست از خشکی آن جلوگیری می کند. همچنین پوست خشک و آسیب دیده را هم ترمیم می کند.  

  • پس از حمام، روغن نارگیل را به زانو ها و آرنج خود بزنید و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه به آرامی ماساژ دهید. روغن را چندبار در روز برای پیشگیری از خشکی به پوست بزنید.
  • می توانید یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را با ۲/۱ قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. این محلول را روی زانو و آرنج خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. آن را با دستمال کاغذی پاک کنید. این کار را روزی یکبار انجام دهید.
  • همچنین می توانید مقداری روغن نارگیل را به یک قاشق غذاخوری پودر گردو اضافه کنید تا خمیری غلیظ به دست بیاورید. از این خمیر ۲ یا ۳ بار در هفته برای لایه برداری زانوها و آرنج استفاده کنید.


لیمو

لیمو خاصیت سفیدکنندگی و لایه برداری طبیعی دارد. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که برای از بین بردن سلول های مرده و روشن کردن رنگ پوست موثر است. همچنین به تولید سلول های سالم پوست کمک می کند.

  • آب لیمو را به آرنج و زانو بزنید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • همچنین می توانید آب یک لیمو را بگیرید و آن را با ۱ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. آن را به ناحیه مورد نظر خود بزنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید.

یکی از این راه ها را چند هفته روزی یکبار انجام دهید. پس از مالیدن آب لیمو به پوست، تا سه ساعت پس از آن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

ماست

ماست حاوی اسید لاکتیک است که به روشن کردن پوست کمک می کند و پوست را پاکسازی و مرطوب می کند.

  • ۱ قاشق چایخوری ماست ساده را با سرکه سفید مخلوط کنید. آن را روی ناحیه مورد نظر بزنید و بگذارید خشک شود. آن را با آب گرم بشویید، خشک کنید و مرطوب کننده بزنید. این کار را هر روز به مدت یک هفته انجام دهید.
  • همچنین می توانید ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده ترکیب کنید تا تبدیل به یک خمیر غلیظ شود. آن را به آرنج و زانوی خود بزنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با انگشتان خیس بمالید و خمیر را پاک کنید و آب بکشید. این کار را ۲ یا ۳ بار در هفته انجام دهید.


شکر

برای اینکه پوست زانو و آرنج را روشن کنید، می توانید از اسکراب خانگی شکر هم استفاده کنید. دانه های شکر به لایه برداری سلول های مرده پوست کمک و پوست را نرم می کنند.

  1. مقدار مساوی شکر و روغن زیتون را مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید.
  2. این خمیر را به زانو و آرنج خود بزنید و به مدت ۵ دقیقه با حرکات دایره وار روی پوست بمالید.
  3. سپس آن را با صابون ملایم و آب گرم بشویید.
  4. این کار را روزی یکبار انجام دهید تا پوست زانو و آرنج روشن شود.

جوش شیرین

جوش شیرین عملکردی همانند یک تمیز کننده ملایم دارد و برای درمان تیرگی زانو و آرنج مفید است، به از بین بردن سلول های مرده و لک ها و تیرگی های زانو و آرنج هم کمک می کند.

  1. با مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری شیر و جوش شیرین یک خمیر آماده کنید.
  2. آن را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با حرکات دایره وار به نواحی مورد نظر بزنید.
  3. پوست را آب ولرم بشویید و کاملا خشک کنید.
  4. این کار را یک روز در میان انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 آلوئه ورا

آلوئه ورا روشن کننده طبیعی پوست است که پوست را مرطوب هم می کند، برای داشتن پوستی یکدست موثر است و سلول های پوست آسیب دیده را بازسازی می کند.

  1. ژل آلوئه ورا را از برگ آلوئه ورا خارج کنید.
  2. آن را به ناحیه مورد نظر خود بزنید.
  3. بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب گرم بشویید.
  4. این کار را چند هفته ۱ تا ۲ بار در روز انجام دهید.


بادام

هم بادام و هم روغن بادام برای پوست مفید هستند. بادام خواص بسیار زیادی برای پوست دارد که به داشتن پوستی یکدست و سالم و درخشان کمک می کند.

  • پوست را قبل از خواب به مدت ۵ دقیق با روغن بادام گرم ماساژ دهید. پس از چند روز می توانید متوجه بهتر شدن پوستتان شوید.
  • همچنین می توانید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری پودر بادامی درشت را با ماست مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر شود. آن را روی تیرگی های زانو و آرنج بزنید. اجازه دهید خشک شود و سپس با انگشتان مرطوب و با حرکات دایره وار روی پوست بمالید. آن را با آب سرد بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید.

نعناع

نعناع حاوی روغن های فراری است باعث افزایش کلاژن می شوند. همچنین به داشتن پوستی یکدست، درخشان و سالم بسیار کمک می کند.

  1. ۲/۱ فنجان آب را با یک مشت برگ نعناع به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بجوشانید.
  2. آب نصف یک لیمو ترش را به آن اضافه کنید و از صافی رد کنید و بگذارید تا خنک شود.
  3. یک پارچه نخی را در این مایع فرو کنید و آن را روی آرنج و زانوهایتان بکشید.
  4. بگذارید ۱۵ تا ۲۰دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب گرم بشویید.
  5. این درمان را ۱ تا ۲ بار در روز انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

زردچوبه

زردچوبه برای تیرگی زانو و آرنج بسیار مناسب است. زردچوبه به داشتن پوستی یکدست کمک می کند و درخشندگی زیبایی به پوست می بخشد.

  • مقدار مساوی زردچوبه و آرد نخودچی را مخلوط کنید و کمی گلاب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. این خمیر را به زانو و آرنج خود بزنید. بگذارید تا روی پوست خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

این کار را روزی یکبار انجام دهید. در مدت یک یا دو هفته می توانید تفاوت را احساس کنید.


خیار

خیار خاصیت سفید کنندگی طبیعی دارد و به روشن کردن تیرگی ها کمک می کند. همچنین پوست را مرطوب می کند و آلودگی ها را از لایه خارجی پوست پاک می کند.

  • برش های خیار را ۱۰ دقیقه به آرامی به پوست بمالید. بگذارید ۵ دقیقه دیگر هم روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.
  • همچنین می توانید مقدار مساوی آب خیار و آب لیمو را مخلوط کنید. کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. آن را به ناحیه مورد نظر خود بزنید. بگذارید ۲۰ تا ۳۰دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

نکات و پیشنهادات

  • فشار زیادی بر زانو و آرنج خود وارد نکنید زیرا باعث زبر و خشک شدن آن می شود.
  • همچنین می توانید با استفاده ملایم از سنگ پا پوست را لایه برداری کنید.
  • اما اگر پوستتان زخم است از لایه برداری آن خودداری کنید چون باعث بدتر شدن زخم می شود.
  • به طور مرتب به پوست خود مرطوب کننده بزنید تا خشک نشود.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید که ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند.
  • روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد