نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

چرا نمک دریا یا نمک معدنی فوق العاده است؟

چرا نمک دریا فوق العاده است؟

چرا نمک دریا فوق العاده است؟

فواید نمک دریا عبارت اند از حفاظت بهتر از پوست، دندان های سالم تر، تسکین آرتروز روماتیسمی، گرفتگی عضلات، پسوریازیس و ورم مفاصل. نمک دریا به برطرف شدن آکنه و سینوزیت نیز کمک می کند. علاوه بر این، برای لایه برداری پوست، شستن بینی و چشم و تعادل الکترولیتی بدن نیز مفید است. این نوع نمک دارای خواص درمانی است که نقش مهمی را در تعادل نسبت اسیدی- قلیایی بدن، ضربان منظم قلب، خواب راحت و برطرف کردن خستگی کلی بدن ایفا می کند.

نمک دریا از تبخیر آب های شور بدست می آید. و در مقایسه با نمک تصفیه شده، رنگ تیره تری دارد زیرا مواد معدنی ضروری را از خاک رس موجود در آب، جذب کرده است. محصول نمک تصفیه شده، فرآیند سنگینی را پشت سر می گذارد که شامل استخراج، تزریق ید، سفید کردن و رقیق کردن با آنتی کیک ها می شود؛ آنتی کیک ها ترکیباتی هستند که به عنوان افزودنی به مواد اضافه می شوند و مانع از به هم چسبیدگی، غیر یکنواختی محصول و اصطلاحاً کیکی شکل شدن می شوند. در طول فرآوری نمک، مواد شیمیایی بیشتری به آن اضافه می شوند که اغلب، به جز سدیم و کلر، بقیه مواد معدنی مفید و عناصر کمیاب آن را از بین می برند.

نمک دریا بر خلاف نمک تصفیه شده، فرآیند ساده ای را پشت سر می گذارد و به همین دلیل، رطوبت و مواد معدنی باارزش خود را حفظ می کند. آب و هوا و مکان جغرافیایی استخراج نمک دریای نیز نقش مهمی را در کیفیت و ترکیب مواد معدنی آن ایفا می کند.

روش استخراج نمک دریا نیز در حفظ حالت طبیعی و کیفیت درمانی آن مؤثر است. خواص درمانی نمک دریای به حفظ عملکرد صحیح سلول های بدن کمک می کند و سالهاست که انسان ارزش آن را درک کرده است. در دوران کهن، این نمک به دلیل بهبود زخم ها و جراحت های دستان ماهی گیران، ارزش بسیاری برای انسان داشت.

فواید نمک دریا

نمک دریا دارای مواد معدنی و عناصر طبیعی و مفیدی است که در سلول های پوستی یافت می شوند. این باعث می شود که این نمک، ماده طبیعی عالی برای مصارف درمانی و محصولات زیبایی باشد.


چرا نمک دریا فوق العاده است؟

مراقبت از پوست

مواد معدنی موجود در نمک دریا دارای خاصیت جوان کنندگی پوست است که از دیرباز شناخته شده است. آبتنی در آب های شور مانند آب دریاچه ارومیه یا حمام با آب حاوی نمک این دریاچه، به حفظ رطوبت و جوانی پوست کمک می کند. حمام با این نمک به بهبود عملکرد دفاعی پوست هم کمک می کند و زبری و تورم سطح پوست را برطرف می سازد. مطالعات نشان داده اند که اثر ضدالتهابی نمک دریا به وجود منیزیم بالا در آن مربوط می شود. نمک دریا باعث خروج سموم از منافذ پوست و بهبود جریان خون می شود و به این ترتیب، به سم زدایی بدن کمک می کند.

سلامت دندان

نمک دریا حاوی فلوراید است که به سلامت دندان کمک می کند. فلوراید از دندان در برابر آسیب های اسیدی و پیشرفت پوسیدگی و کرم خوردگی حفاظت می کند. قرقره منظم ترکیب آب ولرم و نمک دریایی به کاهش آفت، خونریزی لثه، زخم های دهانی و درد گلو کمک می کند.


چرا نمک دریا فوق العاده است؟

آرتروز روماتیسمی

ثابت شده است که نمک دریا برای تسکین بیماران مبتلا به آرتروز روماتیسمی مفید است. مطالعات نشان داده اند که این نمک دارای خواص ضدالتهابی است و حمام آن نسبت به حمام های سدیم کلرید معمولی، تأثیر چشمگیرتری بر بهبود این بیماری می گذارد. 

لایه برداری

نمک دریا در صنایع آرایشی نیز کاربرد دارد و از آن برای تولید اسکراب ها و دیگر محصولات مراقبت از پوست همچون ضد عرق و ضد بو نیز استفاده می شود. لایه برداری با نمک دریا به پاک کردن سلول های مرده از روی پوست، تقویت بافت های پوست، تحریک جریان جانبی خون و تولید پوست جدید کمک می کند. بر خلاف نمک های معمولی، نمک دریا بافت دانه ای دارد که به پاکیزگی و نرمی بیشتر پوست کمک می کند. استفاده از اسکراب نمک دریا موجب بهبود جریان خون می شود و به همین دلیل، برای درمان فشار خون پایین، صرع، جریان خون ضعیف و خستگی کلی بدن مفید است.


چرا نمک دریا فوق العاده است؟

پسوریازیس

نمک دریا یک درمان طبیعی برای پسوریازیس محسوب می شود که می توان در کنار داروهای مناسب، از آن نیز استفاده کرد. درمان با نمک دریا، پیشرفت قابل توجهی را در بهبود بیماران مبتلا به مشکلات پوستی مختلف همچون خارش و پوست پوست شدن ایجاد کرده است. حمام نمک دریا به همراه حمام سولفور و حمام گیاهی، تأثیر بسیار خوبی بر درمان پسوریازیس و آرتروز پزوریاسیس (التهاب مفاصل و التهاب پوست) دارد و موجب کاهش درد ستون فقرات و افزایش انعطاف پذیری آن می شود.

ورم مفاصل

تحقیقات نشان داده اند که افراد مبتلا به ورم مفصل زانو پس از آب درمانی با نمک دریا، بهبود یافته اند. علاوه بر این، بر خلاف حمام با سدیم کلرید معمولی، اثر درمان  نمک دریا تا چند هفته باقی می ماند.


چرا نمک دریا فوق العاده است؟

سینوزیت  

تحقیقات ثابت کرده اند که آبِ حاوی نمک دریا برای درمان سینوزیت نیز مفید است. خواص ضدالتهابی نمک دریا، آن را به جایگزین طبیعی و سالمی برای اسپری های بینی برای درمان حساسیت های بینی و دیگر مشکلات مربوط به دستگاه تنفسی تبدیل کرده است؛ اسپری های بینی عوارض جانبی خاصی همچون ایجاد التهاب دارند که می تواند باعث ترشح خلط شود. مواد معدنی موجود در نمک دریا به کاهش تورم و گرفتگی اخلاط کمک می کند.

تعادل الکترولیتی

نمک دریا به حفظ تعادل طبیعی الکترولیتی بدن کمک می کند؛ تعادل الکترولیتی برای حفظ ترکیب و جریان مناسب خون، قدرت ماهیچه ای و عملکرد کلی بدن، ضروری است. مواد معدنی موجود در نمک دریا همچون پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سدیم به تعادل الکترولیتی بدن کمک می کنند.

آکنه

نمک دریا حاوی گوگرد است که به پاک کردن پوست و درمان مشکلات پوستی همچون آماس پوست و اسکار آکنه کمک می کند.


چرا نمک دریا فوق العاده است؟

درد پا

فرو بردن پاهای خسته خود در آب گرم حاوی نمک دریا به آرامش ماهیچه ها و تسکین درد پای شما کمک می کند. 

قند خون

نمک دریا، سطح قند خون را نیز در حد متعادل نگه می دارد، برای کاهش وابستگی بدن به داروی انسولین مؤثر است و قند خون را تنظیم می کند.

خواب بهتر

حمام با محلول نمک دریا دارای اثر آرام بخش و خواب آور است و به خواب عمیق تر و مؤثرتر کمک می کند. این نمک با آب رسانی کافی به بدن، به کاهش ترشح بزاق اضافی کمک می کند؛ بزاق اضافی دهان در هنگام خواب از دهان خارج می شود.


چرا نمک دریا فوق العاده است؟

ضربان طبیعی قلب

نمک دریا فشار خون را در حد طبیعی نگه می دارد و به بهبود ضربان نامنظم قلب کمک می کند. نمک دریا در جلوگیری از انواع بیماری های قلبی مؤثر است.

گرفتگی عضلات

نمک دریا برای تسکین گرفتگی های عضلانی مفید است و به تقویت ماهیچه ها کمک می کند. مواد معدنی ضروری همچون منیزیم و پتاسیم دارای خواص درمانی و جوان کنندگی هستند و نمک دریا را به راه طبیعی برای درمان آکنه ها و انواع دردها تبدیل کرده اند. حمام با محلول نمک دریا از تشکیل سموم در بدن جلوگیری می کند زیرا این محلول دارای خاصیت اسموزی است که به رفع هر گونه سفت شدگی و ناراحتی ناشی از خستگی و فشار عضلانی کمک می کند.

جلوگیری از ریزش مو

یکی از فواید نمک دریا که کمتر شناخته شده است، تأثیر آن بر رشد طبیعی مو است. ماساژ پوست سر با نمک دریا به بهبود جریان خون و تقویت فولیکول های مو کمک می کند.


چرا نمک دریا فوق العاده است؟

میزان اسیدی بودن بدن را کاهش می دهد

نمک دریا با تسهیل دفع اسیدهای اضافی از طریق ادرار، به قلیایی شدن سلول های بدن کمک می کند. این امر تعادل اسیدی- قلیایی بدن را حفظ می کند. زمانی که PH خون اسیدی باشد، تعادل طبیعی و سالم بدن مختل می شود و می تواند منجر به بیماری های مزمنی همچون آلزایمر شود.

خواص درمانی و پاک کنندگی

نیروی الکترومغناطیسی زمین که بدن ما را احاطه کرده است، بیشتر به جذب انرژی های منفی و آلودگی های محیط تمایل دارد. این انرژی ها می توانند بر سلامت و تندرستی افراد تأثیر بگذارند. حمام های حاوی نمک دریا دارای خواص پاک کنندگی هستند. نمک دریا چنین انرژی هایی را جذب می کند و بدن را از این مواد پاک می سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد