نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

غذا هایی خارق العاده برای سلامت پوست

درحالی که ژنتیک و سبک زندگی نقش مهمی در سلامت پوست دارند، شما می توانید با خوردن غذاهای مناسب با آکنه مبارزه کنید، چروک ها را کاهش دهید، از پوست دربرابر آسیب های آفتاب حفاظت کنید و زیبایی طبیعی آن را افزایش دهید. غذاهایی هستند که ویتامین های موجود در آن ها برای پوست بسیار مفید است.
در اینجا غذاهایی که برای پوست مفید هستند را برایتان معرفی می کنیم.

غذا هایی خارق العاده برای سلامت پوست


پرتقال

پرتقال برای پوست فواید زیادی دارد. این میوه سرشار از ویتامین C است که برای تولید و ترمیم سلول های پوست مورد نیاز هستند. این ویتامین به بهبود بافت و رنگ پوست نیز کمک و از ایجاد علائم پیری پوست جلوگیری می کند. همچنین ویتامین B و اسیدفولیک موجود در پرتقال جریان خون را بهبود می بخشد. یعنی اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست می رسد. بهبود جریان خون به مرطوب نگه داشتن پوست نیز کمک و از خشک و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند.


غذا هایی خارق العاده برای سلامت پوست

بادام

برای اینکه پوستتان ظاهر خوبی داشته باشد، بادام را در رژیم غذایی خود بگنجانید. بادام یکی از منابع ویتامین E است که به تغذیه پوست و حفاظت آن دربرابر پرتوهای ماورابنفش کمک می کند.
بادام دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضدپیری است که به کاهش چروک ها ودیگر نشانه های افزایش سن کمک می کند. اسیدهای چرب ضروری موجود در بادام در کاهش تورم و التهاب موثر هستند و به درمان آکنه، اگزما و پسوریازیس کمک می کنند.
می توانید صورت، دست ها و پاهایتان را با روغن بادام ماساژ دهید تا پوستتان براق،شاداب و جوانتر به نظر برسد.

آواکادو

آواکادو به عنوان مرطوب کننده ای طبیعی شناخته می شود .همچنین این میوه حاوی ویتامین های ,C, E, k اسیدفولیک، منیزیم و پتاسیم است که برای سلامت پوست لازم هستند.  مقدار زیاد ویتامین E به حفاظت از پوست دربرابر آسیب های ناشی از آفتاب، دود و آلودگی کمک می کند. علاوه بر این پروتئین ها و چربی های ضروری موجود در آن به داشتن موهایی شاداب و درخشان کمک میکند.
برای اینکه پوست سالمی داشته باشید، گوشت یک آواکادوی رسیده را  دو تا چهار بار در هفته به پوست خود بمالید.


غذا هایی خارق العاده برای سلامت پوست

گوجه فرنگی

گوجه برای پوست بسیار مفید است. خاصیت اسیدی گوجه به کاهش و از بین بردن آکنه و دیگر مشکلات پوستی کمک می کند.  ویتامین A موجود در گوجه نیز در استحکام و درخشان بودن موهایتان تاثیر بسزایی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد