نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

ماسک برای خشکی پوست در ماه رمضان

اگر در طول ماه رمضان احساس می کنید، پوست تان خشک و زبر شده و خارش پوست اذیت تان می کند، به فکر چاره ای بدون عوارض و طبیعی برای درمان پوست باشید…

کاملاً طبیعی است که در طول ماه رمضان به علّت کم آبی طولانی مدت بدن در روزهای بلند تابستان و کمبود برخی پروتئین ها و ویتامین ها دچار خشکی پوست شوید.
فراموش نکنید که پیش از هرچیز برای جلوگیری از خشکی پوست، مرتباً از ضدآفتاب استفاده کنید، در معرض نور خورشید قرار نگیرید، با آب داغ دوش نگیرید، موقع افطار آب و میوه ی کافی مصرف کنید و در طول روز از دستگاه های رطوبت زا برای مرطوب شدن فضا بهره بگیرید.

اکنون ما روش های دیگری برای استفاده از مواد طبیعی و گیاهی جهت رفع خشکی پوست به شما معرفی می کنیم…

•    ماسک شیر و اسفناج

ماسک برای خشکی پوست در ماه رمضان


چند برگ اسفناج را در شیر بخوابانید و بگذارید ۵ دقیقه روی حرارت باقی بماند. وقتی برگ های اسفناج سرد شدند، آن ها را روی پوست قرار دهید.

•    ماسک سیب زمینی و شیر

سیب زمینی را روی حرارت قراردهید تا آبپز شود. سپس آن را پوست بکنید و به خوبی با شیر مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده خمیری شکل است. خمیر را روی صورت بگذارید و بیست دقیقه صبر کنید. سپس پوست تان را بشویید.

•    ماسک گیاهی

شما می توانید، آویشن، بابونه، نعناع و یا ریحان را خشک کنید، خرد کنید و با ۲۵۰ میلی گرم آب جوش مخلوط کنید. ده دقیقه صبر کنید. سپس تفاله ی گیاهان را از آب جدا کنید و منتظر بمانید تا آب سرد شود.
سپس آب به دست آمده را روی حوله ای تمیز بریزید و حوله را روی صورت بگذارید و نیم ساعت صبر کنید. شما می توانید این گیاهان خرد شده را در قالب های یخ بریزید، در فریزر قرار دهید و قالب های یخ را روی صورت تان بگذارید.


ماسک برای خشکی پوست در ماه رمضان

•    ماسک عسل و روغن بادام

۲- ۳ قاشق غذاخوری عسل را با ۳- ۴ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید و بگذارید گرم شود تا به خوبی در یکدیگر حل شوند. سپس منتظر بمانید تا ترکیب به دست آمده اندکی خنک شود و بتوانید آن را به پوست تان بمالید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد