نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

15 ماده غذایی برای کم آب نشدن بدن


کم آبی بدن, تغذیه سالم

15 میوه برای هیدراته نگه داشتن بدن این 15 ماده غذایی دارای آب بالا و پر شده با مواد مغذی و به طور طبیعی حاوی کالری کم می باشد با توجه به قانون قدیمی از انگشت شست، شما باید هشت لیوان آب در هر روز بنوشید و برخی از کارشناسان حتی آب بیشتری را توصیه می کنند که می تواند مانند یک وظیفه دلهره آور در برخی از روزها به نظر برسد شما لازم نیست که به همه آب بنوشید تقریبا 20٪ از مصرف آب  روزانه ما از غذاهای جامد، به خصوص از میوه ها و سبزیجات فراهم می شود.

همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب به ویژه در فصل تابستان مهم است، اما شما همچنین می توانید تشنگی خود را با این 15 غذای بسیار مرطوب، که حداقل 90٪ وزن آن ها از آب است فرو نشانید.



1 - خیارسبز

96.7٪

این گیاهی تابستانی است که دارای بالاترین مقدار آب از تمامی مواد غذایی جامد است در سالاد به صورت قطعه قطعه استفاده می شود. اگر می خواهید قدرت مرطوب کنندگی خیار را بیشترکنید سعی کنید آن را با ماست بدون چربی، نعناع و مکعب های یخ ساخته شده با سوپ خیار ترکیب کنید. سوپ همیشه مرطوب است اما شما ممکن است بخواهید چیزی گرم در فصل تابستان بخورید سوپ خیار سرد است و از سوی دیگر، در هر زمان از سال با طراوت و خوشمزه است.


2 -  کاهو
محتوای آب : 95.6٪
یک فنجان کاهو حاوی: 10 کالری، 0 گرم چربی، 1 گرم پروتئین، 2 گرم کربوهیدرات (1 فیبر رژیم غذایی)، 7 درصد از ویتامین A، 3 درصد از ویتامین C، 1 درصد از کلسیم و 2 درصد از آهن است همچنین حاوی مقدار بسیار کم از پتاسیم، فولات، ویتامین K، منیزیم و فسفر است. و با حدود 96 درصد آب برای رفع تشنگی مفید است


3 - کرفس
محتوای آب : 95.4٪
این افسانه در مورد کرفس با کالری منفی کاملا درست نیست، اما مانند تمام مواد غذایی که دارای آب بالا است، کرفس کالری بسیار کمی ( فقط 6  کالری ) در هر ساقه دارد و دارای فیبر و آب است و با خوردن ان شما احساس سیری می کنید و اشتهای شما را مهار می کند.
این گیاهی بسیار سبک وزن و کوتاه است کرفس حاوی فولات و ویتامین های A، C و K  و محتوای آب بالا است کرفس اسید معده را خنثی می کند و اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای سوزش معده و بازگشت اسید به مری توصیه می شود


4 - تربچه  
محتوای آب: 95.3٪
این سبزیجات ریشه ای دارای طراوت هستند و باید در فصل بهار به طور ثابت و در سالاد فصل تابستان استفاده کنید. آنها تند و شیرین عطر و طعم و رنگ متفاوت دارند و در بسته بندی های کوچک و مهم تر از آنها با آنتی اکسیدان ها مانند کاتچین ( که در چای سبز یافت می شود ) پر شده است.
بافت ترد تربچه در سالاد کلم برای تابستان بدون سس مایونز مورد نیاز است. سالاد ترکیبی از ( تربچه و کلم و هویج خرد شده ، نخود فرنگی، فندق خرد شده، جعفری، آب لیمو، روغن زیتون، نمک، و فلفل ) است.


5 - گوجه فرنگی
محتوای آب: 94.5٪
گوجه فرنگی کمی درشتتر خرد شده همیشه یک عامل اصلی از سالاد، سس و ساندویچ است اما گونه های شیرین گیلاس و انگور را که یک میان وعده آبدار بسیار عالی هستند فراموش نکنید. آنها اگر با برخی از آجیل و یا مقداری پنیر کم سدیم خورده شوند عطر و طعم خوبی پیدا می کنند.


6 - فلفل سبز
محتوای آب: 93.9٪
فلفل دلمه ای از هر گونه دارای محتوای آب بالا است فقط لبه بیرونی گونه های فلفل قرمز و زرد ( که در حدود 92٪ آب است ) و بر خلاف باور عموم، فلفل سبز حاوی آنتی اکسیدان ها می باشد قبل از صرف شام و یا اواخر شب فلفل میان وعده خوبی است.


7 -  گل کلم
محتوای آب: 92.1٪
علاوه بر داشتن مقدار زیادی از آب، دارای ویتامین ها و مواد مغذی گیاهی است که برای کمک به کاهش کلسترول و مبارزه با سرطان، از جمله سرطان سینه موثر است در یک مطالعه در سال 2012 توسط محققان دانشگاه واندربیلت روی بیمار مبتلا به سرطان پستان نشان داده است که خوردن سبزیجات کلم، شبیه به گل کلم با خطر مرگ ناشی از بیماری یا عود کمتر همراه است.


8 - هندوانه
محتوای آب: 91.5٪
این کاملا واضح است که هندوانه پر از آب خوب است اما این هندوانه آبدار نیز دارای منابع غنی از لیکوپن و یک آنتی اکسیدان ضد سرطان موجود در میوه ها و سبزیجات قرمز می باشد. در واقع، هندوانه حاوی لیکوپن بیشتر از گوجه فرنگی خام ا ست، حدود 12 میلی گرم در هر قاچ گوه ای هندوانه، در مقابل 3 میلی گرم در یک گوجه فرنگی متوسط است. هندوانه در تابستان میوه خوبی است.


9 - اسفناج
محتوای آب: 91.4٪ آب
کاهو ممکن است مقدار آب بالاتری داشته باشد اما اسفناج معمولا در شریط کلی بهتر است. برگ اسفناج خام در ساندویچ یا سالاد تقریبا به همان اندازه هیدراتاسیون فراهم می کند اسفناج سرشار از لوتئین، پتاسیم، فیبر و فولات بالا است و فقط یک فنجان برگ خام اسفناج حاوی 15 درصد از مصرف روزانه ویتامین E و یک آنتی اکسیدان مهم برای مبارزه با مولکول های مخرب به نام عنوان رادیکال های آزاد است.


10 - میوه ستاره
محتوای آب: 91.4٪ آب
این میوه های گرمسیری، همچنین به عنوان کارامبولا شناخته شده است، دارای گونه های شیرین و ترش و بافت آبدار شبیه به آناناس است از آن در سالاد میوه یا به عنوان چاشنی خوراکی در تابستان استفاده می شود این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه اپیکاتچین است این ترکیب برای قلب سالم در شکلات تیره و چای سبز نیز یافت می شود.
افراد مبتلا به مشکلات کلیوی به دلیل سطح بالای اسید اگزالیک، باید از خوردن میوه ستاره اجتناب کنند.

 


11 - توت فرنگی
محتوای آب: 91.0٪
همه انواع توت ها غذاهای خوب برای هیدراتاسیون هستند اما آب توت فرنگی قرمز آبدار بهترین نوع از این گروه است. تمشک و زغال اخته هر دو در حدود 85٪ آب دارند در حالی که تمشک به تنها اندکی بیشتر88.2٪ آب دارد.



12 - کلم بروکلی
محتوای آب: 90.7٪
کلم بروکلی مانند گل کلم خام به سالاد اضافه می شود موقع خوردن، صدای خرد شدن یا شبیه چیزی در زیر دندان و رضایت بخش است دارای مقدار زیادی فیبر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین  Cاست کلم بروکلی تنها سبزیجات کلم ( یک دسته بندی که شامل کلم و کلم پیچ و اضافه کردن گل کلم ) و دارای مقدار قابل توجهی از سولفورافن، یک ترکیب قوی که باعث افزایش آنزیم های محافظ بدن و سبب خارج کردن گرگرفتگی مواد شیمیایی سرطان زا است.


13 - گریپ فروت
محتوای آب: 90.5٪
این میوه آبدار، از میوه های خانواده مرکبات تند است و تحقیقات نشان می دهد که می تواند سبب کاهش کلسترول و کوچک کردن دور کمر شود در یک مطالعه، افرادی که یک گریپ فروت در یک روز خوردند کلسترول بد (LDL  ) 15.5٪ کاهش و تری گلیسیرید خود را   27درصد کاهش داد از سوی دیگر خوردن نیمی از یک گریپ فروت ( حدود 40 کالری ) قبل از هر وعده غذایی به افراد رژیمی کمک کرده تا در حدود بیش از سه و نیم پوند در 12  هفته وزن از دست بدهند محققان می گویند که ترکیبات در این میوه به سوخت چربی و تثبیت قند خون کمک کرده و در نتیجه سبب کاهش هوس می شود.


14 - هویج
محتوای آب: 90.4٪
هویج یک سبزی ریشه ای سرشار از ویتامین است. شما می توانید هویج را در انواع رنگ ها در کنار رنگ نارنجی سنتی از جمله زرد، قرمز و بنفش پیدا کنید. هویج را می توان خام یا پخته و یا در آب و یا مخلوط  مصرف و لذت برد. این سبزی مغذی خواص درمانی بسیاری را فراهم می کند. هویج کوچک اندازه حاوی آب بیشتر از هویج بزرگ است آب هویج بسیار سالم است و ارزش غذایی زیادی دارد. هویج متوسط دارای 25 کالری، 6 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر گیاهی، یک منبع عالی از ویتامین A است بیش از 200 درصد نیاز روزانه ویتامین A فقط با خوردن یک هویج فراهم می شود.

15 - طالبی
محتوای آب: 90.2٪
این خربزه شاداب مقدار کمی کالری فراهم می کند درنتیجه حاصل تغذیه ای بزرگ است. حدود یک چهارم از یک طالبی، حاوی تنها 50 کالری و 100٪ جذب توصیه شده روزانه از ویتامین های A و C را ارائه می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد