نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

از بین بردن پف چشم با ماسک قهوه

هر چند دوست دارید یک فنجان قهوه بنوشید تا سرحال شوید، اما استفاده موضعی از قهوه هم با سیاهی زیر چشم و خطوط و چروک‌های ریز و سطحی مقابله می‌کند.

برای استفاده از این ماسک آماده شوید چون قهوه برای شاداب کردن پوست فوق العاده است. کافئین مانند یک عامل دیورتیک عمل می‌کند و تورم و پف کردگی را کاهش می‌دهد و آنتی اکسیدان‌های قهوه هم با رادیکال‌های آزاد که باعث پیری پوست می‌شوند مبارزه می‌کند.

قهوه را با ویتامین‌ها و پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ که پوست را سفت و جمع می‌کند، ترکیب کنید تا ماسکی داشته باشید که به ویژه برای کاهش چروک‌های اطراف چشم موثر است.


مواد لازم برای تهیه ماسک قهوه :

• ۱ عدد سفیده تخم مرغ  
• ۲ قاشق چایخوری پودر قهوه


طرز تهیه ماسک قهوه :

سفیده تخم مرغ و قهوه را در کاسه ای کوچک مخلوط کنید. آن‌ها را حدود ۱ دقیقه با چنگال هم بزنید تا کف کند. ماسک را با دستان تمیز یا قلم مو، دور و زیر چشم‌ها بزنید. اما آن را روی پلک نزنید چون ممکن است ماسک داخل چشم تان برود. اگر بخواهید، می‌توانید ماسک را به صورتتان هم بزنید.

۱۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود. در این مدت، جمع شدن و کشیدگی ماسک را روی صورت احساس می‌کنید. اگر قبل از ۱۰ دقیقه احساس می‌کنید ماسک پوست تان را اذیت می‌کند، پوست را بشویید. ماسک را با یک حوله نرم و خیس به آرامی‌از روی پوست پاک کنید. وقتی صورت کاملا تمیز شد، از مرطوب کننده استفاده کنید.


خواص قهوه برای پوست:

صورتتان را شفاف کنید

دکتر جولیا‌هانتر، متخصص پوست و مو در بورلی هیلز، کالیفرنیا معتقد است وقتی پای خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن مطرح باشد، دو طرفه تاثیر گذار است. او می‌گوید: “نوشیدن قهوه یک تکه از این پازل است؛ دیگری قرار دادن آن بر روی پوستتان است.

” مالیدن قهوه به صورت به عنوان اسکراب می‌تواند به روشن شدن پوست، جلوگیری از بسته‌شدن منافذ و صاف‌شدن خطوط کمک کند.‌هانتر معتقد است که خواص لایه برداریِ اسید موجود در قهوه، نسبت به لایه‌بردارهای مکانیکی ارجحیت دارد. همچنین به تقویت لایه‌های حفاظتی پوست کمک می‌کند. او می‌گوید:” همین لایه‌ها از پوست در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که روی پوستتان می‌نشیند، محافظت می‌کنند.

رفع پف چشم‌های خسته

کرم‌های دور چشم که وعده‌ی رفع پف‌های زیر چشم یا روشن کردن حلقه‌های سیاه دور چشم را می‌دهند احتمالا حاوی کافئین هستند.‌هانتر می‌گوید: “اگر قهوه را روی پوست صورتتان قرار ‌دهید، موجب کاهش آب اضافی و منقبض کردن رگ‌های خونی می‌شود. “محیط زیر چشمان ‌شما یک کانال لنفاوی است که به‌ شکل ضعیفی تخلیه می‌شود، کافئین به تخلیه‌ی آب از سیستم کمک می‌کند

” به گفته‌ی او، همچنین برای از بین بردن حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم نیز مفید است زیرا با افزایش سن پوست زیر چشم لاغرتر می‌شود و رگهای خونی به آسانی قابل مشاهده‌اند. انقباض رگ‌ها متاثر از قهوه به‌ طور موقت می‌‌‌تواند کمک کند. انتظار می‌رود نتایج ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت مشاهده شوند.

کاهش حلقه تیره دور چشم

قهوه دارای موادی است که سیاهی دور چشم را هم رفع می‌کند. قهوه به گشادکنندگی عروق معروف است و پف زیر چشم را برطرف می‌کند.می‌توانید قهوه را با کرم‌های مخصوص چشم مخلوط کنید و دور چشمان‌تان بزنید. این تریکب رگ‌های خونی دور چشم را گشاد می‌کند. توجه داشته باشید که قهوه را به طور مستقیم دور چشمان‌تان نمالید.


دلیل پف چشم:

گاهی پف ‌کردگی چشم در یک فرد، طبیعی است، ولی عواملی مانند سن و خستگی، تورم اطراف چشم را بارزتر می‌‌کنند. تورم اطراف چشم بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب بارزتر است که شاید به‌ علت پخش مجدد مایعات بدن به‌علت نیروی جاذبه در هنگام دراز کشیدن باشد.

علل التهابی و عفونی پُف کردگی چشم که کمتر شایع هستند، شامل التهاب پلک(بلفاریت)، التهاب ملتحمه چشم(کنژکتیویت) و التهاب حدقه چشم(سلولیت) هستند.

علل غیرالتهابی نیز شامل افتادگی چربی حدقه چشم، در رفتگی پلک چشم، کم ‌کاری غده تیروئید و تجمع مایعات در بدن(‌برای مثال در بارداری، بیماری‌ قلبی و کلیوی) هستند. بسیاری از عوارض و بیماری ‌‌ها، از جمله بارداری و تغییرات هورمونی حین قاعدگی ممکن است باعث تجمع مایعات، به ‌خصوص در بافت‌‌‌های زیر پوستی شوند. این عوارض موجب می‌‌شوند تورم اطراف چشم که از قبل وجود داشته بارزتر شود.

کم‌ کاری تیروئید

پف‌ کردگی صورت و تورم بافت ‌‌های حدقه چشم ممکن است به‌ علت تجمع دو ماده شیمیایی(موکو پلی‌ ساکارید اسید هیالورونیک و سولفات کندرویتین) در بیماری کم ‌کاری تیروئید رخ دهد.

پف‌ کردن چشم معمولا یک مشکل موقتی است اما پف ‌‌کردن شدید و مداوم ممکن است نشانه ‌ای از یک بیماری جدی ‌‌تر باشد.در افرادی که مستعد پف ‌‌کردگی چشم هستند، ‌تغییر برنامه غذایی و سبک‌ زندگی(تحت نظر پزشک) ممکن است به کاهش تورم کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد