نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

رفع خستگی یا خواب آلودگی با این خوراکیها

برای برطرف کردن خستگی یا خواب آلودگی در محل کار، موادغذایی مغذی و مفیدی وجود دارد.

، مصرف طولانی مدت نوشیدنی های کافئین دار برای بیدار ماندن و حفظ هوشیاری عوارض ناگواری در پی خواهد داشت.اما برای برطرف کردن خستگی یا خواب آلودگی در محل کار، موادغذایی مغذی و مفیدی وجود دارد. از جمله این مواد عبارت است از:

مرغ: دریافت آهن کافی از طریق برنامه غذایی نه تنها میزان انرژی را بالا نگه می دارد بلکه هوشیاری مغز را نیز تقویت می کند. نتایج بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۴ توسط محققان آمریکایی نشان می دهد، زنانی که ناهار غنی از پروتئین از جمله گوشت و پنیر مصرف می کنند به دلیل افزایش میزان آهن، قدرت حافظه بالا و عملکرد بهتری دارند.  

تخم مرغ: به نقل از «Readers Digest»، از خوردن زرده تخم مرغ امتناع نکنید زیرا سرشار از لوتئین است. لوتئین، آنتی اکسیدانی است که برای تقویت بینایی مفید است. میزان پایین لوتئین در مغز با اختلال شناختی ارتباط دارد. علاوه بر آن پروتئین و چربی با کیفیت در تخم مرغ باعث سیری و در نتیجه افزایش تمرکز می شود. آیا نگران کلسترول بالا در تخم مرغ هستید؟ طی یک مطالعه مشخص شد، داوطلبان سالمی که روزی یک عدد تخم مرغ مصرف کردند با میزان بالاتر خطر بیماری قلبی یا سکته رو به رو نشدند.

چای نعناع: این گیاه می تواند فرد را هوشیار نگه دارد. در بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۱ توسط محققان آمریکایی مشخص شد، افرادی که در معرض بوی نعناع قرار می گیرند نسبت به دیگران راحت تر می توانند مرحله سخت تر بازی ها را انجام دهند. نعناع خاصیت محرک دارد و در افزایش قدرت تمرکز موثر است.

لبو: آب این گیاه، عملکرد ورزشکاران را بهبود می بخشد. علاوه بر آن، اختلال حافظه را کاهش می دهد. آب آن سرشار از نیتریت است که در گشاد کردن رگ های خون موثر است. آب لبو، جریان خون رسانی به ماده سفید مغز را بهبود می بخشد. این امر میزان هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد.

بادام زمینی: اگر می خواهید کمتر گرسنه شوید، بادام زمینی می تواند بهترین خوراکی به حساب بیاید. مصرف بادام زمینی یا کره آن تمایل به خوردن را تا هشت ساعت کاهش می دهد. بادام زمینی میزان قند خون را تنظیم می کند و باعث می شود هورمون های مهار کننده گرسنگی، پیغام سیری را به مغز ارسال کند.

میوه های خشک: زردآلوی خشک و سیب از منابع قند طبیعی است که مغز برای انرژی سریع می تواند مصرف کند.

نتایج تحقیقات دانشمندان ژاپنی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داد قسمتی از مغز که مربوط به حافظه و هوشیاری است هنگام جویدن فعال می ماند.

مریم گلی: این گیاه تقویت کننده مغز است. طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ محققان انگلیسی انجام دادند، مشخص شد داوطلبانی که مکمل های روغن مریم گلی را مصرف کردند، پس از یک ساعت قدرت حافظه و توجه بیشتری داشتند وتا ۴ساعت بعد، کمتر با احساس خستگی ذهنی رو به رو بودند و با هوشیاری بیشتری کار خود را انجام می دادند. زیرا مریم گلی مانع از به وجود آمدن آنزیمی می شود که استیل کولین را می شکند. استیل کولین نوعی ماده شیمیایی مغز است که عملکرد شناختی را بهبود می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد