نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

درمان طبیعی گونوره (سوزاک) در زنان ومردان

الف. علائم سوزاک در مردان و زنان

علائم سوزاک معمولا در عرض ۲ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض بیماری،‌ پدیدار می‌شود. با این حال، برخی از افراد مبتلا به سوزاک هیچ علامتی نشان نمی‌دهند.

* برخی از علائم سوزاک در مردان

– احساس سوزش یا درد در هنگام ادرار کردن
– خروج ترشح شبیه به چرک از آلت تناسلی
– افزایش دفع ادرار
– درد یا تورم در بیضه‌ها
– قرمزی یا تورم در نوک آلت تناسلی
– گلو درد

* برخی از علائم سوزاک در زنان

– خروج ترشح از واژن
– افزایش دفع ادرار
– درد یا سوزش در هنگام ادرار کردن
– سنگین‌تر شدن دوره‌ها یا لکه‌بینی
– احساس درد هنگام داشتن رابطه‌ی جنسی
– درد در ناحیه‌ی پایین شکم
– گلو درد و تب

ب. ۱۲ درمان طبیعی گونوره (سوزاک)

۱. ویتامین C  

هنگامی‌ که پای درمان‌های طبیعی برای سوزاک در مردان و زنان به میان می‌آید، ویتامین C یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای شماست چرا که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. برخی از غذاها که غنی از ویتامین C هستند عبارتند از اسفناج، کلم بروکلی و مرکبات. بر اساس یک مطالعه، ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند و می‌تواند در کاهش التهاب و ناراحتی ناشی از سوزاک بسیار موثر باشد.

۲. روی

یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع سوزاک در مردان و زنان که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند و بدن‌تان را سالم نگه دارد، روی است. بر اساس یکی از پژوهش‌هایی که در زمینه‌ی خواص روی صورت گرفته‌است، این ماده‌ی معدنی ضروری به افزایش تعداد آنتی‌بادی‌ها و گلبول‌های سفید خون در بدن شما کمک می‌کند و در عین حال سبب رفع علائم همراه با این عفونت باکتریایی نیز می‌شود. برخی از غذاهای غنی از روی که می‌توانید به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید، عبارتند از شکلات تلخ، صدف و دانه‌ی کنجد.

۳. ماست برای درمان سوزاک

یکی دیگر از داروهایی موثر برای درمان سوزاک در مردان و زنان که باید بدانید و امتحان کنید ماست است. با توجه به تحقیقاتی که در مورد مزایای شگفت‌انگیز ماست صورت گرفته‌است، این ماده‌ی خوراکی برای سلامتی پوست، سیستم هضم و سلامت کلی بدن مفید است. بسیاری از مردم در جهان از ماست برای درمان یبوست، از دست دادن وزن، بهبود سلامت پوست و درمان علائم سوزاک استفاده می‌کنند. تمام این‌ها به این دلیل است که ماست غنی است از کلسیم، پروتئین، پتاسیم، ید، پروبیوتیک و ویتامین. برای استفاده از ماست جهت درمان گونوره (سوزاک)، خیلی ساده یک تامپون را به مقداری ماست آغشته کنید و سپس آن را در مناطق آسیب‌دیده قرار دهید.

۴. عصاره برگ زیتون

عصاره‌ی برگ زیتون حاوی یک ماده‌ی ضد میکروبی به نام اولئوروپین است که می‌تواند باکتری‌هایی را که باعث سوزاک می‌شوند، از بین ببرد. بر اساس یک مطالعه در مورد شیوه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن عصاره‌ی برگ زیتون می‌تواند در بهبود سیستم ایمنی بدن موثر باشد. و چنان‌چه می‌دانید، سیستم ایمنی قوی برای از بین بردن بعضی از باکتری‌ها مهم است. وقتی می‌خواهید عصاره‌ی برگ زیتون بخرید، برندهای ” فوق‌العاده قوی” را انتخاب کنید. برای دوز مناسب خودتان، باید به دقت دستورالعمل روی بسته را دنبال کنید. در واقع، این ماده یکی از بهترین داروها برای درمان سوزاک در زنان و مردان است که باید بدانید و سپس از آن برای رفع مشکل‌تان استفاده کنید.

۵. تخمه آفتابگردان، بادام زمینی و دانه های کنجد

ساپونین‌ها مواد فیتوکمیکال قدرتمند موجود در بادام زمینی، بادام، دانه‌ی کنجد و تخمه‌ی آفتابگردان هستند. در واقع، ساپونین می‌تواند به افزایش سطح آنتی‌بادی و بهبود علائم این بیماری کمک کند.

به طور خلاصه، این دانه‌ها و مغزها نیز در میان بهترین درمان‌های سوزاک هم در زنان و هم در مردان قرار می‌گیرند بنابراین بهتر است این خوراکی‌ها را دست کم نگیرید، بلکه سعی کنید آن‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

۶. روغن اورگانو برای درمان سوزاک

با توجه به مطالعه‌ای که در مورد استفاده از روغن پونه‌ی کوهی (اورگانو) برای درمان عفونت‌های باکتریایی صورت گرفته، ثابت شده که این روغن توانایی کشتن باکتری‌ها را دارد،‌ زیرا حاوی خواص ضد قارچ، ضد انگل، ضدعفونی‌کننده و همین‌طور خواص ضد ویروسی است. علاوه بر این روغن اورگانو می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از عفونت‌های دیگر در آینده کمک کند.

برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن، باید روغن اورگانو را با نقره‌ی کلوئیدی و عصاره‌ی برگ زیتون مخلوط کنید. در واقع، این ترکیب به عنوان قدرتمندترین قاتل باکتری، ویروس و پاتوژن شناخته شده‌است. شما می‌توانید ۳ تا ۴ قطره روغن اورگانو را به ۱۵۰ میلی‌لیتر آب تصفیه‌شده اضافه کنید و سپس ترکیب حاصل را دو بار در روز به مدت حدودا ۱۲ تا ۱۴ هفته مصرف کنید.

۷. سیدا کوردیفولیا

هنگامی‌ که پای درمان‌های طبیعی برای سوزاک در مردان و زنان به میان می‌آید، می‌توانید استفاده از گیاه دارویی سیدا کوردیفولیا را در نظر بگیرید. وقتی خمیر این گیاه دراویی هندی را در نواحی آسیب‌دیده استعمال می‌کنید، التهاب و قرمزی ناشی از سوزاک به طور طبیعی کاهش خواهد یافت. بعضی از دیگر گیاهان دارویی مانند زبان گنجشک و سارساپاریلا سال‌ها به عنوان درمان‌های جایگزین برای رفع بیماری سوزاک استفاده شده‌اند.

در واقع، این گیاه دارویی یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع سوزاک در مردان و زنان است، بنابراین این گیاه دارویی را دست کم نگیرید،‌ و آن را امتحان کنید، به خصوص اگر می‌خواهید از شر علائم و نشانه‌های این عفونت به راحتی و در خانه خلاص شوید.

۸. نقره کلوئیدی برای درمان سوزاک

نقره‌ی کلوئیدی عفونت را احاطه کرده و همه‌ی باکتری‌های ایجادکننده‌ی سوزاک را از بین می‌برد. در واقع، این ماده سال‌هاست که به عنوان قدرتمندترین آنتی‌بیوتیک شناخته شده‌است. فقط یادتان باشد که هنگام خرید نقره‌ی کلوئیدی، باید مراقب باشید. خیلی ساده ۱ قاشق چایخوری از نقره‌ی کلوئیدی را به یک لیوان آب اضافه کنید و سپس آن را ۵ بار در روز به مدت حدود ۳ ماه مصرف کنید. به همین ترتیب، می‌توانید با استفاده از یک توپ پنبه‌ای مقداری از این محلول را روی ضایعات یا راش‌های پوستی بمالید تا به سرعت بهبود بیابید. در واقع، این ماده در میان بهترین درمان‌های سوزاک در مردان و زنان است. ابدا آن را دست کم نگیرید، بلکه حتما آن را برای درمان علائم سوزاک در خانه امتحان کنید.

۹. رزماری

رزماری دارای بیش از ۲۰ ماده‌ی ضد ویروس و همچنین ۴۰ ماده‌ی ضد باکتری است. برای آماده کردن محلول رزماری، می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری رزماری خشک شده را به یک فنجان آب اضافه کنید و سپس آن را دو بار در روز مصرف کنید. روش دیگر این است که می‌توانید مقداری رزماری تازه را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید تا از تمام مزایای آن بهره‌مند شوید.

۱۰. عسل برای درمان سوزاک

عسل به عنوان یکی از موثرترین داروهای خانگی برای درمان سوزاک در زنان و مردان شناخته شده‌است که باید بدانید و امتحان کنید. در واقع، عسل دارای موادی است که برای درمان علائم سوزاک موثر هستند، و به همین دلیل یکی از بهترین درمان‌ها برای سوزاک محسوب می‌شود. علاوه بر این، زمانی که عسل را به عنوان یک آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید، فواید زیاد دیگری را نیز دریافت خواهید کرد. بنابراین، اگر شما از علائم بیماری سوزاک رنج می‌برید و می‌خواهید به طور طبیعی و در خانه با آن‌ها مقابله کنید، نباید این ماده را دست کم بگیرید، بلکه حتما آن را برای رفع مشکل‌تان امتحان کنید.

۱۱. آلوئه‌ورا

هنگامی‌ که به دنبال درمان‌های طبیعی سوزاک هستید، نباید آلوئه‌ورا را دست پایین بگیرید، بلکه بهتر است هر چه سریع‌تر برای درمان بیماری‌تان آن را امتحان کنید. در واقع، آلوئه‌ورا می‌تواند به درمان علائم سوزاک و به طور همزمان بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند. برخی از گونه‌های آلوئه‌ورا می‌توانند منجر به بروز ناراحتی و همچنین بیماری‌های دیگر شوند، بنابراین بهتر است برای درمان سوزاک از گونه‌ی «ورا باربادنسیس میلر» استفاده کنید که هیچ گونه عارضه‌ی جانبی نخواهد داشت.

۱۲. سیر برای درمان سوزاک

سیر به عنوان یک گیاه دارویی ضد باکتری شناخته شده‌است، بنابراین شما می‌توانید آن را به عنوان یکی از بهترین‌ داروها برای درمان سوزاک در مردان و زنان استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که مصرف سیر خام‌تان را افزایش بدهید یا سیر بیش‌تری را به غذاهایی که طبخ می‌کنید،‌ اضافه کنید. روش دیگر برای استفاده از سیر این است که می‌توانید آن را تبدیل به خمیر کنید و بعد روی نواحی آسیب‌دیده بمالید.

۱۳. روغن درخت چای

روغن درخت چای نیز به عنوان یکی از بهترین درمان‌ها برای سوزاک در زنان و مردان محسوب می‌شود که باید حتما امتحان کنید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که ۳ قطره از روغن درخت چای و ۳ قطره روغن نارگیل را با هم ترکیب مخلوط و سپس ترکیب حاصل را بر روی یک باند تمیز پخش کنید. سپس، این باند را بر روی نواحی آسیب‌دیده ببندید.

۱۴. اکیناسه برای درمان سوزاک

اکیناسه نیز یکی دیگر از مواردی است که در فهرست داروهای طبیعی برای درمان سوزاک در زنان و مردان قرار می‌گیرد. گیاه دارویی اکیناسه اغلب برای درمان برخی از مشکلات سلامتی مانند تورم غدد، گلو درد، سرخک، دندان درد، نیش مار و غیره استفاده می‌شود. علاوه بر این، اکیناسه می‌تواند به تشکیل سلول‌های ایمنی کمک کند و سطح فعالیت آن‌ها را نیز افزایش دهد. در نتیجه، این گیاه دارویی به از بین رفتن باکتری‌هایی که سبب بروز بیماری سوزاک می‌شوند، کمک می‌کند.

۱۵. سرکه سیب

هنگامی‌ که پای داروهای موثر طبیعی برای درمان سوزاک در زنان و مردان به میان می‌آید، نباید سرکه سیب را فراموش کنید. خیلی ساده سرکه سیب را با روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را در نواحی پوستی اطراف دستگاه تناسلی خود بمالید. علاوه بر این، می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را به حدود ۵ فنجان آب اضافه کنید و سپس این محلول را به آب داخل وان اضافه کنید.

۱۶. کرفس و جعفری برای درمان سوزاک

این مورد نیز یکی دیگر از درمان‌های موثر طبیعی برای رفع سوزاک در زنان و مردان است که باید بدانید و سپس در اسرع وقت میزان مصرف کرفس و جعفری را افزایش بدهید. در واقع، کرفس و جعفری مواد غذایی سالمی هستند که باید به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید، تا هم وزن‌تان کنترل شود، هم سلامت کلی‌تان بهبود بیابد و در عین حال عفونت سوزاک نیز در شما درمان شود.

۱۷. از مصرف مواد غذایی که می‌توانند عفونت شما را بدتر کنند، پرهیز کنید

این مورد آخرین، اما مهم‌ترین نکته برای درمان خانگی سوزاک در مردان و زنان است .داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به طور طبیعی و موثر علائم بیماری سوزاک را بهبود ببخشد. شما باید از خوردن غذاهای پرادویه و تند پرهیز کنید تا مانع از بروز احساس سوزش و التهاب شوید. علاوه بر این، باید مصرف چربی‌های اشباع‌شده، غذاهای سرخ شده، محصولات لبنی، غذاهای تنوری و منابع گوشت چرب را کاهش دهید.

برای جلوگیری از بدتر شدن علائم گونوره یا سوزاک، باید نکات زیر را دنبال کنید

– رابطه جنسی نامطمئن نداشته باشید
– سابقه جنسی شریک زندگی‌تان را بدانید
– از کاندوم به درستی استفاده کنید
– از تماس با خون و مایع منی جلوگیری کنید زیرا آن‌ها می‌توانند حامل ویروس باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد