نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

درمان سردرد


۲۳ راه درمان سردرد با داروهای گیاهی

چای زنجبیل

چای زنجبیل برای قرن ها در جهان شرق برای درمان انواع بیماری ها کاربرد داشته است. اضافه کردن یک اینچ ریشه زنجبیل به یک فنجان آب و جوشاندن آن به مدت 5 دقیقه نقش آسپیرین را در کاهش التهاب و سردرد ایفا می کند.

همچنین ماساژ پوست سر با اسطوخودوس یا روغن نعناع درمانی مؤثر برای درمان سردرد است. 

 

چای سبز درمانی برای سردرد

چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی و سرشار از مواد مغذی است. این ماده به تحریک سیستم عصبی و از بین بردن رادیکال های آزاد بدن و همچنین مولکول های ناپایدار که به دیان آ می توانند آسیب برسانند، کمک می کند.

آب و زردچوبه

کورکومین که یک ترکیب شیمیایی موجود در زردچوبه است، یک آنتی اکسیدان قوی با خواص ضدالتهابی محسوب می شود. سردردهای ناشی از عفونت های ویروسی از طریق استنشاق بخار آب داغ مخلوط با زردچوبه از بین می رود.

بسیاری از سردردها ناشی از سطح قند خون پایین است که به نوبه خود منجر به فشار خون پایین می شود. یکی از بهترین داروهای گیاهی برای این نوع سردرد یک قاشق چای خوری عسل مخلوط با لیمو است.

گل راعی و گل ساعتی موثرند

زمانی که سردرد شما از استرس، فشارهای روحی و یا افسردگی ناشی می شود به سراغ گل راعی و گل ساعتی بروید. این گیاهان برای تسکین سردردهای ناشی از استرس یا افسردگی موثر عمل می کنند. کپسول های این گیاهان در داروخانه و عطاری ها به فروش می رسد. به مدت 20 روز و هر روز دو عدد از این کپسول ها را میل کنید.

در تاریکی استراحت کنید

میگرن و سردرد معمولاً با استرس، سر و صدا و نور زیاد تشدید می شود. استراحت و ریلکسیشن می تواند کمک بزرگی برای تسکین سردردهایتان باشد. برای این کار در یک مکان آرام و راحت بنشینید. چراغ ها را خاموش کنید و پرده ها را بکشید. چشم هایتان را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید و سعی کنید سنگینی سرتان را با نفس هایتان از بین ببرید.


حنا

خواص خنک کنندگی حنا، این ماده را به یکی از داروهای موثر برای درمان سردردهای ناشی از گرما، تب، یا قرار گرفتن در آفتاب شدید تبدیل کرده است. مقداری برگ حنا را آسیاب کنید و با ترکیب آن با یک قاشق غذاخوری سرکه، خمیر تهیه نمایید. این خمیر را روی پیشانی‌تان بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. حنا دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد درد و ضد تب است که می‌تواند به شکل موثری با سردرد مبارزه کند.

مریم گلی

این گیاه دارویی که در آشپزی نیز محبوب است برای تسکین سردردهای هورمونی و سردردهای خوشه‌ای به کار می‌رود؛ این نوع سردردها ممکن است به دلیل مصرف غذاهای سنگین به وجود بیایند. مریم گلی باعث بهبود گردش خون در مغز می‌شود و دردتان را کاهش می‌دهد.

توجه: مصرف مریم گلی با دوز بالا می‌تواند به کاهش سردردهای تنشی نیز کمک کند.

گل گاوزبان

گل گاوزبان به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تسکین استرس و تنش‌های عصبی شناخته می‌شود. خاصیت تسکین دهندگی این گیاه باعث شده است بتواند سردردهای تنشی را به طور کامل درمان کند.

 به ‌لیمو

به لیمو به عنوان یکی دیگر از داروهای گیاهی آرام‌بخش می‌تواند به درمان سردردهای تنشی کمک کند. این داروی گیاهی هم‌چنین سرشار از ویتامین C است که خاصیت فوق‌العاده‌ای در درمان سریع سردردهای واقعا شدید به آن افزوده است.

سنبل‌ الطیب

سنبل الطیب که به عنوان یک آرام‌بخش قوی و حتی یک مسکن قوی‌تر شناخته می‌شود، به درمان مشکلات دستگاه عصبی و تسکین استرس و اضطراب کمک می‌کند. سنبل الطیب را در چای یا نوشیدنی‌های‌تان بریزید تا از شر سردردهای تنشی عذاب‌آور خلاص شوید.

 تخم گشنیز

قرون متمادی است که تخم گشنیز به عنوان ادویه و دارویی محبوب، بخش مهمی از طب آیورودا را به خود اختصاص داده است. بر اساس آموزه‌های این طب، تخم گشنیز به دلیل خاصیت ضد احتقانی‌اش داروی خوبی برای تسکین سردردهای سینوسی به شمار می‌رود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد