نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

سرما خوردگی

اقدامات عمومی و اوّلیه

۱- یکی از مهم ترین اصول در درمان سرماخوردگی، استراحت کافی است که باعث افزایش توان دفاعی بدن می شود. البته دقّت داشته باشید که منظور از استراحت کافی، زیاد خوابیدن نیست چراکه خواب بیش از حد با افزایش میزان بلغم بدن می تواند اثرات معکوسی داشته باشد.

۲- توصیه می شود مصرف مایعات و غذاهای آبکی در سرماخوردگی اندکی افزایش یابد امّا تأکید می کنم که این افزایش در حدّ معقول باشد و در آن افراط نشود.

 ۳- یکی از اقدامات مهم در ابتدای شروع زکام، جلوگیری از ریختن ترشّحات بینی و حلق به گلو و سینه و ایجاد عفونت ریه است. راه ساده برای این منظور، کمپرس گرم روی سر است طوری که بیمار گرمی آن را در داخل سر خود احساس کند. علاوه بر کمپرس ساده با حوله یا پارچه داغ، برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید از کمپرس نمک استفاده کنید چراکه یکی از خصوصیات نمک آن است که گرما را به مدت طولانی در خود نگه می دارد. برای این کار مقداری نمک را در ظرفی گرم کنید. در حین داغ شدن نمک برای جلوگیری از سوختن آن، مرتب آن را هم بزنید. پس از داغ شدن نمک، آن را سریعاً داخل یک پارچه یا کیسه ریخته روی سر قرار دهید.

توصیه دیگر برای جلوگیری از ریختن ترشّحات بینی و حلق به سینه آن است که حتّی المقدور به صورت طاقباز نخوابید، بلکه به حالت نیمه نشسته بخوابید و در صورت امکان دو سه بار از خواب بیدار شوید و بینی و گلو را تخلیه کنید. به هنگام بیداری نیز سعی کنید اخلاط خود را حتّی المقدور خارج کنید.

۴- عرق کردن: عرق کردن یکی از روش های بسیار مؤثّر در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است. در شروع بیماری می توانید به این روش عمل کنید:

یک غذای داغ بخورید و بعد از آن هم یک نوشیدنی گرم که در آن مقداری دارچین یا زنجبیل ریخته باشید نوش جان کنید و چند عدد پتو روی خود انداخته و در کنار بخاری دراز بکشید تا حسابی عرق کنید. فقط مواظب باشید که پس از اینکه حسابی عرق کردید در معرض باد و سرما قرار نگیرید. در بسیاری از موارد یکی دو بار عرق کردن اینچنینی به ویژه در شروع بیماری، آن را درمان خواهد کرد.

۵- بادکش کردن: بادکش کردن از راههای مناسب برای درمان سریعتر سرماخوردگی است. برای این کار روزی یک یا دو بار، روی کتف ها و کنار ستون فقرات(یعنی دو سمت تیره پشت) را بادکش بیاندازید. این کار کمک مؤثری در کاهش دوره بیماری و تخفیف دردهای بدنی ناشی از آن است. اگر بادکش کردن بلد نیستید یک موزائیک را داغ کرده روی آن حوله انداخته کتف ها را روی آن گذاشته دراز بکشید و در حد طاقت بگذارید کتف ها و شانه هایتان حرارت ببینند.

ادامه مطلب ...

دعایی برای قبل از غذا

دعایی جهت عدم تاثیر سموم غذا 

 

دسترسی به غذاهای طبیعی و سالم، یکی از اصول مهم حفظ سلامتی است و این موضوع، بخصوص برای اهل ایمان که بر اساس آموزه های اسلام، خواستار رزق حلال و طیب هستند اهمیت فراوانی دارد. اما صنعتی شدن عرصۀ تغذیه و استفاده از مواد نگه دارنده و سموم شیمیایی، باعث شده است که حتی سبزیجات و میوه ها که شاید از سالمترین مواد موجود در بازار باشند نیز آلوده به این سموم گردند و امید چندانی جهت دسترسی به مواد خوراکی کاملاً سالم وجود نداشته باشد. از این رو بکارگیری تدابیری که باعث سم زدایی از بدن میشود اهمیت فراوانی دارد. استفاده از چای بادرنجبویه و انجام سنت حجامت میتواند نمونه هایی از این موضوع باشند. لیکن با رجوع به منابع حدیثی،به موردی بر میخوریم که بخصوص در شرایط امروزی اهمیت وافری پیدا می کند و آن تعویذی است که مانع از اثر سموم غذا میشود. شایسته است که شیعیان اهل بیت علیهم السلام در عین تلاش جهت بدست آوردن غذاهای سالم، این دعا را هم در ابتدای هر غذایی بخوانند تا به حول و قوه الهی از اثرات سموم موجود در غذاها در امان بمانند. 

 

بِسْمِ اللَّهِ الشَّافِی، بِسْمِ اللَّهِ الْکَافِی، بِسْمِ اللَّهِ الْمُعَافِی، بِسْمِ اللَّهِ الَّذِی لَا یَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَیْ‏ءٌ، وَ لَا دَاءٌ فِی الْأَرْضِ، وَ لَا فِی السَّمَاءِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیم‏

به نام خداوند شفا بخش، به نام خداوند کفایت‏ کننده، به نام خداوند عافیت دهنده، به نام خدایى که با یاد کردن نامش هیچ چیزی و هیچ مرضی در زمین و آسمان ضرر نمی ‏رساند، و اوست شنوا و دانا

منبع: http://shiateb.blogfa.com/post-122.aspx

افسردگی های فصلی

درمان هومئوپاتی:   

در صورت دچار شدن به افسردگی مصرفPulsatillaبه توان6 توصیه می شود.دارو را به مدت یک هفته وروزانه 3مرتبه مصرف کنید.

از خوردن و آشامیدن ومسواک زدن 15قبل وبعد از مصرف دارو بپرهیزید. 

 منبع:پزشکی جایگزین،نوشته کارولین گرین 

مترجمه:سید علی مرتضوی

بی خوابی

درمان هومئوپاتی:  

یکی از داروهای پیشنهاد شده را یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید.از خوردن و آشامیدن ومسواک زدن 15قبل وبعد از مصرف دارو بپرهیزید. 

- برای بیخوابی ناشی لز اضطراب مصرف Nux vomicaتوصیه می شود. 

_مصرفlgnatiaبرای رمان افسردگی موثر است. 

_برای کاهش ناراحتی های عاطفی مصرفMuriticum acidumتوصیه می شود. 

منبع:پزشکی جایگزین،نوشته کارولین گرین 

مترجمه:سید علی مرتضوی

عوارض رویش دندانها

درمان هومئوپاتی: 

داروهای یاد شده به صورت پودر یافت می شوند.اگه کوک بعد از مصرف این دارو باز هم احساس ناراحتی کرد،حتما به پزشک مراجعه کنید 

_برای کاهش این عوارض رویش دندان مصرف Chamomillaتوصیه می شود. 

_ برای رفع التهاب لثه مصرف بلادنBelladonneتوصیه می شود. 

_درد ناشب از رویش دندان را می توان با مصرفPulastillaکاهش داد.  

 

منبع:پزشکی جایگزین،نوشته کارولین گرین 

مترجمه:سید علی مرتضوی