نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

درمان گیاهی لکنت زبان

درمان خوراکی لکنت زبان:

سبزیجات تازه  - زرده تخم مرغ – تخم کبوتر با عسل – لوبیا – خردل – پنیر – فلفل سبز – ماهی – سوپ استخوان – گوشت آهو

 

درمان گیاهی:

مهره های گردن و بنا گوش را با روغن بنفشه مالش دهید.

آویشن شیرازی را بجوشانید,‌با عسل مخلوط کرده و میل کنید.

تخم زبان گنجشک ,‌تخم گشنیز و تخم خرفه هر کدام دو مثقال جوشانده و صاف کنید و روزی سه قاشق غذا خوری میل کنید.

یک عدد جوز هندی را مدتی در دهان نگه دارید و آب آن را میل کنید.

 

 

درمان با آبمیوه جات:

آب تمشک – انگور – سیب

گیاهان دارویی افزاینده یا کاهنده قوای جنسی

افزاینده جنسی:

انیسون- بادام زمینی- توت فرنگی- پنج انگشت- جعفری- جین سینگ- رازیانه- ریحان- زردآلو- زعفران- سیر- شاهتره- شنبلیله- فلفل- کرفس- گردو- گشنیز- نعنا فلفلی- نعنا قمی- همیشه بهار- هویج- انغوزه- اسفنددانه- بنگ دانه- پنیرباد- تاتوره- دارچین- زیره سبز- زینیان- سورنجان- شاهدانه- قهوه- کاکائو- گل محمدی- وانیل- هل


کاهنده میل جنسی:

بید- شاهدانه- کافور- خشخاش- تاجریزی پیچ- انیسون- رازک- مریم گلی- نعنا فلفلی

 

در متن پایین تعدادی از گیاهان دارویی مفید برای افزایش یا کاهش میل جنسی را بیان می کنیم.

 

این نکته ی خیلی مهم را باید متذکر شویم که بیان موارد استفاده ی این گیاهان دارویی، تنها بر اساس وظیفه اطلاع رسانی  می باشد و به هیچ عنوان به معنای تجویز یا تکذیب مورد درمانی ذکر شده نمی باشد.

 

گیاهان زیاد کننده میل جنسی :

1- 50 تا 100 گرم پیاز را روزی دو مرتبه همراه با غذا میل کنید.

 

2- 5/0 تا 1 گرم زعفران را با غذا بخورید.

 

3- 2 تا 5 گرم کرفس خام را را با غذا مصرف کنید.

 

4- 1 تا 2 گرم تخم تره را با یک لیوان شیر، چند روز متوالی میل کنید.

 

5- 10 تا 20 گرم موسیر را همراه غذا میل کنید.

 

6- 2 تا 5 گرم پوست دارچین را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

 

7- 2 تا 4 گرم گیاه مارچوبه را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

 

گیاهان کم کننده میل جنسی :

1- 5/0 تا 1 گرم تخم سداب را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

توجه: مصرف مقادیر زیاد سداب، سمی است.

 

2- 2 تا 4 گرم تخم یا میوه پنج انگشت را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

 

3- روزی سه بار و هر بار یک تا دو فنجان آب انار ترش میل کنید.

 

4- روزی سه بار و هر بار یک فنجان آب ترنج (بالنگ) میل کنید.

 

5- حداقل روزی یک بار، مقداری عدس بپزید و همراه غذا میل کنید.

4گیاه دارویی برای تقویت وافزایش میل جنسی زنان ومردان

عوامل مختلفی‌ از جمله مسایل روحی روانی، نوع تغذیه، تحرک، شرایط آب‌وهوایی، سن، بسیاری از داروها و بعضی از بیماری‌ها می‌توانند در کاهش یا افزایش میل جنسی در مردان و زنان تاثیرگذار باشند. بسیاری از گیاهان نیز با توجه به مواد موجود در آنها می‌توانند برای کاهش یا افزایش این میل موثر باشند…

البته قدرت گیاهان از این نظر یکسان نیست و مواد موثر و میزان مصرف آنها در این اثر دخالت دارد. در این مقاله به چند گیاه افزایش‌دهنده میل جنسی در مردان و زنان و یک داروی گیاهی که فقط در خانم‌ها باعث افزایش میل‌جنسی و برطرف‌کردن بی‌میلی و سردمزاجی می‌شود، اشاره می کنیم.

۱ دارچـیـن

دارچین پوست درختی بسیار معطر است. دارچین را از زمان‌های قدیم به عنوان دارو و غذا استفاده می‌کردند و در حال حاضر از پرمصرف‌ترین ادویه‌های معطر جهان است.  ادامه مطلب ...

نوشیدنی های مفیدبرای سنگینی معده

خواص آب سبزیجات ,خواص دارویی آب سبزیجات ,فواید آب سبزیجات ,[categoriy]

خواص آب سبزیجات ,خواص دارویی آب سبزیجات ,فواید آب سبزیجات ,خاصیت آب سبزیجات ,آب سبزیجات در طب سنتی ,فواید درمانی آب سبزیجات ,مضرات آب سبزیجات ,فوائد آب سبزیجات , آب سبزیجات ,طب سنتی ,خواص سبزیجات ,خواص میوه جات , خواص آب سبزیجات در طب سنتی ,فواید آب سبزیجات در طب سنتی ,طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی

باید بدانید که بر خلاف برخی از نوشیدنی‌ها که معده را به زحمت می‌اندازند نوشیدنی‌های دیگری هم هستند که به کمک این ارگان حیاتی می‌آیند. با ما همراه باشید تا با نوشیدنی‌های دوستدار معده آشنا شوید.
دل درد، حالت تهوع، نفخ، درد معده و غیره. اگر با هضم غذا و معده‌تان مشکل دارید بدون شک راه‌های زیادی را رفته‌اید تا درمانی پیدا کنید. باید بدانید که بر خلاف برخی از نوشیدنی‌ها که معده را به زحمت می‌اندازند نوشیدنی‌های دیگری هم هستند که به کمک این ارگان حیاتی می‌آیند. با ما همراه باشید تا با نوشیدنی‌های دوستدار معده آشنا شوید.
_ آب سبزیجات برای هضم بهتر چربی‌ها 
ادامه مطلب ...

درمان طبیعی سردردهای عصبی

 

درمان طبیعی سردردهای عصبی

 

چای گل زیرفون که از ترکیب یک قاشق غذاخوری گل آن در ۲۵۰ میلی لیتر آب جوش و پس از مدت ۱۰ دقیقه تهیه می شود، خواص درمانی فراوانی داشته و به خصوص هنگام سرماخوردگی باعث کاهش علائمی چون سرفه، تب و تنگی نفس می شود.

 

دم کرده گل زیرفون، آرام بخش بوده و برای افراد مضطرب و پراسترس توصیه می شود. ترکیبات مفید موجود در چای زیرفون، فشار خون را تنظیم کرده، تپش قلب را کاهش داده و از بسیاری بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

 

این نوشیدنی هضم و جذب موادغذایی را آسان تر کرده و نه تنها از بسیاری عوارض گوارشی پیشگیری می کرده بلکه کمک زیادی به درمان اسهال می کند.

 

مخلوطی از چای گل زیرفون همراه جوش شیرین به عنوان شست وشودهنده قوی دهان شناخته شده و برای درمان بسیاری از زخم های مخاط دهان از جمله آفت مفید است.

 

متخصصان این نوشیدنی را برای کاهش سردردهای عصبی از جمله میگرن توصیه کرده و مصرف آن را برای افراد با گرفتگی های عضلانی مفید می دانند.

 

برونشیت نیز از جمله عوارضی است که با استفاده از مصرف این نوشیدنی بهبود پیدا می کند.