نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

گیاهان دارویی برای سر درد


http://www.seemorgh.com/modules/iContent2/Files/18725.jpg

 

گیاهان دارویی برای سر درداستفاده از گیاهان دارویی و خاصیت درمانی آنها به زمان‌های بسیار قدیم بازمی‌گردد؛ اما در جوامع امروزی و مدرن کنونی نیز از خاصیت دارویی این گیاهان استفاده می‌شود. بسیاری از این اطلاعات ارزشمند سینه به سینه از گذشتگان به ما ارث رسیده و بسیاری از آنها امروزه با روش های علمی به اثبات رسیده‌اند؛ بنابراین بسیاری از این گیاهان مؤثر و مفیدند و پایه و اساس بسیاری از داروهای امروزی را تشکیل می‌دهند. گیاهان دارویی را برای اینکه اثربخشی بیشتری داشته باشند، به روش‌های گوناگون مثل دم کردن، اضافه کردن عصاره آنها به آب (مانند وان حمام) و غوطه‌ور شدن در آن و می‌توان استفاده کرد.

 

ادامه مطلب ...

طب سنـتی برای درمان بیماریهای دستگاه تناسلی


http://fa.parsiteb.com/images/normall/%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D9%876.jpg

 

طب سنـتی برای درمان بیماریهای دستگاه تناسلیاهمیت آشنایی با بیماری‌های مقاربتی و چگونگی پیشگیری و درمان آنها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر فردی باید نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشد. خوشبختانه امروزه با رشد تکنولوژی و افزایش میزان آگاهی و دانش بشر، بسیاری از افراد در سراسر جهان نسبت به این بیماری‌ها آگاهی لازم را کسب و یا دست‌کم با چگونگی درمان و پیشگیری از ابتلا به آنها در طب مدرن آشنایی پیدا کرده‌اند. اما شاید کمتر با روش‌های درمانی طب سنتی و مکمل در درمان بیماری‌های شایع و رایج در این زمینه آشنا باشند. برای آشنایی بیشتر با روش‌های درمانی و داروهای پیشنهادی طب سنتی ایران در درمان این قبیل بیماری‌ها، سعی بر آن داریم تا با معرفی و نحوه مصرف چند گیاه دارویی رایج درمانگر با اثر آنتی‌باکتریالی ویژه پیشگیری و درمان بیماری‌های باکتریایی دستگاه تناسلی بویژه در بانوان آشنا شویم.

  

ادامه مطلب ...

طب جایگزین و کنترل بیماری ها


http://drkheirandish.com/page_org/1406019614.jpg

 

 طب جایگزین و کنترل بیماری هادر طب جایگزین این پرسش‌ها مطرح ‌می‌‌‌شود: دلایل زمینه‌ای یک بیماری چیست؟ چرا بدن ‌می‌‌‌تواند مکانیسم‌های درونی خود را برای دفاع تحریک نماید؟ بدن انسان منابع بسیاری برای درمان و جوان‌سازی مجدد دارد. طب و درمان‌های جایگزین برای دستیابی به این اهداف به بدن کمک ‌می‌‌‌کنند. بدن به مثابه یک کل با همه جوانب زندگی موثر بر سلامت مانند شیوه زندگی، کار، رژیم غذایی، ژنتیک و وضعیت ذهنی و احساسی در نظر گرفته ‌می‌‌‌شود. به همین دلیل، ممکن است یک بیماری به طور یکسان ظاهر شود، ولی علت آن متفاوت باشد، بنابراین هر فرد با توجه به علت بیماری درمان ‌می‌‌‌شود. از طب رایج یا طب ضدگرا بیشتر برای درمان آسیب یا ضربه، موارد اضطراری یا جراحی پیچیده استفاده ‌می‌‌‌شود، ولی طب جایگزین اغلب در کنترل بیماری‌های شایع، بیماری‌های تحلیل برنده، بیماری‌های ذهنی، استرس و سرطان بهتر عمل ‌می‌‌‌کند و تأکید فراوانی بر پیشگیری و تشویق به تغییر رژیم غذایی، ورزش و کاهش استرس دارد. در این سری مقالات سعی می‌شود درمان‌های جایگزین برای بیماری‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

  

ادامه مطلب ...

گیاه درمانی برای زنان

 

http://5mb.ir/Content/UserFiles/Images/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AC%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-1.jpg


گیاه درمانی برای زناندر گذشته‌ها، زنان آموخته بودند که چگونه با استفاده از گیاهان دارویی و مکمل‌های گیاهی مشکلات مربوط به سلامت و بهداشت زنانه را درمان کنند. در سال‌های اخیر، بسیاری از تحقیقات علمی این درمان‌ها را تایید کرده‌اند. بسیاری از گیاهان می‌توانند همچون دارو عمل کرده و مشکلات بهداشتی و نگرانی‌های خانم‌ها نسبت به فقدان میل جنسی، یائسگی، ناباروری و بسیاری از مشکلات زنانه دیگر را درمان کنند.

 

 

ادامه مطلب ...

طب سنتی و مزاج فصل ها


http://www.3nasl.com/thetba-contents/components/contents/userfiles/items/2167918/3.jpg?h=200&w=200&q=high

 

طب سنتی و مزاج فصل هاایجاد فصول از رحمت رحمانیه حق متعال است. فواید و حکمت‌های بیشماری بر تغییرات فصول چهارگانه است که نه تنها برای حیات انسان‌ها، بلکه برای حیات همه موجودات ضروری است. این تغییرات قطعا با تاثیراتی همراه است که این تاثیرات، آمادگی ما را جهت مقابله با آن فراهم می‌کند.

 

ادامه مطلب ...