نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

تقویت حافظه

۲۶ راه حل تقویت حافظه 

 

1-       مهمترین رکن تقویت حافظه و حفظ ، کاهش ورودیهای ناهنجار و بیفایده و اضافه به سیستم مغزی است. تا میتوانیدنگاه کردن به تلویزیون، رادیو گوش کردن، خواندن روزنامه و مجلات را کاهش دهید.

2-       خوردن کندر- مصطکی(به قدر یک نخود با غذاها) سودمند است.

3-       حنا بر سر گذاشتن(ولو مقدار کم و فقط ملاج) بسیار مجرب است.

4-       فرمول تجربه شده: صبح ناشتا21 عدد-مویز- ظهر قبل و بعد از غذا، عرق استخوندوس یا چای استخوندوس، شب همراه شام 14-7 عدد زیتون شربت عسل.

5-       ذکر صلوات هر چه بیشتر و ر هر ساعت و هر جا و هر شرایطی، به طور اعجاب آوری حضور ذهن و تیزی ذهن و حافظه می دهد علی الخصوص این ذکر که برکات بیشمار دارد(الهم صل علی محمد و آلف محمد و صل علی جمیع الانبیاء و المرسلین) 40 مرتبه قبل خواب.

6-       خوردن یک جهارم پخته شده مغز گوسفند در هفته همراه اندکی دارچین(برای کودکان و نوجوانان یک دوم مغذ گوسفند).

7-       پوشاندن سر در ایام سرد و بلافاصله پس از حمام.

8-       کندن مو از هر قسمت بدن(ابرو بردای خانم ها- shave موهای اندام و ...) سبب کاهش حافظه است

9-       مصرف بیش از حد سردیجاتدر طبایع سرد(بلغمی ها) همانند قارچ- ماست- ماهی- کشک- کیوی- خیار- دوغ و...  سببق کاهش حافظه است.

10-   مصرف متعادل مختصر گرمی جات و ادویه در طبایع سرد(بلغمی مزاج ها) نظیر دارچین- عسل- خرما- شیره انگور- ویز- زنجبیل- آجیل های خام و ... سبب افزایش حافظه است.

ادامه مطلب ...

عصاره سیر و لیمو ترش

1– مصرف عصاره :

اگر دچار گرفتگی در رگهای بدن ، بخصوص عروق قلب شده اید ، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد زیرا با انجام دستور زیر گرفتگی رگها پس از این ، شما را آزار نخواهد داد . فقط کافی است روزی نصف استکان ( معادل cc30 ) از این شربت میل نمائید تا به کلی مشکل شما را بر طرف گرداند .

2 – طرز تهیه :

تعداد 30 حبه سیر را پوست گرفته همراه با 5 عدد لیموترش متوسط همراه با پوست که قبلاً هسته های آن را در آوردید در همزن برقی بریزید . پس از آنکه همه محتویات در میکسر له شد آن را با یک لیتر آب و چهار قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان عرق نعناع مخلوط نموده و کمی بجوشانید ( نکته مهم : فقط و فقط ، یکبار جوش ضعیف بخورد ) . پس از سرد شدن آن را از صافی رد نموده و عصاره صاف شده را داخل یک شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید . ضمناً برای کسانی که طبع سرد داشته و یا اینکه از خوردن ترشیجات مثل لیموترش افت فشارخون پیدا می کنند بایستی از تعداد لیموترش کمتری استفاده نمایند .

3 – طرز مصرف :

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، روزانه نصف استکان ( معادل cc30 ) از این مایع را بعد از هر غذای اصلی میل نمایید . پس از سپری شدن سه هفته از مصرف مداوم این عصاره طبیعی ، احساس جوانی و شادابی در سراسر وجودتان حس خواهید کرد و بدین ترتیب تمامی گرفتگی های عروق بدن و سایر عوارض آنها به عنوان مثال دید کم و سنگینی گوش و عروق واریسی ریز شما به حالت عادی خود باز خواهد گشت . به یاد داشته باشید که پس از مصرف یک دوره سه هفته ای از عصاره پیشنهادی فوق بایستی هشت روز از خوردن آن امتناع کرده و سپس دومین دوره مصرف سه هفته ای را به همان شکل قبلی اجرا کنید  . این دوره درمان سه هفته ای ارزان ، موثر و بی ضرر را می بایست در اواخر هر فصل مجدداً تکرار کرد .

4 – بوی سیر :

با خوردن ترکیب فوق ، هرگز بوی نامطلوب سیر را حس نخواهید کرد ( امتحان کنید )

5 – خواص شربت :

نیروهای شفابخش سیر و لیموترش ، کاملاً خواص خود را پس از مصرف این مایع ، به شما نشان خواهند داد . افرادی که مبتلا به کلسترول بد ( یعنی LDL بالا ) بوده و رگ های آنها گرفتگی دارد یا فشارخون داشته و یا اینکه مشکل چربی خون دارند می توانند از این به بعد شبها بدون پریشانی خاطر خواب راحت و آسوده ای داشته باشند و به فعالیت های بدنی و ورزش پرداخته ، زیرا انسداد رگهای آنها دیگر از بین رفته است .

در آخر توصیه می نمائیم برای اینکه نتیجه مطلوب بگیرید  بایداز رژیم غذایی غذاهای سرد و خشک افراطی(سوداساز) را حذف نمائید مثل : گوشت گاو ، ماکارانی، فست فود ،آب یخ، چای زیاد و پررنگ، بادنجان، نوشابه، دوغ و ماست زیاد، روغن های نباتی متداول، موز، میوه غیرفصل، مواد غذایی نگهدارنده دار، خوردن میوه یا آب همراه غذا سرخ کردنی زیاد و... در عوض از این عصاره شفابخش استفاده کنید.


منبع:http://stei.ir/

ماء الجبن (آب پنیر)

دارویی است ضد سودا و پاک کننده اخلاط فاسد خون و کبد، برای برطرف شدن لکه های پوستی بدن و صورت به غایت مفید است. در درمان بیماریهای وسواس- اضطراب- واریس- بواسیر - افسردگی- حساسیت پوستی- پسوریازیس- بوی بد دهان- آکنه و جوش صورت - یبوست مزمن- خارش پوستی- شوره سر- دردسیاتیک- شقاق و شماری دیگر از بیماریهای صعب العلاج مجرب است.

 شیخ الرئیس ابو علی سینا می فرماید: در تمام طب هیچ مقوله ای را به اندازه این دو فراموش شده نیافتم: اول حجامت و سپس ماء الجین...

دستور آماده سازی و صرف ماء الجبن:

یک لیتر شیر طبیعی( نه شیر پاستوریزه حاوی مواد شیمیایی و کم خاصیت) را بجوشانید. قدری که خنک شد، یک استکان سرکه یا آب لیموی خانگی(طبیعی) به آن اضافه کنید. یک ساعت بماند و سپس داخل کیسه پارچه ای ریخته و آبگیری کنید. این آب ماءالجبن نامیده  می شود. با شکم پر آن را میل کنید میتوانید کمی عسل به ان بزنید( یکبار بهتر است و اگر نشد در 2 وعده میل کنید) پس از صرف آن حالت اسهال ایجاد می گردد که کاملا طبیعی است و نوعی سم زدایی از بدن است و روز بعد یک کیلو شیر جدید تهیه و جوشانده شود و... این دستور برای بیماریهای مزمن 40 روز باید استفاده شود.

نکته: همراه ماء الجبن خوردن لبنیات – غذاهای سنگین و غلیظ - شیرینی جات و ترشی ها ممنوع است.

ماء الجبن دستور مصرف دیگری دارد که به شکل تنقیه می باشد. در بیماریهای کبدی نظیر نارسایی کبد- سیروز- هپاتیت- کبد- یبوست- مزمن- سنگ صفرا و اکثر بیماریهای پوستی و ... کاربرد دارد. این روش(تنقیه با ماء الجبن) درمان تخصصی است که پزشک شما را راهنمایی خواهد کرد.

 منبع:http://stei.ir/

عوامل موثر در ایجاد خشکی دهان

عوامل موثر در ایجاد خشکی دهان

معصومه شیرزایی 

خشکی دهان وضعیتی است که در آن بزاق، به میزان کافی ترشح نمی شود. علل شایع خشکی دهان، آتروفی غدد بزاقی، مصرف دارو، رادیوتراپی سر و گردن، سندرم شوگرن، استعمال دخانیات و ابتلا به بیماری های سیستمیک می باشد. شیوع خشکی دهان بین 40-25 درصد متغیر است

لینک ادامه مقاله

ادامه مطلب ...

تسلیم

تسلیم شدن قلب انسان را شاد می کند .


تسلیم شو تا درمان  شوی


قانون طلایی درمان و موفقیت


اگه یه بیمار تسلیم شود در نهایت پیروز است هر چند این پیروزی دیر اتفاق می افتد و لذا نیاز به صبر دارد .


بهترین دخالت ممکن است در بیشتر مواقع عدم دخالت باشد . دخالت های ما ممکن است بدتر کند و لذا ما سه نوع تلاش داریم:

1- تلاش منفی: یعنی نه تنها مفید نیست بلکه مضر است مثلا شخصی بیماری دارد که اگر هیچ دخالتی نمی شد فرد زنده می ماند و بیماریش به مرور زمان خوب می شد و اما دخالت پزشک موجب مرگ بیمار می شود . یا معتادی که اگر دخالت اطرافیان نبود خودش روزی به فکر می افتاد و بدون زحمت و فشار مضاعف رهایی پیدا می کرد و یا اعتیادش در مرحله ی ابتدایی متوقف می شد ولی دخالت همسر و مادر و روانشناس و پزشک ، او را به مرحله ی بحرانی و اعتیاد شدید می کشاند و چه بسا موجب مرگ او می شود

2- تلاش خنثی: تلاشی است بیهوده که نه بهتر می کند و نه بدتر و این قانون در همه ی امور زندگی اعتبار دارد . مثلا فرد تلاش می کند درآمدش بالا برود ولی هیچ اثری ندارد و فقط وقت خود را تلف کرده است

3- تلاش مثبت: تلاشی است در جهت عدم تلاش . یعنی فرد تلاش می کند تا توکل داشته باشد و کارها را به خدا وا می گذارد یعنی اگر هم تلاش می کند بعد از توکل است و در راستای توکل صورت می گیرد . مثلا از خداوند می خواهد او را خوب کند و در این راه تلاش می کند گریه می کند ناله می زند و ... و بعد از این تلاش مقدس در جهت توکل و دعا ، بدون زحمت و فشار کارهایی انجام می دهد که قبل از توکل برای او زحمت و فشار داشت . مثلا رابطه اش را با افراد ناصالح قطع می کند نه با اکره و دستوری بلکه با میل ایجاد شده از تحول روحی بعد از توکل و دعا . 

یا کارها خود بخود صورت می گیرد حتی شاید جراحی و دارو استفاده کند اما همه ی این ها زنجیروار و بدون وسواس صورت می گیرد.