نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

سرفه را با این نوشیدنی ها درمان کنید

سرفه علت های مختلفی دارد از جمله عفونت تنفسی مانند برونشیت، ذات الریه، واکنش به حساسیت، عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا و مصرف داروهایی مانند داروهای فشارخون نیز می تواند به سرفه منجر شود. علت هر چه باشد، سرفه های مداوم می تواند زندگی فرد را مختل کند به ویژه اگر هنگام خواب باشد. اگرچه شربت های سرفه متنوعی در بازار یافت می شود اما می توان از راه های طبیعی هم آن را تسکین داد.


١- شیربادام؛ ضدسرفه ای همه کاره
این شیر سفید، چرب، شیرین و بسیار خوش مزه است. این نوشیدنی برای رفع سرفه و خشونت سینه، حلق، حنجره و تنگی نفس و تسهیل خروج اخلاط سینه بسیار مؤثر است. 


طرز تهیه:
شیر بادام را از مغز بادام بو نداده و خام تهیه می کنند. مقدار 50 گرم بادام پوست کنده، یک لیتر آب و 50 گرم عسل یا شکر را در داخل مخلوط کن برقی بریزید و آن قدر ادامه دهید تا مایعی مانند شیر به دست آید.  ادامه مطلب ...

بهترین روش برای کوچک کردن شکم و لاغری

بهترین روش برای کوچک کردن شکم، خوردن میوه ها بخصوص میوه های کم قند و کم چرب در صبحانه است.

اگر بخواهید لاغر شوید و شکم شما کوچک شود باید مدتی صبحانه خود را به میوه اختصاص دهید و تا ظهر غذای دیگر نخورید. بهترین میوه برای این کار مرکبات و انواع آلو و گوجه و گلابی است. بقیه میوه ها نیز در این مورد مفیدند.

وقتی شما چند روز صبح، میوه مثلاً لیمو یا پرتقال خوردید و تا ظهر غذای دیگری نخوردید مشاهده خواهید کرد که پیه های شکم شما آب شده و می توانید ورزش نمایید و شکم بند ببندید.
اگر می خواهید واقعاً لاغر شوید برعکس آنچه تا به حال شنیده اید برنج و سایر مواد نشاسته ای و پرچربی را شب میل کنید و صبح جز میوه چیز دیگر نخورید که گفته اند صبح میوه طلا است.
توجه: بهترین دستور برای کوچک شدن شکم، انحصار صبحانه به خوردن میوه است مشروط بر اینکه تا ظهر غذای دیگری نخورید.

میوه های که برای لاغری مفیدند شامل:
سیب: سیب سرشار از ویتامین های A,B,C ، مواد چربی، تانن، اسید مالیک و سلولز می باشد. سیب دارای مواد آهنی، آهک، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و سیلیس می باشد. مصرف سیب را برای اشخاصی که مبتلا به مرض چاقی هستند تجویز می کنند.

آبغوره و انگور: آبغوره درمان چاقی است. خوردن انگور در شب خیلی تاکید شده است.  ادامه مطلب ...

عوامل کاهش دهنده نیروی جنسی

کافئین

مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار از طریق فرسودگی غدد فوق کلیوی باعث کاهش میل جنسی می گردد.

مقادیر زیاد کافئین باعث ایجاد استرس در بدن شده که خود باعث کاهش سطح کورتیزول می شود. کورتیزول هورمونی است که بدن را در برابر استرس محافظت می کند.

مصرف زیاد کافئین باعث خستگی مفرط می گردد و نهایتا موجب مصرف شدن تمام هورمون کورتیزول بدن می شود.

این خود منتج به فرسودگی غدد فوق کلیوی می شود و کاهش توانایی جنسی را به دنبال دارد.

چربی های اشباع

مصرف بیش از حد چربی های اشباع، نه تنها باعث افزایش کلسترول و رسوب آن در دیواره عروق قلبی می شود، بلکه باعث رسوب کلسترول در مویرگ های متعدد آلت تناسلی مردان می شود و جریان خون در آلت را با مشکل روبرو می کند، در نتیجه فرد نمی تواند به محرک های جنسی صادره از مغز به درستی پاسخ دهد.

غذاهای بسته بندی شده، فست فودها و غذاهای آماده دارای مقدار زیادی چربی های اشباع هستند.

الکل

الکل همانند هورمون استروژن در زنان عمل می کند و اثر مخربی بر قدرت مردانگی دارد و منجر به ناتوانی جنسی و کوچک شدن بیضه ها در مردان می شود.

همچنین مصرف بیش از حد الکل، علائم افسردگی را به همراه دارد.

نیکوتین

نیکوتین باعث آترواسکلروز (سخت شدن رگ ها) عروق آلت تناسلی مردان (پنیس) می شود که این خود موجب ایجاد پلاک در مویرگ های پنیس و تنگ شدن آن می شود. در نتیجه گردش جریان خون در آلت دچار مشکل شده و منجر به ناتوانی جنسی می شود.

تحقیقات نشان داده است که 30 درصد زنان میانسال فاقد میل جنسی هستند و رژیم غذایی مناسب در آنان آمادگی جنسی و میل جنسی را افزایش می دهد.

خستگی، استرس، بیماری، عدم تعادل هورمونی، مصرف بیش از حد غذا و الکل، فشار کاری، بالا رفتن سن و در نتیجه کاهش انرژی، از عوامل کاهش دهنده میل جنسی در زنان هستند.

عوامل افزایش دهنده نیروی جنسی


ویتامین A

ویتامین A از ویتامین های محلول در چربی است که نقشی اساسی را در تولید مثل ایفا می کند. این ویتامین در هویج، کلم، شلغم، اسفناج، بروکلی، کاهو، فلفل قرمز و انبه یافت می شود.

ویتامین های گروه B

از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند. البته ویتامین های B5، B6، B12 نیز برای کاهش استرس و تنظیم مقدار هورمون های بدن لازم هستند.

ویتامین B3 (نیاسین) باعث اتساع عروق شده و گردش خون را بهبود می بخشد. این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.

ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند. همچنین باعث افزایش باروری در زنان می گردد. ویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است.

منابع سرشار از ویتامین های گروه B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.

موز دارای آنزیم بروملین (Bromelain) است که در افزایش میل جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.

باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.

ویتامین C

ویتامین C جهت عملکرد سالم غدد جنسی لازم است. همچنین اسپرم ها را در برابر اثر رادیکال های آزاد که باعث چسبیدن و عدم تحرک آن ها می شود، محافظت می کند.

ویتامین C احتمال بارور شدن تخمک توسط اسپرم را افزایش می دهد. منابع سرشار از این ویتامین انواع مرکبات، توت فرنگی، کیوی، هلو، انبه، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ سبز می باشد

.ویتامین E   ادامه مطلب ...

5 میوه برای سلامت کلیه‌ها و کبد

هندوانه
تصور نمی‌کنم کسی در دنیا از هندوانه بدش بیاید. یک میوه‌ی آبدار، شیرین و خوشمزه که روزهای گرم تابستان را قابل تحمل می‌کند. می‌توانید از آب هندوانه استفاده کنید و یا اینکه آن را در ترکیب سالاد میوه بریزید تا بیشتر از خواص آن بهره‌مند شوید.

باید بدانید که هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای تمیزی و پاکسازی کلیه‌ها و همچنین بهبود سلامت کبد است. به خاطر اینکه دیورتیک (ادرارآور) است و خواص تصفیه‌کنندگی دارد. یکی از بهترین روش‌های استفاده از هندوانه به منظور ارتقای سلامت کلیه‌ها و کبد استفاده از آب آن است. یادتان باشد که همیشه از هندوانه‌ی تازه و کاملاً رسیده استفاده کنید.


خانواده‌ی بری‌هابری‌ها همان توت‌ها و میوه‌های کوچکی مانند تمشک، توت‌فرنگی، بلوبری، مورد و غیره هستند که خواص فوق‌العاده‌ای دارند.

میوه‌ی مورد یکی از میوه‌های معروف و پرخاصیت است که آب آن را بهترین روش طبیعی برای تمیزی و پاکسازی مثانه و کلیه‌ها می‌دانند.

به عقیده‌ی محققان این میوه همچنین برای بهبود عملکرد کبد مفید است. به خاطر اینکه این میوه‌های ریز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات سم‌زدا هستند. مورد و دوستان بی‌هسته و ریزش برای دفع سموم از بدن و محافظت سلول‌ها از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد فوق‌العاده عمل می‌کنند. این میوه‌ها از تجمع باکتری‌ها در مثانه جلوگیری می‌کنند و تأثیر زیادی در سلامت معده و روده‌ها دارند.


لیموترش  ادامه مطلب ...