نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

سوال و جواب(۲)

سوال(3):

خانمی گفتند :زانوهایم درد خیلی شدیدی دارن و ورم هم کرده ودچار آرترز هم شده ام ونمی توانم راه بروم وتادیر وقت درواقع این درد با من است واز نمد هم استفاده می کنم ؟

جواب : در واقع خانم دچار تب سرد است ودرد زانو درد سرد است و ورم هم از سردی خیلی شدید است ایشان می توانند درخوراک روز یک قاشق غذاخوری اسفند بخورند و روغن بادام تلخ روی زانویشان را بمالند بعد از مدتی که گذشت 14روز بعد بادکش گرم از طرفین زانو یشان بگیرند واگر هم درد خیلی شدید بود حنای با نمک بگیرند و بجای آب این حنا را با آب محلول نمک درست کنند وکل پا را حنا بگیرند و در مدت 7الی 14جلسه این ورم بتدریج کاهش پیدا می کند.

 

سوال(4) :

آقائی گفتند:آخرین مهره ستون فقراتم دچار درد شدیدی است .آیا از طریق طب سنتی می توانم درمان کنم .

جواب:توصیه این است که روغن بادام تلخ را به کمرشان بمالند وبه پشت بخوابند روزی 14الی40بار دوچرخه خوابیده بزند وپس از چهل روز یک بادکش از ناحیه کمرشان بگیرند.

سوال و جواب

سوال(1):

خانمی گفتند کنارهای انگشت دست پاهایم سیاه شده :منظور اطراف ناخن این سیاهی مال چیه وچه داروی مصرف کنم   ؟

جواب :آنهای که تنگی نفس دارند ولبشان سیاه میشود علت کم خونی شدید دارن  به هرحال ایشان می تواند از شربت عسل استفاده کنند واگر کم نشد وبهمرا ه درد شدید قسمت انتهای بود وسیاهی برطرف نشد به پزشک قلب مراجعه کنند.

سوال(2):

آقای گفتند با توجه به اینکه بیماری قلب دارم دچار بیماری پاریکسون هم شده ام آیا طب سنتی راهکاری دارد ؟

 جواب :بله :پاریکسون را طب سنتی بیماری سودایی می پندارد یعنی خون غلیظ توده ای  که قسمتی از اندام را درگیر می کند و یا بصورت حملات عصبی اتفاق می افتاد یا ضربه یا حالتی دیگر اتفاق می افتاد . به هر حال شربتهای خونساز که خون را رقیق می کنند گاهی باجهت گیری کمک به درمان اعصاب می کنند یا غیر جهت گیری کمک به درمان می کنند که پیشنهاد اولیه من شربت سرکنگبین است یا گیاه دارویبه نلم عاقرقرهها به آن اضافه کنند بهتر است اگه نداشتند آب بهش اضافه کنند واگر گیرشان نیامد همان سرکنگبین را2واحد عسل 2واحد عرق نعناع وسرکه هر روز یک لیوان بنوشند اگر سردی دربدنشان وجود داردهمین سرکنگبین را با مقداری نمک یابا گلاب بنوشند همین طوری که پیش می روند یک مقدار که بدنشان گرم شد می توانند یک مقداری به این موضوع زعفران اضافه کنند به اندازه یک نخود زعفران جوشانده به همراه چای میل کنند آرام آرام لرزش را میتواند کاهش بدهد واگر دارویی میخورند میتوانند تحت نظر پزشک کم کنند وهمین طو رکه پیش می روند یک مقدار که گرم شدند یک حجامت عام بگیرند یا حجامت هر ناحیه که درگیر دارند وتجمع وجود دارد بگیرند .  

منبع:شفاطب