نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

چهار نوشیدنی برای چاق شدن

چهار نوشیدنی برای چاق شدن و چاقی صورت
این نوشیدنی های چاق کننده علاوه بر اثر چاقی بدن برای چاقی صورت بسیار مفید است و حتی باعث تقویت پوست صورت و بدن نیز می باشد
طرز تهیه نوشیدنی های چاق کننده در زیر بطور کامل توضیح داده شده است  ادامه مطلب ...

درمان گیاهی برای آفت دهان

برگ ریحان : برگ ریحان تازه را بجوید. این کار را دوبار در روز تکرارکنید، هر بار می‌توانید 3 تا 5 برگ ریحان را بجوید. این درمان را تا بهبود آفت ادامه دهید.

درمان آفت دهان
درمان آفت دهان
پیاز : پیاز را به شکل خام بخورید. می‌توانید همراه غذا و به عنوان چاشنی از آن استفاده کنید. پیاز به دلیل داشتن سولفور در درمان آفت دهان بسیار مؤثر است.

گوجه‌فرنگی : می‌توانید در سالاد از آن استفده کنید یا بطور جداگانه بطور روزانه مصرف کنید. روش دیگر قرقره کردن آب گوجه‌فرنگی است. دو تا سه بار در روز این کار را انجام دهید و تا بهبودی آفت ادامه دهید.

دمنوش گل‌همیشه بهار/ مریم گلی : می‌توانید به صورت دهان شویه نیز این دمنوش را قرقره کنید. برای تهیه دمنوش کمی از گیاه خشک را در آب بجوشانید. برای دهان شویه صبر کنید دمنوش سرد شود و پس از آن قرقره کنید.

پودر زردچوبه : کمی پودر زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کنید تا به شکل خمیری درآید. این خمیر را مستقیماً بر روی زخم بگذارید. می‌توانید به جای گلیسیرین از آب استفاده کنید.

روغن نعناع : روغن نعناع را مستقیماً بر روی زخم‌ها استفاده کنید تا درد آن کاهش یابد. می‌توانید دوباردر روز این کار را انجام دهید. سعی کنید روغن نعناع حداقل 15 تا 20 دقیقه بر روی زخم‌ها باقی بماند، سپس دهان را با آب شستشو دهید.

ماست و پنیر محلی : ماست درمان مؤثری برای آفت دهان است. خوردن ماست دوبار در روز یا خوردن ترکیب موز و ماست برای صبحانه در بهبود آفت مفید است. پنیر محلی نیز مفید است.

آب پرتقال : خوردن آب پرتقال تازه (3 تا 4 نوبت در روز) می‌تواند به درمان زخم آفت کمک کند. جالب است بدانید که یکی از دلایل بروز آفت دهان، کمبود ویتامین C است. آب پرتقال تازه سرشار از ویتامین C است و استفاده روزانه‌ی آن، ویتامین C مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

شیرِ نارگیل : از شیرِنارگیل به عنوان دهان شویه، 3 تا 4 بار در روز استفاده کنید و تا بهبودی زخم‌ها ادامه دهید. می‌توانید مقدار کمی عسل را با شیرِنارگیل مخلوط کنید و از آن برای دهان‌شویه استفاده کنید.

دوغ : به طور روزانه مصرف کنید. دوغ یکی از مؤثرترین روش‌های درمان آفت است.

آب : به طور متناوب با آب سرد و گرم دهان را شستشو دهید. هر بار دو فنجان آب کافی است (یکی سرد، دیگری گرم). این درمان بسیار ساده و در دسترس است.

شاه‌ توت : خوردن آب شاه‌توت، راه درمانی دیگری است که باعث کاهش درد و تحریک زخم‌های دهانی می‌شود.

تخم گشنیز : یک قاشق از تخم گشنیز را در مقداری آب بجوشانید، پس از سرد شدن محلول، به عنوان دهان شویه از آن استفاده کنید. این کار را 3 تا 4 بار و تا بهبود زخم‌ها ادامه دهید.

آلوئه ورا : آب آلوئه ورا را 2 تا 3 بار در روز قرقره کنید و تا بهبودی زخم ها ادامه دهید.

روغن درخت چای : این روغن را مستقیما بر روی زخم‌ها قراردهید. مهم است که این کار را پیش از خواب در شب انجام دهید. راه دیگر این است که 3 تا 4 بار در روز آن را در محل زخم‌ها قراردهید. می‌توانید روغن درخت چای را با آب گرم و نمک مخلوط کنید و مخلوط را به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

دارچین : مقداری پودر دارچین را با آب گرم مخلوط کنید و به عنوان دهان شویه تا بهبودی زخم‌ها استفاده کنید. بهتر است این محلول را صبح‌ها استفاده کنید.

پاپایا : خوردن میوه‌ی پاپایا به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند. افرادی که مبتلا به آفت هستند نباید از غذاهای تند و پرادویه استفاده کنند. خوردن آب و کاهش استرس در بهبود سریع‌تر زخم‌ها مؤثر است.

منبع:گروه ترجمه پارسی طب

نسخه گیاهی برای لاغری


بادیان ۲۰ گرم‏
زنیان ۲۰ گرم‏
سداب ۱۰ گرم‏
زیره ۱۰ گرم‏
لاک مغسول ۱۰ گرم‏
مرزنجوش ۵ گرم‏
بوره ارمنى ۵ گرم‏
همه را ساییده ۵/ ۲ گرم صبح و ۵/ ۲ گرم شب کفلمه نمایند.

نسخه گیاهی برای لاغری:
هر روز صبح ۵/ ۲ گرم لاک مغسول را در ۲ قاشق سرکه حل کرده با آب گرم میل نمایند.
شب‏ها زراوند یا جنطیانا یا تخم کرفس ۵/ ۲ گرم کوبیده موقع خواب میل نمایند به‏طور کلى کم کردن یک وعده غذا و سیر نخوردن در نوبت بعدى خود باعث لاغر شدن است.

نکات زیر براى لاغر شدن اهمیت به‏سزایى دارد:
۱- خوراک از لحاظ حجم زیاد و از غذاییت کم باشد.
۲- قبل از غذا خوردن، شستشوى پیاپى انجام دهند (به وسیله حمام).
۳- ورزش سریع و تند انجام گیرد.
۴- مالیدن روغن‏هاى گدازنده.
۵- خولنجان، تریاق و سرکه همراه مر ناشتا مصرف شود.
۶- خوردن آب سیب‏زمینى روزى ۲ لیوان یکى صبح و یکى عصر.

ماء الجبن برای لاغری:
در ماء الجبن نفع بسیار براى مصرف‏کننده وجود دارد من جمله:
۱- نیروى ماء الجبن زیاد است به علت رقت و لطافت.
۲- ماء الجبن اخلاط و حالات شدید را آرام مى‏سازد.
۳- ماء الجبن نرم‏کننده جرم بیمارى‏زا است.
۴- ماء الجبن ماده بیمارى‏زاى مقاوم را به تدریجى تجزیه و حل مى‏نماید، ماء الجبن از نظر خاصیت گرم است، مصهل و بازکننده، مدر مسکن و تسکین‏دهنده حالات التهاب است.
در بیمارى حاد و سوداوى، التهاب، مالیخولیا، جذام داؤ الفیل، سوزش ادرار و ضعف کلیه‏ها، کمک به انجام عمل آنها، ضد سنگ، ضد زخم مثانه، زخم‏هاى تازه و کهنه، کم‏سویى‏ چشم، استسقا، ضعف بدن و ضد خارش چه از راه گوارش و چه از طریق مالیدنى، مى‏باشد.
طرز مصرف ماء الجبن بدین طریق است که هر دو ساعت به کار برند. بعد از خوردن ماء الجبن اگر بیمار مقدارى راه برود بهتر است، بهترین وقت مصرف صبح زود است، کمترین مقدار مصرف ۲۰۰ گرم است.

حد متوسط مصرف ماء الجبن ۴۵۰ گرم است که حدود نیم کیلو مى‏باشد. پس از مصرف ماء الجبن حدود ۴ تا ۶ ساعت بعد مى‏توان غذاى روزانه را مصرف نمود قبل و بعد از مصرف ماء الجبن نبایستى غذاى شور و سرخ کرده و ترشیجات مصرف نمایند از مصرف لبنیات نیز خوددارى نمایند.
طرز تهیه ماؤ الجبن به (سه طریق)
۱- شیر را جوشانده پس از جوشیدن گرماگرم به مقدار یک سوم آن سنکجبین اضافه نمایند، اگر سکنجبین خیلى ترش نباشد مى‏توان از سرکه و یا از آب لیمو به نسبت یک سوم اضافه نموده، سپس آن را در پارچه‏اى تمیز ریخته تا آب آن خارج شود، آب خارج شده داروى مقصود است (بنام ماؤ الجبن)
۲- مى‏توان پس از جوشیدن شیر مایه پنیر به آن زده پس از اینکه شیر برید آن را در پارچه‏اى ریخته تا آب آن جدا شود (به نسبت هر ۵/ ۲ کیلو شیر ۵ گرم مایه پنیر لازم است).
۳- مغز تخم کاوشه را به نسبت ۱۰۰ گرم در یک لیتر شیر به صورت نرم ساییده به کار برند.
موقعى که شیر برید در پارچه نازک ریخته تا آب آن جدا شود.

هشت نسخه برای چاق شدن

اگر میل دارید که چاق شوید پرهیز کنید از خوردن:

ترشى‏جات، سرکه، هندوانه، گیلاس، پرتقال ترش، لیموترش، آب‏غوره، هلو، آلو، آلوچه، لواشک‏ها، کاهو، پیاز و مصرف دخانیات، همچنین پرهیز کنید از پیاده‏روى‏ها یا دویدن یا ورزش‏هاى طولانى و سنگین، کارهاى سخت و سنگین و اعمالى که باعث عرق‏ریزى فراوان مى‏شوند، ماندن در مکان‏هاى بسیار گرم، بى‏خوابى شب و فعالیت‏هاى جنسى و بالا رفتن از کوه و تپه و پله همچنین گریه و غم و غصه و ناراحتى و عصبانیت.  ادامه مطلب ...

درمان خانگی زخم معده


زخم معده,داروهای خانگی برای زخم معده


زخم معده یعنی در مخاط معده یا قسمت فوقانی روده زخم بوجود آمده است . این زخم  به دلایل مختلف از جمله عفونت باکتری، استفاده بیش از حد از داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب، سوختگی و یا آسیب دیدگی، و یا حتی نوشیدن الکل بیش از حد رخ میدهد.

 

زخم معده  علائم  بسیاری مانند احساس سوزش بین قفسه سینه و ناف، بی اشتهایی، نفخ، سوزش سر دل، تهوع، سوء هاضمه، کاهش وزن و غیره دارد. عدم مراقبت از آن طبیعی است که  این وضعیت  را بدترمی کند. برای درمان زخم معده، استفاده از این داروهای خانگی بسیار خوب است:

 

 

موز: خواص ضد باکتریایی در موز باعث متوقف شدن  رشد  باکتریها می شود.  اسیدیته شیره معده در نتیجه کاهش التهاب و تقویت معده کاهش میابد. برای درمان  حداقل باید  هر روز سه عدد موز بخورید. حتی می توانید اسموتی موز درست کنید و بخورید

 

نارگیل: نارگیل دارای خاصیت ضد باکتری است. شیر نارگیل و آب نارگیل برای  درمان زخم فوق العاده عالی هستند. نوشیدن شیر نارگیل تازه و آب نارگیل در روز به مدت یک هفته برای آرام کردن زخم بسیار مفید است

 

شنبلیله:  برای درمان زخم معده استفاده می شود . شنبلیله حاوی یک ترکیب لعاب دار است که زخم معده را بهبود می دهد.  برای دل درد یک قاشق از دانه شنبلیله را در دو فنجان آب حل کنید. سپس دانه ها را فشار داده  تا حل شوند،  کمی عسل اضافه کنید. حدود یک هفته دو بار در روز استفاده کنید

 

سیر: ضد باکتری و ضد میکروبی است. یک حبه سیر را له کرده  و با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده بخورید درمان زخم معده است