نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

راههای درمان سرماخوردگی

1- مصرف داروهای آسپرین (افراد بالای 20 سال)، استامینوفن، آنتی هیستامینها، اکسپکتورانت. 2- استراحت کردن و گرم نگاهداشتن بدن بسیار مهم میباشد. 3- نوشیدن مایعات گرم مانند سوپ. 4- مصرف موز، هویج  و چای. 5- مصرف ویتامین C و روی. 6- هنگام شب می باید یک بالشت اضافی زیر سر قرار داده شود تا گرفتگی بینی کاهش یابد. 7- برای درمان گرفتگی بینی 4/1 قاشق چایخوری نمک و 4/1 قاشق چایخوری جوش شیرین را در 18 اونس آب گرم مخلوط کرده و توسط سرنگ (سوزن جدا شده) به درون بینی وارد کنید. 8- برای کاهش علایم گلو درد یک قاشق چایخوری نمک را در 18 اونس آب گرم مخلوط کرده و غرغره کنید. همچنین میتوانید یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را در 2 فنجان آب گرم مخلوط کرده سپس غرغره کنید. 9- بخور اوکالیپتوس علایم گرفتگی بینی را کاهش میدهد. 10- حمام آب گرم بگیرید وبعد شلغم پخته را به دلیل انتی بیو تیک بسیار بالا طبیعی میل کنید و سعی کنید پیاز را به صورت حلقه حلقه در اورید و به دلیل خاصیت ضد عفونی و انتی بیوتیک که دارد در همه جای خانه قرار دهید تا خانه ضد عفونی شود. 11- تخلیه مرتب بینی در تسریع دفع ویروس از بدن موثر میباشد.

منبع:http://45daraje.persianblog.ir/post/3/

دم کرده های گیاهی (جوشانده ها)

عناب: از موادی است که در رفع گرفتگی سینه تأثیر چشمگیری دارد. عناب در واقع به شکل دانه های سرخ رنگ سنجدمانند بوده و به صورت جوشانده توأم با شیر اثربخش است.

دم کرده گل و برگ ختمی: که در سایه خشک شده باشد نیز به مقدار 30 گرم در یک لیتر آب برای درمان انواع زکام، برونشیت، گلودرد و ورم حنجره مصرف می گردد.

گل گاوزبان: که آن را مانند چای دم می کنند و با نبات مصرف می شود، برای دل درد ناشی از سرماخوردگی توصیه می شود.

به: لعاب دانه به یا به دانه و بارهنگ برای سرماخوردگی و گلودرد سودمند است و چنانچه به دانه را در آب نیم گرم خیس کرده، به تدریج بخورند، برای اسهال مفید است. 

منبع:http://45daraje.persianblog.ir/post/3/

چند توصیه برای بهبود بیماری:

1ـ بخور مخلوط قدری کاه و تخم گشنیز در آب، برای سرماخوردگی و ناراحتی های سینوسی و خروج ترشحات حاصل از آن خیلی سودمند است. برای این منظور دود ناشی از تخم گشنیز، به روش درست کردن اسپند را هم توصیه می کنند.

2ـ آویشن و گل بنفشه را به طور مساوی در هم آمیخته و با مقدار مناسبی آب بجوشانید. بخارات ناشی از مواد در حال جوش مزبور را بخور داده و باقی مانده را بعد از صاف کردن بنوشید.

3ـ قدری ریحان و پونه خشک را به میزان یکسان مخلوط کرده، داخل کاسه ای پر از آب ریخته و در حالت جوشان بر روی اجاق گاز، بخور دهید. (بهتر است از ریحان بنفش استفاده کنید).

4ـ بخور بخارات حاصل از جوشیدن مخلوط مساوی پرِ سیاوشیان، آویشن و ریحان در آب هم برای رفع سرماخوردگی بسیار مفید است. البته جوشانده این مخلوط را نیز به شکل خوراکی می توان مصرف کرد.

یادآوری: بخور تمام آمیزه های مذکور را به شکل یادشده با حوله انجام داده و بعد از پایان بخور تا خشک شدن کامل رطوبت و عرق موجود در سر و صورت تان و نیز از کف رفتن دمای ناشی از بخارات، حوله را از سر و صورت تان کنار نزنید تا بدن، دمای حاصل از آن را اندک اندک از دست ندهد.

نکته: برای دم کشیدن هر چه بیشتر و تندتر مواد فوق، بهتر است آنها را داخل ظرف در داری مثل قوری بریزید و بعد از حرارت دادن به مدت 7 تا 8 دقیقه مطابق دستور بخور داده و یا از بقیه جوشانده آنها به صورت خوراکی استفاده کنید.

ادامه مطلب ...

خوراکی های مفید برای سرماخوردگی:

موز: در مواردی که دستگاه گوارش هم درگیر شده باشد باعث تسکین معده می‌شود ضمن اینکه علاوه بر خواص فراوان، چون پرکالری است در زمان سرماخوردگی که بی‌اشتهایی وجود دارد و به‌دلیل گلودرد بلع راحت نیست، خوردن آن راحت است؛ به‌خصوص در کودکان سرماخورده بد غذا بسیار کاربرد دارد.

فلفل دلمه: سرشار از ویتامین‌ث است، ضمنا طعم خوبی به غذا داده و اشتها را بهتر می‌کند.

زغال اخته: در مواردی که اسهال همراه سرماخوردگی باشد (در بعضی انواع ویروسی به‌خصوص در کودکان)، اسهال را تسکین می‌دهد ضمنا آن‌را سرشار از آسپیرین طبیعی می‌دانند که تب را تخفیف داده و درد را تسکین می‌دهد.

هویج: بتاکاروتن آن بسیار مفید است.  

منبع:

پودر فلفل: سینوس‌ها را باز کرده و ترشحات ریه را کاهش می‌دهد.

خردل و ترب: باعث تجزیه و کاهش ترشحات در مجاری هوایی می‌شود.

پیاز: حاوی مواد فیتوشیمیایی است که در رفع عفونت نایژه‌ها و سایر قسمت‌های بدن کمک می‌کند.

چای: چای سبز و سیاه هر دو حاوی مواد فیتوشیمیایی است که آنتی بیوتیک و ضد‌اسهال طبیعی محسوب می‌شود. 

http://45daraje.persianblog.ir/post/3/

نسترن 407


ناراحتی لثه - التهاب کلیه - آب آوردن انساج - رفع سستی - ورم مثانه - تصفیه کننده خون - برطرف کننده غم و اندوه - اسهال - اسهال خونی - تپش قلب - درمان حبس البول - تقویت رحم - سنگ کلیه - نرمی استخوان - جلوگیری از پیری زودرس - سرماخوردگی - آنفلوآنزا - پروستات - درمان نازایی - سل و...

* نام‌های دیگر آن: دلیک، شجره‌العلیق، گل سرخ بری، ورد‌الکب، ورداحمربری، گل سرخ وحشی، وردبری، نستر و بنگل می‌باشد.

1. طبع آن گرم و خشک است.
2. سرشار از ویتامین ث می‌باشد.
3. میوه خشک آن را بیش از یک سال نمی‌توان نگه‌داری کرد.
4. در دوران نقاهت از دمکرده میوه این گیاه استفاده شود.
5. برای جوشانده میوه این گیاه را نباید زیاد جوشاند.
6. جهت ناراحتی‌های لثه و درد دندان از جوشانده این گیاه مزمزه شود.
7. جهت رفع حالت سستی در بدن از جوشانده میوه این گیاه بنوشند.
8. جهت درمان التهاب کلیه از جوشانده میوه این گیاه استفاده می‌شود.
9. جوشانده میوه این گیاه برطرف کننده آب آوردن انساج می‌باشد.
10. جهت درمان ورم مثانه از دمکرده میوه این گیاه استفاده می‌شود.
11. میوه این گیاه سرشار از کلسیم است.
12. دمکرده میوه این گیاه تصفیه کننده خون است.
13. جهت برطرف کردن غم و اندوه 10 گرم میوه این گیاه را در 300 سی‌سی آب سرد به مدت 3 ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید 15 دقیقه دم‌کرده روزی 3 فنجان بنوشند.
14. جهت درمان اسهال و اسهال خونی 20 گرم میوه این گیاه را در 500 سی‌سی آب‌سرد به مدت 3 ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید 15 دقیقه دم‌کرده روزی 3 فنجان بنوشند.
15. برای درمان تپش قلب 10 گرم میوه نسترن را به مدت 3 ساعت در 300 سی‌سی آب‌سرد خیسانده سپس با حرارت ملایم جوش آورده 5 دقیقه جوشانده 15 دقیقه دم‌کرده روزی 3 فنجان بنوشند.
16. جهت درمان حبس‌البول 10 گرم میوه نسترن را در 300 سی‌سی آب‌جوش 15 دقیقه دم‌کرده قبل از هر غذا یک فنجان بنوشند.

ادامه مطلب ...