نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

انفیه چیست؟

انفیه دارویی که به بینی کشند. تشیکل شده از مجموعه ای از داروهای معطرو عطسه آور که آن را گاه در بینی کنند و از آن باز شدن مجاری بینی حاصل میشود . این اجزا میتواند عطسه آور یا برای جلو گیری از عطسه باشد. اما بیشتر برای درمان بیماریهای سر به کار میرود. امروزه انفیه در اذهان عمومی بسیار بد جلوه میکند و به عنوان ماده مخدر از آن یاد میشود در صورتی که تا به حال هیچ گونه اعتیاد به انفیه دیده نشده (البته انفیه های معمول).در حالی است که انفیه از قدیم یکی از انواع درمان بیماریهای سر به شمار میرفته و هم در کتب طبی قدیم و هم کتب احادیث به این موضوع اشاره شده در زیر تعدادی از احادیث معصومین در این رابطه را میتوانید مشاهده کنید.

ادامه مطلب ...

۱۲ روش تسکین درد کمر

کمردرد یکی از شایعترین دلایل مراجعه بیماران به پزشک و مصرف داروهای مسکن است. در آمریکا حدود ۸۰% مردم (از پیر تا جوان) حداقل یک بار در عمر خود کمر درد را تجربه کرده اند. در بعضی افراد این کمر دردها مکرر هستند و ممکن است حتی هرروز به سراغ آنها بیایند و در برخی افراد (مثلا جوانترها) ممکن است درد کمر بعد از یک فعالیت سنگین (مانند جابجایی بار) یا کشش کمر (مثلا بعد از خم شدن برای برداشتن یک خودکار) ایجاد شوند.

این دردها گاه ناتوان کننده هستند و بیمار حاضر است هرکاری بکند تا از شر این ناراحتی خلاص شود. در اینجا ما ۱۲ روش تسکین و بهبود این دردها را با هم مرور می کنیم

ادامه مطلب ...

رویای شفاف

خیلی ها آرزو دارند رویای شفاف ببینند. بعضی‌ها هم وقتی متوجه می‌شوند که دارند رویای شفاف می‌بینند، به قدری هیجان‌زده می‌شوند که از خواب می‌پرند! رویای شفاف، نوعی خواب دیدن آگاهانه است. گاهی اوقات، فرد هنگام خواب دیدن، خودش می‌داند که دارد خواب می‌بیند. رویای شفاف همین است. هنگام دیدن رویای شفاف، فرد درمی‌یابد که می‌تواند آنچه که در خوابش اتفاق می‌افتد را کنترل کند. چطور می‌شود رویای شفاف دید؟ در اینجا، آموزش مرحله به مرحله‌ی دیدن رویای شفاف به طور خلاصه بیان گردیده است. 

ادامه مطلب ...

دمنوش زمستانه مفید برای بدن

دمنوش های گیاهی,خواص دمنوش های گیاهی


زمستان، سرما، روزهای کوتاه، شب‌های بلند. همه‌ی این‌ها باعث می‌شوند که بدن ما به نوعی آسیب‌پذیرتر باشد. در واقع در طول زمستان سیستم ایمنی بدن ما ضعیف‌تر و حساس‌تر می‌شود و خیلی‌ها از دل و دماغ می‌افتند.


در این مطلب چند دمنوش ساده معرفی می‌کنیم که هم سرحالتان می‌آورند، هم سرماخوردگی و آنفلوانزا را از شما دور می‌کنند و هم اینکه به شما انرژی بیشتری می‌دهند. لطفاً با ما همراه باشید.


  

ادامه مطلب ...