نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

نگهداری از پوست در زمستان

از پوست خود در برابر سرمای زمستان محافظت کنید

هوای خشک زمستان می‌تواند باعث خشکی و خارش پوست شود اما راهکارهای ساده‌ای برای حفاظت از پوست شما وجود دارد. تلاش و کنترل برخی از بخش‌های محیط زیست اطراف شما برای حفظ سلامت بدن امری ضروریست. هدف از ارایه این بیانیه مربوط نگهداشتن پوست تا حد امکان برای جلوگیری از هر گونه ایجاد خارش، تحریک پذیری و قرمزی پوست است.

راهکارهای برای خشکی پوست:

1_ از مرطوب کننده‌های هوا در کل فضای خانه و یا حداقل در اتاق خواب استفاده کنید.

2_ دستکش حفاظتی برای حداقل کردن تماس مولکول‌های هوا با پوست دست بپوشید.

3_ زمان دوش گرفتن و حرارت آب را کاهش دهید.

4_ به جای صابون‌های معطر از صابون‌های نرم کننده برای شست‌وشوی بدن و از شامپوهای مرطوب کننده برای شستن موهایی که اغلب مجعد و سشوار کشیده هستند استفاده کنید.

5_ پس از دوش گرفتن و قبل از خشک کردن بدن به طور کل پوست را با مرطوب کننده یا کرم‌های نرم کننده آغشته کنید.

6_ افرادی که درصد خشکی پوست آنها بسیار بالاست باید از مرطوب کننده‌های غلیظ‌ تر، چرب و پماد استفاده کرده و انگشتان پا و بند انگشت را کاملا به آن آغشته کنید.

7_ برای حفاظت از لب‌ها از کرم‌های نرم کننده حاوی وازلین استفاده کنید.

در صورتی که با انجام این دستورالعمل‌ها خشکی پوست شما افزایش پیدا کرد و محصولات بدون نیاز به نسخه پزشک اثربخش نبود باید با پزشک مشورت کنید. همچنین برای افزایش نقطه‌های قرمز بر روی پوست، پوسته‌ پوسته شدن پوست و نیز ترک خوردگی پاشنه پا نیز حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان ورم کبد با گردو

درمان ورم کبد با گردو

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جوشانده قسمت گوشتدار میوه گردو تقویت کننده کبد بوده و برخی اختلالات کبدی همچون ورم کبد و اختلالات مجاری صفراوی را بهبود می‌بخشد.

اصغر نقشی افزود: مغز میوه، پوسته سبز میوه و برگ درخت گردو مصرف دارویی داشته و مغز میوه گردو حاوی انواع مواد معدنی نظیر کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم و گوگرد بوده و خوردن آن ناراحتی‌های عصبی، اضطراب و بی‌حالی را تسکین می‌دهد.

وی ادامه داد: برگ درخت گردو و قسمت گوشتدار میوه نارس آن از مقوی‌های تلخ به حساب آمده و اثر تقویت کننده و ضدانگل دارد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: کارشناسان مصرف دَمکرده پوسته خارجی گردو را برای جلوگیری از ریزش مو توصیه نموده اند.

نقشی اظهار داشت: دَمکرده پوسته خارجی و سبز گردو برای اسهال مزمن و یا به عنوان دارویی مقوی در کم‌خونی به کار می‌رود.

وی اظهار داشت: دَمکرده یا جوشانده برگ درخت گردو و قسمت گوشتدار میوه سبز آن در درمان آفت دهان و ورم لوزه توصیه می شود.

نقشی گردو را در بهبود درد زانو مفید دانست و تاکید کرد: روغن حاصل شده از له شدن مغز میوه گردو در باز شدن عروق و درمان دردهای زانو و کتف مفید است.

گیاهان پاک کننده کبد

1.آرتیشو (کنگرفرنگی): میزان ترشح صفرا را افزایش وLDL (کلسترول بد) را کاهش می‌دهد، به هضم غذا کمک می‌کند و صدمات وارد شده به کبد را ترمیم می‌کند. 

2.زرشک : ترشح صفرا را بهبود می‌بخشد، هضم غذا را آسان می‌کند، خواص آنتی‌بیوتیکی دارد و کبد را ترمیم می‌کند.

3.چتر گندمی(Bupleurum): داروی سنتی چینی برای بهبود عملکرد کبد است. این گیاه به تولید آنزیم در کبد کمک می‌کند و سیستم ایمنی را نیز تقویت می‌کند. 

4.ریشه قاصدک: تولید صفرا را افزایش می‌دهد. خواص ضد التهاب دارد. عملکرد کبد و کیسه‌ی صفرا را بهبود می‌بخشد. حاوی موادی همچون آهن، منیزیوم، پتاسیم و روی است که برای سلامت کبد بسیار مفید هستند. 

5.اکلیپتا (Eclipta) : بطور مستقیم بر تولید صفرا اثر می‌گذارد. از این گیاه بعنوان یک داروی نیروبخش برای کبد استفاده می‌شود.

6.شیرین بیان (licorice): یکی از داروی های سنتی شرق است و برای تمیز کردن کبد و تقویت آن استفاده می‌شود.

7.خارمریم (Milk Thistle): توانایی کبد برای مقابله با سموم حاصل از الکل، فلزات سنگین و دیگر عوامل آلوده کننده، افزایش می‌دهد. 

8.رزماری : داروی تمیز کننده کبد با خواص ضدسرطان است. هنگامی که رزماری در رژیم سم‌زدایی کبد استفاده می‌شود، اثرات سم زدایی را بهبود می‌بخشد. 

9.شیساندرا : داروی سنتی چینی است که خواص آنتی اکسیدان دارد. و دارای خواص جوان‌سازی کبد است.

10.زردچوبه : تمیزکننده کبد و افزایش دهنده صفرا است. کلسترول را کاهش می‌دهد و خواص ضدالتهابی دارد.

گیاهان دیگری که به سلامتی کبد کمک می‌کنند عبارتند از زنجبیل، جعفری، گزنه، نعناع، رازیانه، شبدر قرمز.

از ترکیب این گیاهان نیز می‌توانید دمنوش تهیه کنید. برای نوع ترکیب می‌توانید از متخصصان داروهای گیاهی در این زمینه کمک بگیرید.

خواسته های جنسی زنان

در اکثر مواقع کسی که برای رابطه جنسی  پیشقدم می شود ،مرد است و در برخی مواقع زنان خواسته های جنسی خود را مطرح نکرده و با بی میلی و گاهی اجبار او را در این ارتباط مشایعت می کنند. اما واقعیت این است که خیلی از زنان سرد مزاج نیستند و در کنار یک همسر تحریک کننده ،از موجوداتی ترسو و متنفر از رابطه جنسی به قهرمانان داستانهای عشقی تبدیل می شوند، آیا دوست دارید همسرتان را به یکی از این قهرمانان تبدیل کنید؟


این مشخصات مردهایی است که برای همسرشان شریک جنسی خوبی هستند، شما هم می توانید چنین رفتار کنید :
1- مردهایی که به آرامی و با ملایمت عشق ورزی میکنند. برای تحریک همسرشان وقت صرف می کنند و به او فرصت می دهند تا شعله ی شهوتش به آرامی روشن شود.

2- مردهایی که در بستر نیز با همسرشان صحبت میکنند. آقایونی که نمیخواهند احساساتشان را با کلمات عاشقانه در حین رابطه جنسی بیان کنند، به این نکته دقت کنند که بیان احساسات عاشقانه در قبل، هنگام و بعد از نزدیکی به زن احساس محبوبیت و امنیت می دهد.  ادامه مطلب ...

اختلال نعوظ در آقایان 3 علت دارد


یکی از انواع اختلالات جنسی در مردان، اختلال نعوظ است. 2 دهه قبل، بیش از 80 درصد موارد اختلال نعوظ در مردان را به عوامل روحی‌روانی نسبت می‌دادند. ولی اکنون با پیشرفت علم و روش‌های تشخیصی، در بیش از 80 درصد موارد، با انجام روش‌های تشخیصی مورد نیاز بیمار می‌توان یک علت عضوی برای اختلال نعوظ پیدا کرد.

 

وقتی مردی از اختلال نعوظ رنج می‌برد، 3 علت بزرگ می‌تواند داشته باشد:
• علت عضوی: یعنی فرآیند خاصی در بدن مرد سبب اختلال نعوظ شده است؛ به عنوان نمونه، بیماری قند یا دیابت می‌تواند سبب اختلال عروقی و در نتیجه، ناتوانی جنسی مردان شود. یکی از علل شایع اختلال نعوظ مردان، همین بیماری قند است.


• علت عصبی: این گروه از اختلالات نعوظ در مردان که منشا عصبی دارند، در اصطلاح علمی، نوروژنیک نامیده می‌شوند؛ مانند فردی که دچار آسیب نخاعی (مثلا قطع نخاع) شده یا فردی که دچار بیماری ام‌اس است.


• علت روانی: این گروه سوم از اختلالات نعوظ در مردان که منشا روانی دارند، در اصطلاح علمی، سایکوژنیک نامیده می‌شوند؛ مانند بیماری افسردگی که در این افراد، میزان شیوع اختلالات جنسی به‌طور قابل توجهی بیشتر از جمعیت عادی است.

خود علل عضوی یا ارگانیک به 2 دسته بزرگ تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

هورمونی (مانند افرادی که بیماری غدد درون‌ریز مثل تیرویید یا هیپوفیز دارند) و عروقی (مانند افرادی که دچار شکستگی لگن همراه با ضایعات عروقی می‌شوند یا افرادی که میزان چربی خون آنها خیلی بالاست). خلاصه، اختلالات جنسی انواع مختلفی دارند و بدون تشخیص دقیق، نباید فردی تحت درمان قرار گیرد و تشخیص دقیق نیز نیازمند استفاده صحیح و مناسب از اقدامات پاراکلینیک است.