نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

گیاهان یا ادویه مفید برای رقیق کردن خون عبارت است از:

دارچین: این ادویه رقیق کننده خون است و می تواند گردش خون را افزایش دهد.

شوید: اگر چه این گیاه به عنوان رقیق کننده چندان مطرح نیست اما مصرف زیاد آن همزمان با برخی داروها می تواند واکنش ایجاد کند.

سیر: قرن هاست که از این گیاه رقیق کننده خون به علت خاصیت درمانی که دارد، استفاده می شود. زمانی که سیر خام خورده می‌شود خون را رقیق کرده و در نتیجه جریان خون را تسهیل می‌کند. همچنین با تولید اکسید نیتریک، به گشادی رگ های خونی و حل شدن لخته های خون کمک می‌کند.    ادامه مطلب ...

آشنایی با خواص انیسون (بادیان رومی)


انیسون که آن را بادیان رومی و رازیانه ی رومی نیز می‌ نامند، گیاهی است با دانه‌ های بسیار معطر. انیسون از تیره ی چتریان است و با دانه‌ هایی سبز رنگ، گلابی شکل و کوچک که قسمت فوقانی آن نوک تیز بوده و پنج خط برجسته (ده شیار) بر روی آن کاملاً مشهود است، دیده می شود.

انیسون گیاهی است یک ساله به ارتفاع حدود نیم متر، دارای سه نوع برگ قلبی شکل (مدور) در قاعده ی ساقه، برگ های مرکب از 3 تا 5 برگچه ی نوک تیز در وسط ساقه و برگ های سه قسمتی با تقسیمات باریک در بالای ساقه. این گیاه دارای گل های کوچک و سفید رنگ است که به صورت گل آذین چتر مرکب می باشند.

میوه ی آن کوچک و تقریبا گلابی شکل است و بوی معطر و مطبوع دارد. قسمت مورد استفاده ی گیاه، میوه ی آن می باشد که بهترین زمان برداشت، ماه های مرداد و شهریور می باشد.   ادامه مطلب ...

گیاهان معجزه اسا در درمان آرتروز ، درد زانــوهــا ، درد ورم مـفـاصــل و پوکی استخوان.

1-یک قاشق چایخوری دارچین

یک قاشق چایخوری زنجبیل
یک قاشق مرباخوری عسل
یک لیوان شیر کم چرب

طرزتهیه :شیر و زنجبیل و دارچین را با هم می‌‌جوشانیم -۲ دقیقه،سپس کمی که سرد شد با عسل مخلوط کرده نیم ساعت قبل از ناشتا به مدت یک ماه روزانه یک بار در روز میل کنید،از ماه بعد هفته ای سه بار استفاده کنند..کسانی که نمیتوانند شیر بخورند،میتوانند با اب جوش و یا چای سبز میل کنند.  ادامه مطلب ...

6 خوردنی دم دست برای تسکین درد معده

دلیل معده درد می‌تواند غذای خورده شده و یا حتی استرس و نگرانی‌های ذهنی باشد؛ دردی که مطمئنا هیچ کس تمایل ندارد از آن رنج ببرد و بدنبال راهی برای آرام کردن معده خود در خانه است. اگر از حالت تهوع و یا درد زیادی رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر کاری به پزشک مراجعه کنید اما در طب سنتی برخی خوردنی‌های دم دست هم برای شست‌وشوی معده یا دردهای مربوط به آن پیشنهاد شده است:


نعناع

روغن نعناع که عصاره‌ای از نعناع است، نیز برای درمان دردهای معده استفاده می‌شود، اما برای استفاده خانگی به کسانی که از معده درد رنج می‌برند، نوشیدن چای نعناع می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد. باید توجه داشته باشید که تمام گیاهان دارویی برای معده درد خوب نیست و ممکن است باعث سوزش معده و تشدید درد شود.


دارچین

دارچین یکی دیگر از دارو‌های پرطرفدار معده درد است. ادویه‌ای گرم و خوش طعم که معده درد و حالت تهوع را با ترکیبات فلاونوئید‌هایش کاهش می‌دهد. دکتر جیمز‌ ای در کتاب «داروخانه سبز»، بهترین حالت خوردن دارچین را عنوان کرده است، باید یک قاشق مرباخوری دارچین را به مدت ۱۰ دقیقه در آب به حجم یک لیوان جوشاند و بعد نوشید.


زنجبیل  ادامه مطلب ...