نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

لیستی از گیاهان دارویی موثر برای تقویت مو

آلو‌ورا+ نارگیل+ گندم

یک شامپوی گیاهی جدید

اگر احساس می‌کنید مدتی است ریزش موهای‌تان بیشتر شده و باید مراقبت بیشتری از آنها داشته باشید این شامپوی گیاهی را تجربه کنید. نگران نباشید نباید برای خرید این شامپو از این داروخانه به آن داروخانه سر بزنید. به‌راحتی می‌توانید این شامپوی تقویت‌کننده را در منزل تهیه کنید. برای تهیه این شامپو به یک‌چهارم فنجان پودر جوانه گندم، یک‌چهارم فنجان عصاره آلوورا و یک‌چهار فنجان شیر نارگیل احتیاج دارید. مقصودمان از شیرنارگیل همان مایع‌ شیری رنگی است که در میوه نارگیل وجود دارد. این سه را با هم مخلوط کرده و از آن به عنوان شامپو استفاده کنید. شاید در وهله اول به‌نظرتان سخت بیاید که به جای استفاده از شامپو‌های صنعتی که کف می‌کنند از شامپویی استفاده کنید که کف تولید نمی‌کند اما کمی صبور باشید. استفاده از این شامپو و ماساژ سر با آن می‌تواند به منافذ پوست سر شما اجازه نفس کشیدن بدهد و با تحریک فولیکول‌های مو به رشد بهتر آنها کمک کند. برای استفاده از این شامپوی گیاهی آن را روی کف سرتان بریزید و به آرامی با کمک بند دوم انگشتان‌تان روی سر ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس آن را آبکشی کنید.

عصاره گزنه + زیتون

عصاره​ای برای رویش دوباره‌ موها  ادامه مطلب ...

6 ماسک طبیعی و فوق العاده برای مبارزه با موخوره

1. موز و عسل

با ماسک طبیعی موز و عسل، موخوره تان را کم کنید! پوست یک موز را بکنید و لهش کنید، کمی هم عسل به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، کمی هم شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

حالا ماسک را روی پوست سرتان بمالید و حدود ۲۰ دقیقه، یا تا زمانی که ماسک خشک شود صبر کنید. سپس سرتان را با شامپوی همیشگی‌تان بشویید. این راه درمان خانگی، باید در حدود ۲ هفته موخوره‌ی شما را کمتر کند.

۲. پاپایا و ماست  ادامه مطلب ...

درمان موخوره با سرکه سیب

ماسک روغن زیتون و سرکه سیب برای مو خوره

موخوره بیشتر در موهای خشک یا شکننده دیده می‌شود و زیبایی و سلامت موها را هدف قرار می‌دهد. بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل این است که هر از گاهی نوک موهایتان را بزنید تا مو خوره‌ها از بین بروند. استفاده از ماسک‌های خانگی و طبیعی می‌تواند موثر باشد و شما را از شر این مزاحم‌ها خلاص کند. برای این کار به سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری نیاز دارید. ترکیبات ذکر شده را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را روی موهایتان بگذارید و کمی ماساژ دهید سپس موهای‌تان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند سپس موهای‌تان را شست‌وشو دهید.

 

سرکه سیب در خدمت تقویت موها  ادامه مطلب ...

خواص جعفری در درمان بیماریها

جعفری ضد نفخ شکم است و شریان‌ها و رگ‌ها را تمیز می‌کند.

دم کرده ریشه جعفری برای درمان تنگی نفس و درمان سرخک مفید است.

برای رفع لک‌ها و جوش‌های صورت، دم کرده جعفری را روی پوست صورت بمالید. برای روشن شدن رنگ پوست، مقداری جعفری را در نیم لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و صبح و شب صورت خود را با آن بشوئید. بعد از یک هفته پوست صورت شما روشن می‌شود.

دم کرده جعفری ضد تب بوده و برای بواسیر و سنگ کلیه مفید است.

خوردن چای جعفری به هضم غذا کمک می‌کند.

بعد از خوردن سیر برای برطرف کردن بوی دهان می‌توانید از جعفری استفاده کنید. جعفری نفس را نیز خوشبو می‌کند.

شایان ذکر است، برای درمان خون مردگی و له شدگی می‌توان از برگ و ساقه جعفری برای بهبود عضو آسیب دیده استفاده کرد.

هشت نسخه برای چاق شدن

اگر میل دارید که چاق شوید پرهیز کنید از خوردن:

ترشى‏جات، سرکه، هندوانه، گیلاس، پرتقال ترش، لیموترش، آب‏غوره، هلو، آلو، آلوچه، لواشک‏ها، کاهو، پیاز و مصرف دخانیات، همچنین پرهیز کنید از پیاده‏روى‏ها یا دویدن یا ورزش‏هاى طولانى و سنگین، کارهاى سخت و سنگین و اعمالى که باعث عرق‏ریزى فراوان مى‏شوند، ماندن در مکان‏هاى بسیار گرم، بى‏خوابى شب و فعالیت‏هاى جنسى و بالا رفتن از کوه و تپه و پله همچنین گریه و غم و غصه و ناراحتى و عصبانیت.


باید از خوراکى‏هایى که چاق‏کننده هستند زیاد استفاده کنید، مانند: گوشت، کباب، نان با کره و عسل، نان با پنیر و مرزه، نان با پنیر و خرما، نان با کره و خرما، کته‏ى برنج با پرتقال شیرین، شیر گاو با عسل، شیر گاومیش، شیر خر با شکر، گوشت شتر یا کوهان شتر، نان قندى، شیرینى‏هاى قنادى، چربى‏جات، روغن‏هاى مایع، تخم‏مرغ، زرده‏ى تخم‏مرغ خام مخلوط با شیر و عسل، انگور زرد و رسیده، موز، توت خشک، انجیر خشک، سنجد، ذرت، کشمش، چغندر لبویى، کلم، هویج یا آب هویج، خربزه، پسته، فندق، بادام، گردو، قند، عسل، خرما، نخود یا نخودچى، کنجد، یونجه یا تخم یونجه یا عرق یونجه و مرباى بادام. همچنین استشمام بوى خوش و پوشیدن لباس‏ها و کفش راحت نیز مفید است.  ادامه مطلب ...