نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

موادی که مصرف آنها دابطه جنسی را به بن بست می کشد؟



امروزه یکی از تصورات رایجی که به غلط میان برخی از مردم و به خصوص زوج‌های جوان جا افتاده این است که مصرف سیگار، قلیان، الکل و مواد مخدر و محرک می‌تواند برخی از اختلال‌های رابطه زناشویی را کنترل و ناتوانی‌های جنسی را بهبود ببخشد. برخی به امید اینکه مشکلات زناشویی‌شان را حل کنند به توصیه دوستان سراغ این مواد رفته، غافل از اینکه نه تنها اختلال جنسی‌شان حل نمی‌شود بلکه اعتیاد نیز به مشکلات‌شان اضافه خواهد شد! چه بسا بسیاری از این مواد تاثیرات دائمی روی ارگان‌ها و دستگاه جنسی می‌گذارند و حتی بعد از ترک نیز اثرات آن همچنان باقی می‌ماند. البته این مشکلات فقط با اعتیاد ایجاد نمی‌شوند؛ مصرف گاه به گاه این مواد هم می‌تواند برای روابط زناشویی دردسرساز باشد و سلامت رابطه زناشویی و کانون گرم خانواده‌تان را تهدید کند. 

دکتر ناهید حمزه‌ای اصفهانی، متخصص اورولوژی و مجاری ادراری شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند.

 

قابل توجه خانم‌های سرد مزاج!
خیلی اوقات می‌بینیم خانم‌ها برای رفع سرد مزاجی‌شان به توصیه دوستان خود مواد مخدر به‌خصوص شیشه و حشیش مصرف می‌کنند تا تمایلات جنسی‌شان بیشتر شود و بهتر بتوانند با همسرشان ارتباط برقرار کنند در حالی که مصرف این مواد باعث می‌شود فرد خشن و پرخاشگر شود؛ حتی در مواردی اقدام به قتل نیز دیده شده است! بنابراین افزایش توانایی جنسی و جسمی با مصرف این مواد موقتی است. درحقیقت هیچ مقاله یا مدرک علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد مصرف مواد مخدر و محرک توانایی جنسی و جسمی را افزایش می‌دهد.

 

غمگین، افسرده و بی‌کفایت هستید؟!
بی‌خوابی و ضعف به دنبال استفاده از مواد مخدر علاوه بر تاثیرات منفی بر جسم و روند زندگی،  تاثیر منفی بر کیفیت رابطه زناشویی هم می‌گذارد. مصرف مواد در خانم‌ها نیز می‌تواند به صورت غمگینی، افسردگی و احساس عدم کفایت بروز کند که همه این حالت‌ها خود می‌تواند باعث ایجاد ناتوانی جنسی و نرسیدن به ارگاسم شود. به طور کلی اختلالات جنسی به 4 طبقه دسته‌بندی می‌شوند: اختلالات میل جنسی، اختلالات برانگیختگی، اختلالات در رسیدن به اوج لذت جنسی و اختلالات درد حین رابطه زناشویی که همگی با مصرف مواد مخدر ارتباط مستقیم دارند.

 

اگر ترک کنید شاید امیدی باشد
اختلالات تمایل جنسی می‌توانند به صورت کاهش یا از دست دادن کامل تمایل جنسی به همراه ضعف، افسردگی و اضطراب باشند. برای مثال مصرف ماری جوانا باعث کاهش تمایل جنسی به خصوص در خانم‌ها می‌شود اما نکته جالب این است که اگر این ماده قطع شود بلافاصله تمایل جنسی به سطح اولیه‌اش بازمی‌گردد. الکل نیز باعث اختلال در برانگیختگی جنسی می‌شود. در واقع بسیاری از آقایان به دنبال مصرف الکل نمی‌توانند رابطه زناشویی موفق داشته باشند.

 

خانم‌ها حساس‌تر از آقایان!
مواد مخدر و الکل هر دو باعث اختلالات ارگاسم در رابطه زناشویی در مردان و زنان می‌شود. البته خانم‌ها در این زمینه حساس‌تر هستند. علاوه براین، مصرف این مواد و نوشیدنی ها می‌تواند باعث انزال زودرس یا تاخیر در انزال شود که خود یکی از اختلال‌هایی است که می‌تواند رابطه زناشویی را تحت تاثیر خود قرار دهد. همچنین اگر فرد بعد از ترک از لحاظ روانی تحت درمان قرار نگیرد مشکلات جنسی و اختلال در ارگاسم همچنان در او باقی می‌ماند. به همین دلیل این افراد باید بعد از ترک اعتیاد، به‌وسیله روانپزشک بررسی و درمان شوند.

 

افزایش درد و انقباضات در خانم‌ها
یکی دیگر از اختلالات جنسی، درد و ناراحتی حین رابطه زناشویی است. این اختلال مختص به خانم‌هاست و دو دسته اصلی دارد، یکی «دیسپارونیا» یا مقاربت دردناک و دیگری «واژینیسموس» یا انقباضات نابجای عضلات واژن است که بیشتر به نظر می‌رسد جنبه روانی داشته باشد. درواقع اضطراب و استرس حین مقاربت به دنبال مصرف مواد مخدر و محرک‌ها مثل آمفتامین، شیشه و کراک باعث درد و انقباضات نابجای واژن حین مقاربت می‌شود.

 

تاثیرات سیگار و قلیان را جدی بگیرید!
مصرف سیگار، قلیان و سایر محصولات توتون و تنباکو باعث ایجاد مشکلات عروقی در عضو جنسی و ناتوانی جنسی می‌شود. کسانی که در حال حاضر سیگاری هستند یا در گذشته برای مدت‌های طولانی سیگار می‌کشیدند و الان ترک کرده‌اند، بیشتر از کسانی که هیچ وقت سیگار نکشیده‌اند دچار مشکلات جنسی می‌شوند. سیگار همان‌طور که در سایر عروق بدن باعث تنگی و آترواسکلروز می‌شود در عروق انتهایی آلت تناسلی هم می‌تواند تنگی ایجاد کند و روی میزان متوسط فشار خون عضو جنسی اثر بگذارد. بنابراین به تدریج منجر به ناتوانی جنسی می‌شود. طول مدت کشیدن سیگار نیز روی میزان ناتوانی فرد تاثیر مستقیم دارد. مصرف توتون و تنباکو همان‌طور که حرکت مژک‌های نای و نایژه‌ها را مختل می‌کند در حرکت اسپرم‌ها نیز اختلال ایجاد می‌کند و باعث ناباروری می‌شود. افرادی که سیگاری هستند و مشکل ناتوانی جنسی دارند برای درمان باید اول از همه سیگار را ترک کنند. پس در این افراد مصرف دارو به تنهایی نمی‌تواند ناتوانی جنسی را درمان کند.

 

این باور غلط است تا اینکه...
یکی از تصورات غلطی که در میان مصرف‌کنندگان مواد مخدر و محرک به خصوص تریاک، حشیش و شیشه وجود دارد این است که فکر می‌کنند با مصرف این مواد توان جسمی، جنسی و شغلی‌شان افزایش پیدا خواهد کرد. حتی بعضی از راننده‌های وسایل سنگین به خاطر اینکه نیاز به خواب‌شان کمتر شود و بیشتر کار کنند سراغ مواد مخدر می‌روند. همچنین بعضی از بیمارانی که دردهای اندامی، ستون فقرات و ... دارند برای کاهش دردشان به توصیه نادرست دیگران، تریاک مصرف می‌کنند. در واقع مصرف این مواد در اوایل ممکن است کمی باعث حس آرامش شود، به همین دلیل فرد فکر می‌کند از لحاظ جسمی قوی‌تر شده است درحالی که به مرور تاثیر عکس می‌گذارد. در این صورت فرد نه تنها توانایی جنسی‌اش را از دست می‌دهد بلکه بعد از مدتی تبدیل به یک فرد بی‌تفاوت می‌شود. درواقع بدن نسبت به این مواد مقاوم می‌شود. حتی وقتی مصرف دارو و ماده مخدر قطع می‌شود بدن دیگر نمی‌تواند هورمون‌های لازم برای یک سیکل جنسی سالم را تولید کند و فرد دچار مشکلات به مراتب بیشتری از گذشته می‌شود.

 

این باور فقط شما را معتاد می‌کند
آقایان با افزایش سن به طور طبیعی میل جنسی‌شان کمتر می‌شود. به همین دلیل بعضی از آنها به امید افزایش توانایی سراغ مواد مخدر می‌روند. به این ترتیب نه تنها اختلال عملکرد جنسی پیدا می‌کنند بلکه مسئله اعتیاد هم به مشکلات‌شان اضافه می‌شود. بعضی افراد فکر می‌کنند استفاده از تریاک می‌تواند به درمان انزال زودرس کمک کند. درواقع این ماده در ابتدا به صورت موقت انزال را به تاخیر می‌اندازد اما به مرور زمان نتیجه عکس می‌گذارد و فرد انزال و توانایی جنسی اش را کاملا از دست می‌دهد.

 

الکل در آقایان صفات زنانه ایجاد می‌کند!
اعتیاد به الکل چه در خانم‌ها و چه در آقایان باعث مشکلات ناتوانی جنسی می‌شود. اگرچه لازم به ذکر نیست که مصرف الکل به دلایل مختلف از دیدگاه اسلام، قرآن و بهداشت عمومی حرام است و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند که یکی از آنها کاهش میزان انقباض عروق عضو جنسی و مشکل نعوظ در آقایان می‌شود. در خانم‌ها نیز باعث می‌شود پالس‌های فشاری و انقباضاتی که حین رابطه زناشویی باید بروز کند، رخ ندهد و فرد وارد فاز برانگیختگی نشود. مصرف الکل در آقایان به مرور نه تنها ناتوانی جنسی به بار می‌آورد بلکه باعث ناباروری و ایجاد صفات ثانویه زنانه هم می‌شود زیرا بر متابولیسم هورمون مردانه یا تستوسترون تاثیر مستقیم می‌گذارد.

 

خجالت را کنار بگذارید!
در انتها مهم‌ترین توصیه این است که در موارد ناتوانی جنسی از مراجعه به پزشک خجالت نکشید. اگر سلامتی جنسی و جسمی و از همه مهم‌تر زندگی خود را ارزشمند می‌دانید به داروهای تبلیغاتی ماهواره و اینترنت، سیگار، قلیان، الکل، مواد مخدر و محرک برای همیشه نه بگویید. همچنین از خرید داروهای مربوط به ناتوانی جنسی بدون تجویز پزشک حتی در موارد استاندارد بودن دارو، خودداری کنید. در ضمن بهترین افراد برای مشورت جهت درمان مشکلات ناتوانی جنسی، متخصصان کلیه و مجاری ادراری (ارولوژیست)، متخصصان زنان، روانشناسان و روانپزشکان هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد