نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

راهکارهایی برای کم کردن شهوت زن ومرد

  گاهی اوقات زن و شوهر از لحاظ میل جنسی برابری ندارند و یکی میلش بیش ازدیگری است واین سبب بروز اختلافاتی در روابط زناشویی میگردد. به این منظورچنانچه میل جنسی زیاد باشد برای کاستن آن می‏توان از تخم گشنیز، تخم شوید،زنیان، بادیان، انیسون و کاهو یا تخم کاهو استفاده کرد. مداومت در خوردنعدس نیز میل شهوانی را کاهش می‏دهد. از میان سبزیجات تلخون کاهنده میل جنسیاست. در میان گیاهان دارویی نیز سداب اثر کاهنده دراین مورد دارد.

روش‏های کاهش قدرت جنسی

افراط در شهوت‏رانی و مقاربت جنسی برای سلامتی زن و شوهر زیان‏باراست و عمر آن‏ها را کوتاه می‏کند. از این رو آن‏ها باید غریزۀ جنسی رادرخود کنترل کنند تا کمتر آسیب ببینند. برای دستیابی به این هدف بایددستورالعمل‏های زیر را بکار گیرند:

1- رژیم غذایی مناسبی داشته باشند: زن وشوهر باید از پر خوری وخوردن غذاهایچرب، شیرین، سرخ کردنی  و تند پرهیز کنند و به جای آن بیشتر از لبنیات ومیوه‏جات استفاده کنند.  

2- از محرک‏های جنسی اجتناب کنند. برخی از این محرک‏ها عبارتند از: نوارها،سی‏دی‏ها وتصاویر مستهجن، لخت شدن زن ومرد نزدیک یکدیگر، آرایش ومعطر سازینزد همسر، چشم چرانی، اختلاط زنان و مردان نامحرم، خوابیدن در کنار یکدیگر.

3- برای تمام شبانه‏روز برنامه ی  مناسبی را تهیه و تدوین کنند به‏ طوری که در آن ورزش، مطالعه و کار جایگاه خاصی داشته باشد.

4- گاهی در مجالس سوگواری حضور یافته  و یا قبور مردگان را زیارت کنند.

5- باورها و گرایشات دینی واخلاقی خود را تقویت کنند.

6- مرد با نظر پزشک از برخی داروهای شیمیایی (چون کافور) استفاده کند. (کافور برای زنان مضر است)

7- دربارۀ ضررهای شهوت‏رانی تامل نمایند و آثار سوء آن را روی کارتی نوشته و محتوای آن را به طور روزانه مرور کنند.

8- از خوراکی‏هایی که میل جنسی را کم می‏کند بیشتر استفاده کنند مانند:انار، عدس، جوء، ماءالشعیر، سماق، غوره، سرکه، تخم خرفه، کاهو، برگ شوید،تخم شوید، برگ گشنیز، تخم گشنیز، رازیانه، بزرالبنج، تخم ؟ ، روغن ؟ ، تخم کاسنی، ریواس، شیر خشت، قهوه کافور، آب دم کردۀ سداب، آب جوشاندۀ گل نیلوفر و عرق کاسنی.

 

·     25 گرم مرزنجوش، 50 گرم اسطوخدوس، 300 گرم عناب، 100 گرم ریشه یشیرین‏بیان، 70 گرم گل‏ گاو زبان و 40 گرم گل بابونه تهیه کنید. ریشه‏هاوعناب‏ها را نیم‏کوب کرده با بقیه گیاهان مخلوط و یک قاشق غذاخوری از آن رادر قوری چینی بریزید و 3 لیوان آب جوش اضافه کرده، به مدت 45 دقیقه آن رادم می‏کنیم، سپس از صافی گذرانده، هرگاه خواستید مقداری از آن را میل کنید.

·     3 مثقال بسفایج، 1 مثقال سنبل‏الطلیب، 1 مثقال بادرنجبویه و 2 مثقالاسطوخدوس،  3 مثقال بادیان و 2 مثقال زنیان را مخلوط و در ظرفی بریزید و4لیوان آب به آن اضافه کنید، سپس به مدت 3 دقیقه بجوشانید وحدود نیم ساعتبگذارید دم بکشد، بعد از صافی گذرانده، به مرور در طول روز میل کنید.

·     روزانه، در دو نوبت خاکشیر را جوشانده و با شکر مخلوط کنید و میل کنید.

·     35 گرم مرزنجوش، 35 گرم سنبل‏الطلیب، 50 گرم گل گاو زبان و 40گرمبادرنجبویه و 30 گرم رازیانه را مخلوط کرده، یک چنگه کوچک از آن‏ها را درظرفی ریخته، 4 لیوان آب اضافه کنید، سپس به مدت 3 دقیقه بجوشانید و 30دقیقه بگذارید دم بکشد و بعد از صافی گذرانده، هرگاه خواستید مقداری از آنرا میل کنید.

·     بسفایج، زنیان، بادیان، تخم گشنیز وتخم شوید از هر کدام 2 مثقال،بادرنجبویه، افتیمون و اسطوخدوس از هر کدام یک مثقال، همه را مخلوط کرده وابتدا آن را جوشانده سپس از صافی گذرانده و در یخچال نگه دارید، روزانه بهمقدار یک استکان (صبح، و ظهر وعصر) میل کنید.

·     روزانه، مقداری مرزنجوش و بادرنجبویه را دم کرده ومیل کنید.

·     دوازده گرم برگ ریواس را در 5 لیوان آب به مدت 20 دقیقه بگذارید دم بکشد و سپس از صافی بگذارنید و میل کنید.

·     مقداری دانه‏های نیلوفر آبی و رازیانه را تهیه کرده، آن‏ها را کوبیده، قبل از خواب یک قاشق چای‏خوری میل کنید.

·     هر صبح ناشتا، 3 عدد مغز دانه‏های میوۀ تمرهندی کوبیده شده را تناول کنید.

·     روزانه، 3 مثقال برگ سداب را دم کرده میل کنید.

·     برگ ضغیوس که یکی از انواع مارچوبه می‏باشد را دم کرده، میل کنید.

·     گه‏گاه مقداری برگ پنج انگشت میل کنید.

·     به آش‏ها و خورش‏های سبزی‏دار، شوید، ترخون و گشنیز اضافه کنید و یا این که همراه غذاهای روزانه به مقدار متعادل میل فرمایید.

·     25 گرم  ترخون  خشک را در چهار لیوان آب به مدت 3 دقیقه بجوشانید، سپس از صافی بگذرانید ومیل کنید.

·     روزانه، 2 استکان کوچک (1 استکان صبح و 1 استکان عصر) عرق شوید میل کنید.

·     هر شب 30 دانه عناب را در ظرفی خیس کرده، روز بعد آن‏ها را میل کنید، بعد آبی که عناب‏ها در آن خیس شده‏اند، را میل کنید.

·     30 گرم گل رازک را در 4 لیوان آب به مدت 10 دقیقه جوشانده، از صافی بگذارنید و میل کنید.

·     پانزده گرم شیر خشت را در آب ولرم حل کرده، میل کنید.

·     یک قاشق غذا خوری از گل خشک نیلوفر آبی در یک لیوان آب جوش به مدت 10دقیقه بگذارید دم بکشد و روزانه یک استکان کوچک صبح و یک استکان عصر میلکنید.

·     35 گرم علف مروارید را در 4 لیوان آب به مدت 3 دقیقه بجوشانید و مدت کمیبگذراید دم بکشد، سپس از صافی گذرانده، روزانه 3 فنجان وسط غذاهای صبح،ظهر و شام میل کنید.

·     30 گرم گل نیلوفر سفید و 10 گرم گل رازک را در 4 لیوان آب جوش به مدت 30دقیقه بگذارید دم بکشد و روزانه به مقدار 3 فنجان (صبح، ظهر و شب) میلکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد