نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

سردرد

هوالشافی 

 

* بادکش کتف  *  

علائم سر درد سرد

 بیخوابی ، خستگی ، گرسنگی ، استرس ، اگه سودا باشد سر درد از پشت سر شروع می شود ، سر درد های سرد معولا یک طرفه هستند ، اگه سودا داشته باشد حساس می شود دوست دارد تنها باشد و چشمانش را

ببندد و در جای تاریک برود  

* عائم سر درد گرم

 وقتی جای گرمی می رود شروع می شود معمولا از جلوی سر شقیقه  شروع می شود *  

ترکیبی : ممکنه یکی سودا صفرا و یا بلغم و صفرا باشد اگر تفکیک کردیم بهتر و اگر نه باید ازمایش کنیم

به این صورت که گلاب یا اسناس نعنا روی پیشانی بمالد اگه بهتر شد از نوع سرد است 

نوع بلغمی: از دارهای گرم مثل اسفند   

نوع سوداوی :سرکه انگبین +اسفند  

 اگه سر درد همراه سنگینی سر باشد از داروی عطسه اور استفاده می شود  

 برای سر درد گرم بعداز حجامت عام ، حجامت سر انجام دهند

درمان با نخود 

یکی از درمان های سنتی وبسیارموثر نخود برای رفع سردرد است ،که البته بستگی به علت سردرد نیز دارد . به عنوان مثال در سردردهای ناشی از ضعف اعصاب یا ضعیف شدن بدن بعد از بیماریها، یا سردرد های بعد از سقط در خانم ها.

برا ی این منظور میتوان پودر نخود خام را با زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرد وبه مدت چند ساعت روی ریشه های مو وپوست سر گداشت . 

 

اصلاح عادتهای فردی مهمترین اصل در درمان سردرد است 

 

دکتر “مهدی انصاری نیا” در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار علمی ایرنا در خصوص نقش عادتهای شخصی اظهار داشت: فرد باید برنامه مشخصی در زندگی داشته باشد و همه چیز بطور منظم و سر وقت باشد، زیرا عوض شدن و یا به تاخیر افتادن زمان خواب و یا زمان صرف غذا می تواند به بروز سردرد بینجامد.
این متخصص سردرد افزود: گاهی عوض شدن حالت های شخص، عوض شدن هوا و محیط نیز می تواند باعث سردرد در فرد شود.
این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه قوی ترین روش های درمان سردردها، رفتار خود شخص است، گفت: رفتارهایی همچون صرف به موقع غذا ، خوابیدن به مقدار کافی و در زمان مناسب، نوشیدن فراوان آب، دوری از دود سیگار، استرس کمتر، مصرف کمتر چای و قهوه نقش موثری در تسکین و پیشگیری از سردرد دارد.
وی افزود: بررسی افرادی که دچار سردرد می شوند نشان می دهد آنها به طور قطع یکی از موارد گفته شده را رعایت نکرده اند؛ به این صورت که یا در خوابشان اختلال ایجاد شده و یا اینکه در برنامه روزانه ای که بدن به طور طبیعی به آن عادت کرده تغییری ایجاد شده است، این تغییر می تواند به صورت حذف یا تغییر در زمان صرف یک وعده غذایی هم باشد.
فوق تخصص سردرد یادآور شد: البته ممکن است کسانی با رعایت تمام موارد، باز هم دچار سردرد شوند که با تجویز پزشک برای این دسته از افراد داروهایی در دو نوبت تجویز می شود.
وی با بیان اینکه این داروها در دو مرحله پیشگیری و تسکین تجویز می شوند، گفت: بیمار داروهای پیشگیری را در زمان هایی که احتمال می دهد دچار سردرد شود قبل از شروع دردها، مصرف می کند که با شروع سردرد دیگر تاثیری ندارند.
انصاری نیا افزود: گروه دیگری از داروها تسکین دهنده هستند که با شروع سردرد باید مصرف شوند.
این پزشک اظهار داشت: تمام متخصصان سردرد در کل دنیا به این نتیجه رسیده اند که داروهای مسکن و حتی داروهایی که برای درمان سردرد توسط پزشک و با نسخه تجویز می شوند، اگر بطور مداوم استفاده شوند خود باعث بروز سردرد می شوند.
وی گفت: توصیه ما به افرادی که دچار سردرد هستند این است که اگر سردرد آنها در هفته اول و دوم به دارو جواب نداد ، ممکن است علت خاصی داشته باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد و یا اینکه سردرد مقاوم به دارو از جمله از نوع سردردهای میگرنی مقاوم به درمان باشد که در هر حال باید مورد بررسی پزشک قرار گیرد.
فوق تخصص سردرد خاطر نشان ساخت: علاوه بر سردردهای ناشی از میگرن، ضربات به دنبال تصادفات نیز می تواند باعث سردردهای مقاوم به دارو و سردردهای روزانه شود؛ همچنین گاهی بالا بودن آب نخاع، باعث سردردهای روزانه می شود که نیاز به بررسی و آزمایش های بیشتری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد