نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

سوء مزاجهای گرم کبد

سوء مزاجهای گرم کبد : افراد بسیار زیادی به این حالت گرفتارند، ادرار پر رنگ رنگ و زرد، اشتهای کم، تشنگی ، داغ شدن بدن، سرعت بالای نبض، گاهی اوقات تب پیدا میکند، به گرما حساس میشود، زبان حالت زبری پیدا میکند

درمانهای سوء مزاج کبد: روغن زیتون و ریشه کاسنی در درمان همه سوء مزاجهای کبد موثر است

کاسنی درمان اصلی است

کاسنی + تمبر هندی + کشنیز + سرکه + زرشک + کرفس  + سرکه انگبین

ناشتا : عصاره عناب و زرشک مسهل عام

مسهل عام : سنا + گل سرخ + افسنطین + تخم کتان + گل ختمی+ ترنجبین را کوبیده دم کرده .و همراه با عناب و زرشک میل شود

نسخه بعدی: ناشتا : 3 قاشق غذاخوری + یک و نیم لیوان آب جوش + مغز فلوس چهار و نیم گرم پودر شده

اصلاح خون اهمیت دارد :

حجامت ( متوسط به پایین ) ماهی یکبار ( به شرطی که انمی نداشتنه باشد )

فصد ( در صورت شدید بودن )

زالو ( در محل کبد )  ( متوسط به شدید )

ناروان ( دانه انار ) اب انار + زرشک

جو پخته شده و یا سرکه + کاهو ( جهت رفع قبوضیت انار)  

نسخه بعدی: تخم خیار گل سرخ سنا- افسنطین تخم کاهو

تخم کاسنی + زرشک آبی ( طبی ) بصورت مساوی اسیاب یا نیم کوب در یک لیوان ابجوش دم کرده و صاف و میل میکند

منع صفرازاها: ( گرم و خشک ها )

در گرمی شدید میتوان دو نسخه را تجویز کرد

نظرات 2 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:05 ب.ظ http://3redapple.blogfa.com

سلام دوست من.
از اطلاعات بسیار خوبتون ممنونم.
من حدود چند ماهی می شه که تغذیه حساس شدم و دارم تحقیقات می کنم.از چای شروع کردم و بعد قند و شکر.
خودم هم با توجه به چیزهایی که در مورد مزاج های کبد نوشتید گرم و خشک هستم.بفرمائین که صفرا و سودای زیاد مشکلی ایجاد می کنه؟و اگه آره راهش چیه؟
ممنون می شم راهش رو بهم بگین.
در ضمن،همسر بنده دچار اوره بالا هستن و 32 ساله.چه چیزهایی نباید بخورن و چه چیزهایی براشون خوبه؟
اگه زحمت بکشین جواب بدین بینهایت ممنون می شم.
موفق باشین.

علی چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 ب.ظ http://3redapple.blogfa.com

در ضمن بلاگتون رو لینک کردم که راحتتر به شما دسترسی داشنه باشم.
ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد