نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

خدا درمانی در قرآن و سنت(9)

قدم چهارم: چگونگی دقیق نواقص و کمبودهای خود را به خود و خداوند اقرار کردیم


ما در قدم سه لیستی دقیق و موشکافانه از نواقص خود  از ابتدای زندگی تاکنون تهیه کرده و در این قدم به خود و خداوند اقرار کردیم . راهنمای ما در این قدم قرآن و سنت است که در این میان حدیث عقل و جهل مرجع اصلی است و البته یک راهنمای خوب هم ممکن است نیاز باشد تا دچار اشتباه نشویم.

در قدم چهارم با صدای بلند کمبودهای عقلی خود را با جزئیات  به خود و خداوند اعتراف می کنیم .


اعتراف به گناه  (در دیدگاه سلامت محور نواقص و کمبودها و بیماری ها)در قرآن وسنت ارزش بسیار زیادی دارد .

خود اعتراف بخش مهمی از درمان است. بیمار ترین انسان ها کسانی هستند که بیمار هستند  اماخود را سالم می پندارند . لذا راه درمان هم بسته می ماند در این جا به برخی آیات و روایات اشاره می کنیم.

فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضًا وَلَهُم عَذَابٌ أَلِیمٌ بِمَا کَانُوا یَکْذِبُونَ*وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ*أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَکِن لاَّ یَشْعُرُونَ*وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُواْ کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُواْ أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاء أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاء وَلَکِن لاَّ یَعْلَمُونَ(بقره 10تا14)

قلب های انسان ها ی بی ایمان بیمار است و  خداوند با انکار آنها ، بیماریشان را تشدید می کند .مفسد هستند اما خود را مصلح می دانند بیمار هستند اماخود را سالم می پندارند و سفیه و نادان هستند اما دیگران را سفیه و بی خرد می بینند.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد