نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

نسخه های خانگی برای تسکین خارش پوست



اگر در فصل بهار دچار حساسیت های پوستی می شوید این راههای درمانی به شیوه خانگی را امتحان کنید.


 

*** با حساسیت خداحافظی کنید
کهیر یکی از بیماری های پوستی در بدن محسوب می شود که در حقیقت یک واکنش آلرژیک به مصرف برخی از موادغذایی، داروهای شیمیایی، عطرها، بوها و حتی تماس با اشیای روزمره ای است که هر روز با آنها تماس داریم.
بروز کهیر بر پوست معمولا ظاهر نامناسبی را برای پوست ایجاد می کند.
ناحیه ای که به کهیر مبتلا می شود دچار التهاب، قرمزی، درد و خارش می شود و مشکلاتی را برای فرد مبتلا به همراه دارد.
درمانگران طب طبیعی در سراسر جهانبر این باورند، برخی از گیاهان دارویی می توانند تا حد زیادی عوارض و نشانه های بروز این بیماری را در بدن کاهش دهند.
  

 

*** نعنای تازه بخورید
یکی از بهترین گیاهان دارویی که می تواند میزان خارش و درد ناشی از ابتلا به کهیر را در بدن بیمار کاهش دهد گیاه نعناست. درمانگران طب سنتی مصرف این گیاه به صورت تازه به همراه وعده های غذایی یا میان وده را در کاهش میزان خارش و درد کهیر بسیار موثر میدانند. این گروه حتی نوشیدن چای نعنای تازه را در بهبود این عوارض بسیار موثر می دانند.
 

*** حمام آرامش بخش
یکی از بهترین شیوه های تسکین خارش و سوزش ناشی از کهیر حمام کردن با بلغور جوی دو سر است. برای انجام این کار کافی است 2 فنجان بلغور جوی دوسر را به یک وان آب نیمه ولرم اضافه کنید و پس از خیس خوردن بلغور در آن به مدت 20 دقیقه درون این وان دراز بکشید. قرار گرفتن در این وان به شما کمک می کند تا بخش زیادی از فشارهای ناشی از سوزش و خارش پوست خود را کنار بگذارید و راحت تر مراحل درمان این بیماری را تحمل کنید.
 

*** آلوورا آثار را از بین می برد
بسیاری از خانمها با خواص درمانی گیاه آلوورا و ژل آن آشنایی دارند و از فواید آن در درمان برخی از بیماری های پوستی مانند سوختگی،بریدگی ها و آفتاب سوختگی ها آگاهی دارند، اما شاید کمتر درباره خواص درمانی و تسکین دهنده این گیاه برای کنترل و درمان کهیر بدانند.
ژل 99درصد گیاه آلوورا یکی از بهترین داروهای طبیعی برای از بین بردن تیرگی ها و قرمزی بجای مانده کهیر بسیار مناسب است. البته توجه و اطمینان داشته باشید که ژلی که تهیه می کنید کاملا خالص و بدون افزودنی های دیگر باشد.
مالیدن این ژل روی آثار به جای مانده از کهیر در مناطق آسیب دیده، موجب درمان، بهبود تیرگی و قرمزی پوست می شود. این ژل می تواند در کمتر از یک هفته آثار باقیمانده روی پوست را درمان کند.
 

*** کمپرس شیر و تسکین درد
افراد مبتلا به کهیر در اوقاتی که این بیماری به شدت خود می رسد، درد زیادی را در بدن شان احساس می کنند.
این افراد می توانند برای کاهش میزان درد و خارش در بدن شان از کمپرس شیر استفاده کنند.
برای این منظور کافی است مقداری شیر سرد را با آب مخلوط کرده و درون ظرفی بریزند و یک دستمال نخی تمیز را به شیر آغشته کرده و آن را روی موضع مبتلا به کهیر بگذارند. بهترین میزان برای ترکیب آب و شیر آن است که یک چهارم ظرف را شیر و 3 چهارم باقیمانده را آب سرد اضافه کنید.
البته باید مراقب بود تا آب بیش از اندازه سرد نباشد تا موجب آزار پوست بیمار شود. تکرار این کار موجب بهبود درد و خارش بیمار می شود.
نکته ای که در این میان مهم است، این است که به محض خشک شدن پارچه یا از بین رفتن نم آن کافی است مقداری از مخلوط تهیه شده را روی پارچه در موضع مورد نظر اسپری کنید.
 

*** این چای گیاهی را تجربه کنید
حتما می دانید که استرس و اضطراب یکی از مهمترین عوامل در تشدید بیماری کهیر است.
در حقیقت اعصاب ناآرام یکی از مهمترین عواملی است که موجب کاهش توان سیستم ایمنی بدن شده و به بروی بیمرای کهیر کمک می کند.
برای کنترل اعصاب و افزایش آرامش فرد مبتلا به کهیر می توانید چای نعنا و عسل را تهیه کنید و موجب برقراری آرامش در آنها شوید و به مرور به درمان آنها کمک کنید. برای تهیه این چای کافی است 2 قاشق غذاخوری نعنا را در 2 فنجان آب جوش دم کنید و اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه روی حرارت کم باقی بماند.
سپس این مخلوط را صاف کرده و آن را با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری لیموترش تازه ترکیب و به بیمار مبتلا به کهیر بخورانید. نوشیدن این چای موجب تسکین استرس و آرامش اعصاب او شده و در نهایت موجب تسریع روند درمانی بیمار می شود.
 

*** درمان آلرژی میگرن با روش غیر متعارف
هومیوپاتی امروزه از سوی درمانگران بسیاری برای درمان بیماری های جسم و روح توصیه می شود. این شیوه درمانی خوشبختانه قابل ارائه به تمامی گروه های سنتی است و در گروه درمان های غیر تهاجمی در جهان جای می گیرد.
امروزه شیوه درمانی هومیوپاتی یکی از رایج ترین شیوه های درمانی طب مکمل محسوب می شود که به عنوان درمان اصلی یا کمکی برای درمان بسیاری از بیماری های جسم و روح مورد استفاده قرار می گیرد.
در این شیوه درمانگر با تحریک سیستم ایمنی و حیاتی بدن بیمار به واسطه فرآورده ها و داروهای هومیوپاتی به درمان و تسکین دردهای او کمک می کند.
 

*** با میگرن خداحافظی کنید
در شیوه درمانی هومیوپاتی فرآورده هایی وجود دارد که به درمان این بیماری و سردردهای آن کمک می کند.
این فرآورده ها به حدی موفق عمل می کنند که می توان آنها را جایگزین داروهای طب رایج دانست.
به این ترتیب درمانگر هومیوپاتی می تواند با مشاوره با پزشک بیمار به مرور فرآورده های طبیعی هومیوپاتی را جایگزین داروهای شیمیایی کند و به مرور فواصلحملات سردرد را افزایش داد و به درمان سردردهای میگرنی کمک کند.
 

*** دردهای تان را بکاهید
هومیوپاتی اگرچه ممکن است برای درمان شکستگی ها راه حلی نداشته باشد، اما می تواند به عنوان یک روش طبیعی و بی عارضه به تسکین دردها و التهاب ناشی از ضربه و شکستگی ها کمک کنند.
به عنوان مثال فردی که بر اثر تصادف یا ضربه دچار شکستگی استخوان فمور می شود، باید با مراجعه به متخصص ارتوپد برای درمان اقدام کند، اما در شیوه هومیوپاتی نیز متدهایی وجود دارد که برای تسکین درد، کاهش التهاب، ورم مفاصل یا موضع شکستگی بسیار مفید و موثر است.
 


*** موفق در درمان آلرژی
هومیوپاتی در درمان بیماری های مختلفی می تواند به عنوان درمان اصلی یا درمان کمکی مفید واقع شود.
درمانگران این شیوه درمانی می توانند از متدهای این شیوه برای درمان بسیاری از اختلال های اضطرابی، عصبی و انواع افسردگی ها و استرس بهره بگیرند.
ضمن آنکه این شیوه می تواند بسیاری از اختلال های عملکردی دستگاه گوارش، کلیه ها و اختلالات قاعدگی را نیز درمان کند.
علاوه بر این، هومیوپاتی یکی از موفق ترین شیوه های درمانی برای بهبود و درمان انواع آلرژی هاست.
آلرژی ها به دلایل مختلفی در بدن ایجاد می شوند، برخی از آنها به دلیل اختلال در سیستم ایمنی در بدن بروز می کنند، برخی از ‌آلرژی ها فصلی هستند.
برخی به دلیل حساسیت به موادغذایی خاص در بدن به وجود می آیند که فرآورده های هومیوپاتی می تواند در کنترل آنها بسیار مفید عمل کند./


منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/3460174/%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%8A-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A-%D8%AA%D8%B3%D9%83%D9%8A%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد