نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

طالبی


Cantaloupe

طالبی

نام علمی: Cucumis melo L

طالبی یکی از پر طرفدارترین میوه های تابستانی است که علاقمندان خاصی در سراسر دنیا دارد. بیشتر به خاطر عطر و طعم بی نظیرش این همه علاقمند را به خود جذب کرده ناگفته نماند که دارای خواص درمانی ویژه ای هم هست که برخی افراد با توجه به عطر و طعم بی نظیرش به خاطر خواص درمانی بی نظیری هم که داراست مصرف می کنند.این میوه از خانواده خیار و کدو بوده که شباهت زیادی به خربزه دارد با این تفاوت که زودتر از خربزه رسیده و آماده مصرف می شود که یکی از پر آب ترین و زود هضمترین میوه های فصل تابستان است. طالبی  میوه‌ای سرشار از قند است، در بسیاری از موارد طعم شیرین آن با قند رقابت می‌کند. این میوه درمان کننده‌ی بسیاری از بیماری‌های نهفته‌ی درونی است. به علت رادیو اکتیوی که در آن وجود دارد بعضی از بیماری‌هایی که در بدن شما نهفته است و قرار است در آینده بروز ‌کند، با مصرف صحیح طالبی در شما پیدا می‌شوند و با ادامه‌ی مصرف، این بیماری‌ها از وجودتان پاک می‌شود.

 

 

طالبی طبیعت گرم و خشک دارد.

قسمت های مورد استفاده : میوه ، دانه.

خواص درمانی و روش مصرف

مصرف طالبی بسیار مقوی و نیروبخش و محرک است. طالبی از حمله‌های قلبی جلوگیری و آنها را مهار می‌کند. طالبی ضد سرطان (به خصوص پروستات) است و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند.

تورم پروستات : مقداری از دانه های طالبی را با یک لیوان آب داخل مخلوط کن ریخته سپس آب آن را صاف کرده و میل کنید  

اشتها آور : مصرف طالبی باعث بیشتر شدن اشتها می شود.

رفع عطش : به دلیل مقدار زیاد فیبر و آب فراوان در طالبی مصرف آن در فصل تابستان باعث به تدریج آزاد شدن آب از فیبر می شود که این عمل باعث کاهش عطش و دریافت مقدار کافی آب در زمان نیاز خواهد شد .

خشکی پوست: طالبی دارای مقدار زیادی آب ، ویتامین ب و بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شوند به همین دلیل یکی از بهترین میوه ها برای درمان خشکی و همچنین درمان چین و چروک پوست محسوب می شود. برای این منظور روزی دوبار با آب طالبی پوست را ماساژ دهید.

کک و مک، لکه: طالبی میل کنید و پوستش را نیم ساعت روی محل بگذارید. تا بهبودی تکرار شود.

شن و سنگ کلیه: طالبی دارای خاصیت ادرار آور بوده و مانع از تشکیل و از بین برنده سنگ کلیه می شود برای این منظور باید آب طالبی را بگیرید و نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

یبوست: حالت ملین داشته و باعث لینت مزاج می شود. بعد از هر غذا مقداری طالبیِ نرم­کرده میل کنند.

بواسیر: یک ساعت بعد از غذا طالبی را نرم و میل کنید. تا بهبودی تکرار کنید.

یرقان: به طور مرتب روزی سه بار یک یا دو لیوان آب طالبی را میل کنید.

سوختگی و التهابات پوستی : مقداری گوشت طالبی را روی قسمت ملتهب بگذارید باعث درمان التهاب خواهد شد .

درمان کم خونی ، افزایش وزن کودک و نوجوان : این میوه که دارای مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است با تصریح عمل متابولیسم در بدن باعث افزایش اشتها و همچنین درمان لاغری وافزایش وزن کودک و نوجوان می شود

پیشگیری و درمان سل : به دلیل وجود مقدار زیاد آنتی اکسیدانهای طبیعی در طالبی باعث کاهش علائم سل و همچنین درمان این بیماری می شود

تنظیم فشارخون و کاهش کلسترول : مصرف مرتب این میوه باعث تنظیم فشارخون در افرادی که مبتلا به فشارخون بالا هستند و همچنین در افرادی که دچار افزایش کلسترول شده اند بسیار مفید است.

پیشگیری از آب مروارید : به دلیل مقدار زیاد بتاکاروتن در این میوه باعث پیشگیری آب مروارید و همچنین بهبود بینایی در افراد میانسال و کهنسال می شود.

نکات مهم

  • مصرف طالبی در افرادی که دچار سندروم روده تحریک پذیر(IBS) هستند باعث تحریک بیشتر و شدت بیماری می شود
  • افراد دیابتی باید در مصرف طالبی جانب احتیاط را رعایت کنند



منبع : http://hakimtehrani.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد