نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

تبخال و چند درمان خانگی موثر

وازلین برای بهبود زخم تبخال

از وازلین برای پوشش تبخال استفاده کنید. وازلین روی زخم رو چرب میکنه و علاوه بر سرعت بخشیدن به روند بهبود،از قرار گرفتن زخم در معرض گرد و غبار و باکتری ها جلوگیری میکنه و باعث میشه زخم دچار عفونت مجدد نشه.

پیشگیری و درمان تبخال با یخ  

ویروس تبخال برای رشد و تکثیر به فضایی گرم نیاز داره. با گذاشتن یخ روی محلی که در حال تبخال زدن هست میتونید جلوی رشد این ویروس رو بگیرید. همچنین وقتی محل تبخال زخم شد، برای حلوگیری از درد و سوزش، یخ میتونه مسکن خوبی باشه و درد و سوزش تبخال رو کاهش میده.

نمک برای تبخال

البته که خیلی سوزناکه. ولی از روش های موثر برای درمان تبخاله. چراکه جلوی پیشرفت عفونت رو میگیره. مقداری آب و نمک رو با هم مخلوط کنید و با پنبه ایکه آغشته به آب و نمک شده به آرومی روی زخم قرار بدیدتا تبخال حدود 30 ثانیه در آب نمک خیس بخوره. فقط مراقب باشید که پنبه خیلی به زخم کشیده نشه چون واقعا دردناکه. این کار رو چند بار در روز تکرار کنید.

لیمو برای درمان تبخال

یکی دیگه از درمان های تبخال آبلیمو هست. پنبه رو در آبلیمو فرو ببرید و روی تبخال بذارید. همچنین میتونید از مخلوط یک قاشق چایخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری شیر و مقدار کمی نمک برای درمان تبخال استفاده کنید.

عسل، یک ضد ویروس طبیعی

عسل میتونه به سریع شد روند درمان زخم تبخال کمک کنه. عسل یک عامل ضد ویروسی هست که در برابر ویروس هرپس (ویروس تبخال)مقاومه. برای استفاده از عسل تنها کافیه مقداری از اون رو روی محل زخم بمالید.


عسل، یک ضد ویروس طبیعی

جوش شیرین و درمان زخم تبخال

جوش شیرین هم مثل نمک دردناکه ولی  کمک میکنه تا اسید های درون زخم بیرون کشیده بشن و از سوزش و رشد تبخال جلوگیری میکنه. خمیری از آب و جوش شیرین تهیه کنید و روی تبخال قرار بدید. اگر سوزشی احساس کردید تحمل کنید تا چند دقیقه روی زخمتون بمونه. بعد هم با آب شستشو بدید. فقط بعد از گذاشتن جوش شیرین روی زخم، اگه سوزش خیلی شدید و غیر قابل تحمل بود با آب از روی زخم پاکش کنید و به هیچ وجه با دست روی زخم رو نمالید که سوزش رو تشدید میکنه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد