نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

6 نکته از هندوانه

1.خواص درمانی هندوانه

برای افراد چاق با فشارخون بالا

هندوانه میتونه در پیشگیری از حملات قلبی موثر باشه و باعث کاهش فشار خون میشه.  هندوانه برای افراد چاق با فشار خون بالا میتونه یک راه درمانی عالی باشه. چراکه به دلیل مقدار بالای آب موجود در اون باعث پر شدن معده با کالری کم میشه. همچنین فشار خون رو در این افراد کنترل میکنه و میتونه راه درمانی بسیار مناسبی باشه. در عوض به افراد با فشار خون پایین خیلی توصیه نمیشه.

سرشار از ویتامین A و C

هندوانه غنی از ویتامین ث هست که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشه و از طریق جذب آهن میتونه باعث افزایش سلول های قرمز خون و هموگلوبین بشه.

همچنین این میوه عالی سرشار از ویتامین آ هست که برای سلامت چشم، دهان و دندان و پوست بسیار مفیده.

حاوی کلسیم و منیزم

هندوانه برای کودکان میتونه در رشد استخوان هاشون موثر باشه.  هندوانه حاوی کلسیم و منیزیم هست که برای ترشح هورمون ها در بدن و عضله سازی و عملکرد های عصبی حتی در نوزادان بیشتر از 6ماه میتونه موثر باشه.


هندوانه برای کودکان

2. هندوانه بیشتر از گوجه فرنگی دارای لیکوپن است.

لیکوپن یک آنتی اکسیدان خیلی قوی کاروتینوئید هست که در میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ موجوده. که در گوجه فرنگی در حد اعلی موجوده. موضوع جالب توجه اینه که این ماده مغذی در هندوانه بیشتر از گوجه فرنگی موجوده.

از فواید لیکوپن میشه به ضد سرطان بودنش اشاره کرد. میتونه خطر سکته های مغزی رو کاهش بده و همچنین دیابت رو کنترل میکنه. سرطان تخم دان در خانوم ها رو کاهش میده و یک آنتی اکسیدان قویه.

3. آب هندوانه میتونه باعث تسکین کوفتگی درد های عضلانی بشه.

یک لیوان آب هندوانه طبیعی دارای بیش از یک گرم سیترولین هست که نوعی مسکنه و با نوشیدنش میتونید از درد های عضلانی ناشی از ورزش و فعالیت بدنی جلوگیری کنید. جزییات این مسئله رو میتونید در مطلب درمان درد عضلانی با هندوانه مطالعه بفرمایید.

4. هندوانه: میوه یا سبزیجات؟

به این مساله توجه کنید که هندوانه از نظر فیزیکی کمی شبیه به خیار، خربزه و کدو هست. اینها تماما هم میوه و هم سبزیجات هستن و پوستشون هم خوراکیه.

5. هندوانه را با پوست و دانه نوش جان کنید!!!

اکثر ماها پوست هندوانه رو دور میریزیم و تقریبا ندیدم کسی پوست هندوانه رو به عنوان خوراکی مصرف کنه. ولی متخصصان توصیه میکنن که هندوانه رو بعد از اینکه خوب شستشو دادید، با پوست در مخلوط کن بریزید و به طور کامل مصرف کنید چراکه پوست هندوانه حاوی مقدار زیادی کلروفیل هست که برای سلامت مفیده و خون سازه.

همچنین دانه های سیاه و سفید هندوانه دارای مقادیر قابل توجهی آهن، روی، پروتئین و فیبر هستن که خوردنشون به همراه هندوانه توصیه میشه.

برای طرز تهیه یک نوشیدنی هندوانه خوشمزه به این مطلب مراجعه بفرمایید.

6. نود درصد هندوانه آب است.

این یک واقعیت عجیبه که 91 درصد هندوانه رو آب تشکیل میده. در روزهای گرم تابستان که آب موجود در بدن به سرعت تبخیر میشه هندوانه با این مقدار آب میتونه یک میوه ایده آل باشه. هندوانه یک پیشنهاد عالی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستانه تا بدن شما با کم آبی مواجه نشه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد