نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون
نسخه های درمانی

نسخه های درمانی

درمان بیماری ها از منظرهای گوناگون

درمان سوختگی با گیاهان دارویی

برای درمان سوختگی‌های سطحی روغن مالی موضع با روغن زیتون موثر است.

اگر سوختگی همراه با خونریزی باشد و فرد مبتلا به دیابت نیز باشد حتماً باید به پزشک مراجعه کند چرا که بند آوردن خونریزی محل سوختگی در دیابتی‌ها مشکل است.

پماد صبر زرد ترکیبی از کره محلی، روغن زیتون، و صبرزرد همراه با برخی گیاهان دارویی است برای ترمیم محل سوختگی موثر است.
 برای رفع خونریزی ناشی از سوختگی استفاده از گیاهان دارویی قابض مانند پودرحنا یا “پودر مورد” بر محل سوختگی موجب بند آمدن خونریزی محل سوختگی می‌شود.

برخی از مرهمها در طب سنتی گوشت موضع سوختگی را ترمیم می‌کند و به اصطلاح گوشت آور است که از درمانگاه‌های طب سنتی می‌توان خریداری کرد البته با تجویز پزشک.

 برخی از سوختگی‌ها همراه با عفونت است که می‌توان از گل ختمی، کلم، روغن زیتون و کره محلی مرهمی ساخت؛ بر موضع ضماد کرد که این مواد جاذب بوده و جذب پوست شده و عفونت‌های عمقی را برطرف می‌کند.

برای رفع عفونت ناشی از سوختگی‌ها می‌توان ۵ قاشق سماق را با یک لیتر آب جوشاند و محل عفونت را با آب آن شست‌و‌شو داد، روزی چند مرتبه این عمل را تکرار کنند که موجب رفع عفونت موضع می‌شود.

افرادی که دچار سوختگی می‌شوند، باید اجابت مزاج به موقع داشته داشته باشد، در صورت مبتلا به یبوست و تدابیر مربوط به رفع یبوست را انجام دهند و می‌توانند روزی یک قاشق غذاخوری خاکشیر را با آب داغ روزی چند ۲ مرتبه مصرف کنند که در رفع یبوست نافع است.

فردی که دچار سوختگی شده است باید از موادغذایی مولد خون صالح استفاده کند و خون خوب در بدن تولید شود. همچنین، استفاده از مایعات فراوان . آب میوه. سیب، مویز، آب سیب، زرده تخم مرغ عسلی و … بسیار مفید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد